VRK18 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Jeg skal kjøpe bunad, men vet ikke hvilken jeg skal velge. Hvilken er den tøffeste på markedet? Endret 16. mai 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
mushi Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Du skal velge bunad etter der du har tilhørighet til. Det er hele poenget med plagget. Se på bunader fra hvor du er født, hvor du har bodd store deler av livet, hvor foreldrene/besteforeldrene dine kommer fra. Da vil du nok sitte med en 3-4 alternativer å velge mellom. 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 Du skal velge bunad etter der du har tilhørighet til. Det er hele poenget med plagget. Jeg er ikke enig i det. Kjøper den som er kulest. Så lenge det er et norsk plagg er jeg fornøyd. Dessuten er bunaden der jeg er fra utrolig stygg. Når man først skal svi av flere titusener på et plagg så bør det være noe fint. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Den bunaden fra der du er fra er utrolig kul synes jeg 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Jeg liker veldig godt både øst-telemark og vest-telemarksbunaden, men så er jeg fra Telemark da. Bortsett fra det er jeg enig i at du bør kjøpe en fra enten der du er fra eller fra der slekta di er fra. Endret 16. mai 2017 av L4r5 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Dette er jo veldig subjektivt da, ta den som du syns er tøffest, ikke den som flest mulig andre liker. DNB og Fingern har jo herrebunadreklame gående. Endret 16. mai 2017 av ^fmj Lenke til kommentar
Mato Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 pass deg for bunads-politiet, de er strenge damer. og ikke bli overasket om de ikke selger deg en bunad om du ikke har lokal tilhørighet ( om du ikke kjøper kina bunad , men da er du jo på skråplanet allerede og fritt vilt . jeg fant noen bunadsregler , her er det bare og pugge og kunne på rams , og helst ta regelbrytere selv http://astmaogallergi.blogg.no/1462291882_03052016.html 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 Dette er jo veldig subjektivt da, ta den som du syns er tøffest, ikke den som flest mulig andre liker. DNB og Fingern har jo herrebunadreklame gående. Vinneren (Nordland) var tøff da! Den jeg likte klart best av disse 5. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 pass deg for bunads-politiet, de er strenge damer. og ikke bli overasket om de ikke selger deg en bunad om du ikke har lokal tilhørighet ( om du ikke kjøper kina bunad , men da er du jo på skråplanet allerede og fritt vilt . jeg fant noen bunadsregler , her er det bare og pugge og kunne på rams , og helst ta regelbrytere selv http://astmaogallergi.blogg.no/1462291882_03052016.html Hvordan skal de bevise at jeg ikke har slekt i Nordland? Har uansett en stebror som har gått på folkehøgskole der oppe, så det bør gå bra. 1 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 http://www.bunadrosen.no/herrebunad/oversikt Vi nordlendinger vinner ofte disse bunadskåringene, vet ikke helt hvorfor men. Aktuelt hvis bunadspolitiet slår seg vrang når man skal bestille: http://www.dagbladet.no/kultur/jusprofessor-om-bunadskrangelen---tradisjonen-med-bunadene-er-det-ingen-som-eier-rettighetene-til/67604121 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Nordlandsbunaden har veldig, veldig mange (stort sett hele Nord-Norge) som har den som sin lokale bunad. Derfor vinner den ofte kåringer, i tillegg til at den ikke er holstygg. Da får den vel også noen "nøytrale" stemmer (de som ikke har noen lokal bunad/bryr seg om tilhørighet). Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Personlig tenkte jeg som så at hvis jeg ikke likte mine "legitime" valg, altså der jeg, mine foreldre eller besteforeldre er fra har bunad jeg liker, så kan jeg heller få 2 fine, skreddersydde dresser med plenty tilbehør til den prisen. Så kan man jo gå for et bunadslips for å matche damen. Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Hvordan skal de bevise at jeg ikke har slekt i Nordland? Har uansett en stebror som har gått på folkehøgskole der oppe, så det bør gå bra. En storebror som har gått på folkehøyskole der! Saftig slektstilhørighet ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå