Gå til innhold

17. mai og nasjonalsosialismen

Anbefalte innlegg

Fra din artikkellink:

For en utlending kan 17. mai-feiringen minne om nasjonalsosialistisk inspirert propaganda.

Utfordringen med Norges nasjonaldag er at når man ser høye, blonde, blåøyde mennesker i tradisjonelle antrekk som vifter frenetisk med flaggene sine og får barna til å marsjere i gatene, er det lett å konkludere med at dette minner om nasjonalsosialistisk inspirert propaganda.

Så ja, nordmenn er stolte av landet sitt, og de er nasjonalistiske, og de viser det spesielt tydelig på 17. mai.

Enkelte nordmenn blir veldig irriterte over å se disse fremmede flaggene på 17. mai.

..

«Dette er VÅR dag, ikke din», har jeg ofte fått høre.

Selektiv quoting fra en artikkel med selektiv quoting fra en bok. :)

Nytter ikke å quote i vildensky ifra en artikkel som man ikke har skjønt innholdet av og bruke den for å underbygge sin sviktende argumentasjon om noe så søkt som at Norges nasjonaldag er inspirert av nazismen vettu ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss ta en titt på hva Vigrid mener om 17. mai:

Det at både nazister, vanlige folk og kommunistsupportere kan gå sammen og feire, viser bare hvor inkluderende 17 mai er.

Det kan på ingen måte sammenlignes med marsjerende nasjonalsosialisme.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er dette egentlig argumenter i det hele tatt? Uansett hva SF eller andre måtte si og mene om 17 mai vil den dagen bli markert på akkurat det viset den enkelte føler for, inntil den dagen det forbys fra sentralt hold.

Du ER klar over at 17. er en OFFENTLIG helligdag, og dermed er det en del ting som er forbudt. (Samt at endel skattepenger brennes av den dagen).

Om nasjonalistene ønsker å marsjere rundt å veive med flagg, så gjerne det ... men hvorfor akseptere at andre ikke kan gjøre hva de vil på denne dagen?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Nytter ikke å quote i vildensky ifra en artikkel som man ikke har skjønt innholdet av og bruke den for å underbygge sin sviktende argumentasjon om noe så søkt som at Norges nasjonaldag er inspirert av nazismen vettu ;)

Nå har vel ingen fremsatt noen slik påstand, så prøv igjen.

Her viser NRK det beste man kan gjøre med flagget på 17. mai

1837735.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er dette egentlig argumenter i det hele tatt? Uansett hva SF eller andre måtte si og mene om 17 mai vil den dagen bli markert på akkurat det viset den enkelte føler for, inntil den dagen det forbys fra sentralt hold.

Du ER klar over at 17. er en OFFENTLIG helligdag, og dermed er det en del ting som er forbudt.

Det er ikke 17. mai sin feil. 

Lenke til kommentar

Nå har vel ingen fremsatt noen slik påstand, så prøv igjen.

1837735.jpg

Nei, noen patriot kommer du nok aldri til å bli uansett hvor mye nasjonalromantikk man måtte gni deg inn med her, men jeg begynner å mistenke at din flukt ifra den norske stat bunner i deres jakt på netttroll mer enn skattesvindel ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, noen patriot kommer du nok aldri til å bli uansett hvor mye nasjonalromantikk man måtte gni deg inn med her, men jeg begynner å mistenke at din flukt ifra den norske stat bunner i deres jakt på netttroll mer enn skattesvindel ;)

Jeg ble inspirert av din beskrivelse av åpningsinnlegget som en brannfakkel. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

1837735.jpg

Du er faen ikke sann. 

Det får man si, at VR Katten og jeg er helt enige er ikke hver dag! :) Vi får vel takke Skatteflyktningen for å lage en tråd så drøy at alle andre uavhengig av ideologisk ståsted samles i full enighet :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det får man si, at VR Katten og jeg er helt enige er ikke hver dag! :) Vi får vel takke Skatteflyktningen for å lage en tråd så drøy at alle andre uavhengig av ideologisk ståsted samles i full enighet :p

Legg til ABB også :)

Tross alt han er en mann født av nasjonalismens ånd. Tipper han vil gå rundt i cella pg veive med flagget imorgen.

Lenke til kommentar

Jeg ble inspirert av din beskrivelse av åpningsinnlegget som en brannfakkel. ;)

Bare pass på så du ikke brenner ned hele forumet her med samme fakkel da siden dette var eksplosivt! :)

Lenke til kommentar

Nope, en stråmann ettersom ingen andre enn deg har fremsatt påstanden. ;)

Argumentasjonen din er en eneste stor logisk brist. Jeg tror egentlig du troller. Ingen med de små går i behold kan argumentere seriøst slik du gjør.

Ellers er det imponerende å anklage andre for stråmannargumentasjon samtidig som du selv ikke evner å legge frem et rasjonelt argument for hva du egentlig prøver å si. Man må liksom alltid gjette litt når man skal prøve skjønne deg.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tipper "Rapporter"-knappen er brennhet hos moderatorne nå.

Tidsspørsmål før man konkluderer med at åpningsinnlegget var "off-topic"?

Hvorfor? Idiotiske kommentarer/meninger bør være helt innafor uansett hva andre måtte mene. Det er ikke noe galt i uenighet (så lenge det ikke fører til krig og slike dumme ting) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...