Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Til dere som sammenligner samtalekvalitet. Samtalekvaliteten varierer hvilken operatør du har og hvilken motparten har, blant annet for at HD Voice og 4G Tale skal fungere. HD Voice og 4G Tale virker ikke mellom operatørene dessverre. Har dere opplevd bedre taledekning med Telenor, så er nok sjansen stor på at den du ringer også har Telenor. Eksempler her: Telenor - Telia. "Dårlig" samtalekvalitet siden HD-Voice/4G Tale ikke støttes mellom operatørene. Telenor - Telenor. God samtalekvalitet i 2G, 3G og 4G-nettet, støtter HD-Voice eller 4G Tale. Telia - Telia. God samtalekvalitet i 3G og 4G-nettet (HD-Voice eller 4G Tale). Ikke HD-Voicestøtte i 2G-nettet enda. Jeg er klar over dette, men selv Telia-Telia synes jeg er skuffende dårlig. Forøvrig synes jeg det er ille at det skal være så dårlig kvalitet på samtaler mellom Telia-Telenor at man har problemer med å få med seg hva som blir sagt og ikke kan høre forskjell på bokstaven F og S. Vi lever tross alt i 2017 og mobilteknologi har vært på markedet i årrekke. Fortsatt så var "linjene" bedre med sveivetelefon i 70-åra! Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Gjelder dette alle abonnement? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Gjelder dette alle abonnement? For min del så skiller det på om det er Telia eller Telenor-dekning, uavhengig av leverandør, hvor jeg synes Telenor har best samtalekvalitet. Jeg vet enkelte er uenig i dette og mener det ikke er noen forskjell. Telia-Telia bør ha like god kvalitet som Telenor-Telenor, men da er det i så fall forskjell på teori og praksis. For meg er samtalekvalitet viktigst av alt. Datamengder, dekning og hastighet er underordnet. Jeg synes forøvrig det er merkelig at det ikke foreligger noen tester på dette, men jeg har skjønt at samtaler er underordnet i dagens samfunn. Man tester knapt samtalekvalitet når man tester telefoner. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Hehe tenkte på om de dropper taksering på alle abonnement Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Jeg merker også forskjeller i samtalekvalitet på samtaler med personer som har forskjellige operatører, men for min del spiller det liten rolle. Jeg må dog si meg enig i at hvis operatørene er så moderne som dem sier, så bør de snart finne løsninger der samtalekvaliteten mellom operatørene blir bedre. Jeg tipper at alle sammen hviler på laurbærene siden tredjepartsløsninger aldri slår skikkelig an hos forbrukerne. Da mener jeg facebook, whatsapp, skype, SIP klienter osv der folk må ha en brukerkonto og gjerne en egen app for tilpasset bruk. Apropos: Er det noen her som har erfaringer med SIP appen til Telio for android/iphone? Virker denne tilfredsstillende? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Jeg merker også forskjeller i samtalekvalitet på samtaler med personer som har forskjellige operatører, men for min del spiller det liten rolle. Jeg må dog si meg enig i at hvis operatørene er så moderne som dem sier, så bør de snart finne løsninger der samtalekvaliteten mellom operatørene blir bedre. Jeg tipper at alle sammen hviler på laurbærene siden tredjepartsløsninger aldri slår skikkelig an hos forbrukerne. Da mener jeg facebook, whatsapp, skype, SIP klienter osv der folk må ha en brukerkonto og gjerne en egen app for tilpasset bruk. Apropos: Er det noen her som har erfaringer med SIP appen til Telio for android/iphone? Virker denne tilfredsstillende? Jeg har ikke så mye erfaring med 3. parts løsninger, men min lille tidligere erfaring tilsier hakking. Stemmeklarheten er bra, men hakking og noe forsinkelse plaget meg og gadd derfor ikke bruke det lenger. Skype mener jeg å huske hadde svært bra kvalitet når det først funket. Hva er andres erfaring med 3. parts løsninger? SIP appen til Telio har jeg aldri hørt om engang. Lenke til kommentar
klakkelakk Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Til dere som sammenligner samtalekvalitet. Samtalekvaliteten varierer hvilken operatør du har og hvilken motparten har, blant annet for at HD Voice og 4G Tale skal fungere. HD Voice og 4G Tale virker ikke mellom operatørene dessverre. Har dere opplevd bedre taledekning med Telenor, så er nok sjansen stor på at den du ringer også har Telenor. Eksempler her: Telenor - Telia. "Dårlig" samtalekvalitet siden HD-Voice/4G Tale ikke støttes mellom operatørene. Telenor - Telenor. God samtalekvalitet i 2G, 3G og 4G-nettet, støtter HD-Voice eller 4G Tale. Telia - Telia. God samtalekvalitet i 3G og 4G-nettet (HD-Voice eller 4G Tale). Ikke HD-Voicestøtte i 2G-nettet enda. Dette ante jeg ikke. Trodde det ikke spilte noen rolle hvilket nett det man brukte. Er dette noe som ligger i selve systemet? Vet du om det kan/vil bli forandret i fremtiden? Lurte også på hvilken kodek Telia & Telenor bruker på 4G, da det er to typer. Tusen takk for infoen! Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Fremover blir det slik at datahastigheten strupes når du nærmer deg den inkluderte datamengden, og så kan du velge mellom tre datapakker til fast pris før du kan surfe videre med full hastighet: Hva skjer hvis man ikke kjøper datapakke? Kan man surfe videre med dårlig hastighet? Det står ingenting om det noen plasser jeg finner hvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Du kan surfe videre i lav hastighet, men det går så tregt at du får kattunger. Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Jeg merker også forskjeller i samtalekvalitet på samtaler med personer som har forskjellige operatører, men for min del spiller det liten rolle. Jeg må dog si meg enig i at hvis operatørene er så moderne som dem sier, så bør de snart finne løsninger der samtalekvaliteten mellom operatørene blir bedre. Jeg tipper at alle sammen hviler på laurbærene siden tredjepartsløsninger aldri slår skikkelig an hos forbrukerne. Da mener jeg facebook, whatsapp, skype, SIP klienter osv der folk må ha en brukerkonto og gjerne en egen app for tilpasset bruk. Apropos: Er det noen her som har erfaringer med SIP appen til Telio for android/iphone? Virker denne tilfredsstillende? Hmm kan dette være problemet altså dårlig samtale kvalitet, når jeg ringer en kolega fra Sverige han har Svensk Telia abbonemang og jeg har Norske Telipol det er vanskelig å høre hva han sier om han er i Norge eller Sverige det er grøtet og forferdelig dårlig lyd han har en nesten ny Huawei telefon og jeg Samsung Galaxy s 7 ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Er problemet der når det ringes til andre tro? (dette vil jo avdekke feil på en av telefonene). Samtalekvalitet er det svært få som bryr seg om, og hører forskjell på. Man er fornøyd bare man hører noe i den andre enden liksom.Av de europeiske landene jeg har vært i synes jeg det fungerer greit og at kvaliteten er ok. Om jeg skal trekke frem et land som jeg stusset litt over kvaliteten på samtalene i, så var det Polen.Jeg synes faktisk det er motsatt, at når jeg ringer venner i Sverige med Telia-dekning så er det bedre kvalitet enn når de er i Norge. Knapt hørbart, men likevel. Samme personer er tydelige utendørs, men så fort de går innomhus blir det svært utydelig og jeg relaterer problemet til telefonen fordi det samme skjer når de i Norge.Min erfaring når det gjelder mobiler er at Samsung har slitt endel med dette, altså utydelig tale som påvirker av signalene der man er. Særlig variantene S5 og eldre hadde seriøse problemer med laber kvalitet. iPhone Se har også dette problemet. Nyere Huawei og Samsung synes jeg ikke sliter med dette lenger, og 4G-tale er mye bedre enn 3G/2G for telefoner som støtter dette. Lenke til kommentar
stianooh Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Når man leser en tråd fra starten og så finner ut at det er fra 2017.. takk for bump .. 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Når man leser en tråd fra starten og så finner ut at det er fra 2017.. takk for bump .. ...sjekk brukernavnet på hvem som "gjenåpnet" tråden, så finner en muligens svaret ... 2 Lenke til kommentar
bbios Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Når man leser en tråd fra starten og så finner ut at det er fra 2017.. takk for bump .. Haha samme her ? bump Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg