Skatteflyktning Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 Hvorfor? Idiotiske kommentarer/meninger bør være helt innafor uansett hva andre måtte mene.Du og jeg er nok enige om det, men ikke alle har samme synet. Det er ikke noe galt i uenighet (så lenge det ikke fører til krig og slike dumme ting) Nasjonalismen, som det fyres opp under imorgen, fører nettopp til "krig og slike dumme ting". Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Her viser NRK det beste man kan gjøre med flagget på 17. mai Du er faen ikke sann. Sånn siden hele tråden er en joke, hvem tror du spilte trompet på balkongen 17. mai 2010? :> Not sure if Fake or SF 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 Sånn siden hele tråden er en joke, ... Aldri vært mer seriøs . Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Er dette egentlig argumenter i det hele tatt? Uansett hva SF eller andre måtte si og mene om 17 mai vil den dagen bli markert på akkurat det viset den enkelte føler for, inntil den dagen det forbys fra sentralt hold.Du ER klar over at 17. er en OFFENTLIG helligdag, og dermed er det en del ting som er forbudt. (Samt at endel skattepenger brennes av den dagen). Om nasjonalistene ønsker å marsjere rundt å veive med flagg, så gjerne det ... men hvorfor akseptere at andre ikke kan gjøre hva de vil på denne dagen? Hva er det du ikke kan gjøre denne dagen? Forøvrig er jeg enig i at man ikke bør pålegges slik tvang. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 Hva er det du ikke kan gjøre denne dagen? Forøvrig er jeg enig i at man ikke bør pålegges slik tvang. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1947-04-26-1 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12 Samt at man påføres kostnader, via skatteseddelen som man ikke nødvendigvis er enig i. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Sånn siden hele tråden er en joke, ... Aldri vært mer seriøs . Jeg vet at du er seriøs. Men det du er seriøs om er ofte latterlig, f.eks denne tråden. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 Jeg vet at du er seriøs. Men det du er seriøs om er ofte latterlig, f.eks denne tråden. Det er jo hyggelig at dere får dere en god latter iblandt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Hva er det du ikke kan gjøre denne dagen? Forøvrig er jeg enig i at man ikke bør pålegges slik tvang. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1947-04-26-1 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12 Samt at man påføres kostnader, via skatteseddelen som man ikke nødvendigvis er enig i. Den første paragrafen er ingen hindring for noe som helst. Den andre er en hindring som gjelder 17 mai, såvel som en rekke andre dager. Er det ekstra ille at 17 mai er en helligdag, fremfor f.eks. en vanlig søndag? Jeg greier ikke se noen logikk i dette. Ei heller at 17-mai-feiring er noe som nødvendigvis må koste skattekroner. At noen velger å bruke penger slik får man ta opp med sine folkevalgte, det er ikke nasjonaldagens feil at noen miisbruker den til å sløse med andres midler. Forøvrig er det bare sludder om man insinuerer at 17-mai-feiring underbygger krig og vold. Henviser til gule sokker på torsdager som like relevant. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Hva er det du ikke kan gjøre denne dagen? Forøvrig er jeg enig i at man ikke bør pålegges slik tvang. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1947-04-26-1 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12 Samt at man påføres kostnader, via skatteseddelen som man ikke nødvendigvis er enig i. Den første paragrafen er ingen hindring for noe som helst. Den andre er en hindring som gjelder 17 mai, såvel som en rekke andre dager. Er det ekstra ille at 17 mai er en helligdag, fremfor f.eks. en vanlig søndag? Jeg greier ikke se noen logikk i dette. Ei heller at 17-mai-feiring er noe som nødvendigvis må koste skattekroner. At noen velger å bruke penger slik får man ta opp med sine folkevalgte, det er ikke nasjonaldagens feil at noen miisbruker den til å sløse med andres midler. Forøvrig er det bare sludder om man insinuerer at 17-mai-feiring underbygger krig og vold. Henviser til gule sokker på torsdager som like relevant. Skatteflyktningen fører oss sammen i en eneste stor enighet her, jeg blir helt rørt 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Hvilket fellesskap? En nasjon er ikke noe annet enn et imaginært eller tenkt fellesskap.WTF!! I am not alone. We are now 2 against 4 999 998, but the referee is on my team. Jeg er uenig i at man kan sammenligne direkte mellom dagens feiring av 17. mai og nasjonalsosialismen. For det første anser jeg nasjonalsosialisme som en politisk ideologi som innebærer nasjonalisme. Nasjonalisme kan både være en politisk ideologi og en 'følelse av fellesskap'. Derfor kan nasjonalisme ha et utgangspunkt over store deler av det politiske spektrum. Eksempelvis kan liberalister, sosialister og konservative alle sammen være nasjonalister. Det finnes derimot likhetstrekk mellom utøvelsen av nasjonalismen til nasjonalsosialistene og dagens feiring i Norge, så vel som at det er sammenlignbart mellom utøvelsen av amerikansk nasjonalisme og dagens feiring i Norge. Nasjonalisme er altså svært mye mer enn nasjonalsosialisme, og det blir derfor feil å forenkle det på denne måten. Med det sagt, så er det fremdeles åpenbart at dagens feiring i Norge er svært nasjonalistisk. Nasjoner er forestilte samfunn, og dagens feiring idealiserer og fremstiller dette tenkte fellesskapet på en svært ensidig måte, med de negative følgene dette kan medføre. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Ja, når skatteflyktning snakker som en kvasisosialist (les: lager et stort nummer av andres fredelige handlinger en tilfeldig maidag) er det selvsagt lov til å protestere. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Jeg er uenig i at man kan sammenligne direkte mellom dagens feiring av 17. mai og nasjonalsosialismen.I am alone again. I am now 1 against 4 999 999, and the referee switched teams. For det første anser jeg nasjonalsosialisme som en politisk ideologi som innebærer nasjonalisme. Nasjonalisme kan både være en politisk ideologi og en 'følelse av fellesskap'. Derfor kan nasjonalisme ha et utgangspunkt over store deler av det politiske spektrum. Eksempelvis kan liberalister, sosialister og konservative alle sammen være nasjonalister. Det finnes derimot likhetstrekk mellom utøvelsen av nasjonalismen til nasjonalsosialistene og dagens feiring i Norge, så vel som at det er sammenlignbart mellom utøvelsen av amerikansk nasjonalisme og dagens feiring i Norge. Nasjonalisme er altså svært mye mer enn nasjonalsosialisme, og det blir derfor feil å forenkle det på denne måten. Med det sagt, så er det fremdeles åpenbart at dagens feiring i Norge er svært nasjonalistisk. Nasjoner er forestilte samfunn, og dagens feiring idealiserer og fremstiller dette tenkte fellesskapet på en svært ensidig måte, med de negative følgene dette kan medføre. Pussig, denne delen av ditt innlegg ser ut til å "sammenligne direkte dagens feiring av 17. mai og nasjonalsosialismen". Referee undecided on which team to play. PS. To solve the dilemma I shall declare myself in agreement and join the referees team. PS. Bokanbefalse til de som ikke helt forsto hva Quote skrev, eller som bare vil vite mer om det han prater om. Endret 16. mai 2017 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Hva er egentlig poenget med en slik sammenligning? Du ender bare opp med "Moer Lille er en Steen"-logikk, uansett. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Hva er egentlig poenget med en slik sammenligning? Du ender bare opp med "Moer Lille er en Steen"-logikk, uansett.Om jeg misliker gule sokker, er det ikke greit at jeg gjør deg oppmerksom på at det muligens kunne vært bedre med andre farger, samt at du burde slutte å bruke mine penger på gule sokker, og å kreve at jeg går rundt i gule sokker? PS. Quisling hadde en forkjerlighet for gule sokker. Endret 16. mai 2017 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 --------------------------------- Med det sagt, så er det fremdeles åpenbart at dagens feiring i Norge er svært nasjonalistisk. Nasjoner er forestilte samfunn, og dagens feiring idealiserer og fremstiller dette tenkte fellesskapet på en svært ensidig måte, med de negative følgene dette kan medføre. Ikke minst alle de positive følgende vi vet det hele har! 17 mai er utelukkende positivt fordi Is, pølser, champis og samhold blir liksom ikke feil i år heller Dette er for meg den eneste dagen i året som faktisk er verdt og fellesfeire og som gir mening å pynte seg til. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Men er det bedre med andre farger på sokkene? Nei. Du irriterer deg, ditt problem - ikke mitt. hva Quisling går i er da irrelevant. Han drakk vann og spiste brød, også. Er dette noe man skal slutte med? Endret 16. mai 2017 av knopflerbruce Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Hvem går av med den gjeve prisen for den mest ideologi-rene liberalist her? Følg med videre! Selv tipper jeg de sedvanlige upatriotiske logikkbrister ifra begge sider ender i en deprimenrende uavgjort... 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Jeg er først og fremst mot skatter, avgifter og de fleste reguleringer. Hvordan er jeg upatriotisk?Nå er det altså TO her som synes å bedrive absurde generaliseringer (Quisling gjør X, derfor er X galt - eller man er mot Y, dermed er man Z, som overhodet ikke har noe med Y å gjøre).Mvh et patriotisk og solidarisk medlem av diskusjon.no, som aldri vil betale sin skatt med glede. Lenke til kommentar
Markedsfundamentalisten Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Skatteflyktning er ikke så glad i fellesskap.Hvilket fellesskap? En nasjon er ikke noe annet enn et imaginært eller tenkt fellesskap. WTF!! I am not alone. We are now 2 against 4 999 998, but the referee is on my team. Jeg er også med. Fuck nasjonalismen! Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Skatteflyktning er ikke så glad i fellesskap.Hvilket fellesskap? En nasjon er ikke noe annet enn et imaginært eller tenkt fellesskap. WTF!! I am not alone. We are now 2 against 4 999 998, but the referee is on my team. Jeg er også med. Fuck nasjonalismen! Og dere imponerer neppe andre enn hverandre med det.. For han over grunner det først og fremst i privatøkonomisk grådighet, men hva baserer så denne lille sjarmørens "Fuck Norge" seg på da mon tro? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå