Thoto79 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Fra din artikkellink: For en utlending kan 17. mai-feiringen minne om nasjonalsosialistisk inspirert propaganda. Utfordringen med Norges nasjonaldag er at når man ser høye, blonde, blåøyde mennesker i tradisjonelle antrekk som vifter frenetisk med flaggene sine og får barna til å marsjere i gatene, er det lett å konkludere med at dette minner om nasjonalsosialistisk inspirert propaganda. Så ja, nordmenn er stolte av landet sitt, og de er nasjonalistiske, og de viser det spesielt tydelig på 17. mai. Enkelte nordmenn blir veldig irriterte over å se disse fremmede flaggene på 17. mai. .. «Dette er VÅR dag, ikke din», har jeg ofte fått høre. Selektiv quoting fra en artikkel med selektiv quoting fra en bok. Nytter ikke å quote i vildensky ifra en artikkel som man ikke har skjønt innholdet av og bruke den for å underbygge sin sviktende argumentasjon om noe så søkt som at Norges nasjonaldag er inspirert av nazismen vettu Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Skatteflyktning er ikke så glad i fellesskap. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 La oss ta en titt på hva Vigrid mener om 17. mai: Det at både nazister, vanlige folk og kommunistsupportere kan gå sammen og feire, viser bare hvor inkluderende 17 mai er. Det kan på ingen måte sammenlignes med marsjerende nasjonalsosialisme. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Er dette egentlig argumenter i det hele tatt? Uansett hva SF eller andre måtte si og mene om 17 mai vil den dagen bli markert på akkurat det viset den enkelte føler for, inntil den dagen det forbys fra sentralt hold.Du ER klar over at 17. er en OFFENTLIG helligdag, og dermed er det en del ting som er forbudt. (Samt at endel skattepenger brennes av den dagen). Om nasjonalistene ønsker å marsjere rundt å veive med flagg, så gjerne det ... men hvorfor akseptere at andre ikke kan gjøre hva de vil på denne dagen? Endret 16. mai 2017 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Nytter ikke å quote i vildensky ifra en artikkel som man ikke har skjønt innholdet av og bruke den for å underbygge sin sviktende argumentasjon om noe så søkt som at Norges nasjonaldag er inspirert av nazismen vettu Nå har vel ingen fremsatt noen slik påstand, så prøv igjen. Her viser NRK det beste man kan gjøre med flagget på 17. mai Endret 16. mai 2017 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Noen ganger så trenger diskisjon.no en dislike knapp. 4 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Er dette egentlig argumenter i det hele tatt? Uansett hva SF eller andre måtte si og mene om 17 mai vil den dagen bli markert på akkurat det viset den enkelte føler for, inntil den dagen det forbys fra sentralt hold. Du ER klar over at 17. er en OFFENTLIG helligdag, og dermed er det en del ting som er forbudt. Det er ikke 17. mai sin feil. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Her viser NRK det beste man kan gjøre med flagget på 17. mai Du er faen ikke sann. 2 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Nytter ikke å quote i vildensky ifra en artikkel som man ikke har skjønt innholdet av og bruke den for å underbygge sin sviktende argumentasjon om noe så søkt som at Norges nasjonaldag er inspirert av nazismen vettu Nå har vel ingen fremsatt noen slik påstand, så prøv igjen. Her viser NRK det beste man kan gjøre med flagget på 17. mai Nei, noen patriot kommer du nok aldri til å bli uansett hvor mye nasjonalromantikk man måtte gni deg inn med her, men jeg begynner å mistenke at din flukt ifra den norske stat bunner i deres jakt på netttroll mer enn skattesvindel 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Nei, noen patriot kommer du nok aldri til å bli uansett hvor mye nasjonalromantikk man måtte gni deg inn med her, men jeg begynner å mistenke at din flukt ifra den norske stat bunner i deres jakt på netttroll mer enn skattesvindel Jeg ble inspirert av din beskrivelse av åpningsinnlegget som en brannfakkel. Endret 16. mai 2017 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Her viser NRK det beste man kan gjøre med flagget på 17. mai Du er faen ikke sann. Det får man si, at VR Katten og jeg er helt enige er ikke hver dag! Vi får vel takke Skatteflyktningen for å lage en tråd så drøy at alle andre uavhengig av ideologisk ståsted samles i full enighet 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Det får man si, at VR Katten og jeg er helt enige er ikke hver dag! Vi får vel takke Skatteflyktningen for å lage en tråd så drøy at alle andre uavhengig av ideologisk ståsted samles i full enighet Legg til ABB også Tross alt han er en mann født av nasjonalismens ånd. Tipper han vil gå rundt i cella pg veive med flagget imorgen. Endret 16. mai 2017 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Nei, noen patriot kommer du nok aldri til å bli uansett hvor mye nasjonalromantikk man måtte gni deg inn med her, men jeg begynner å mistenke at din flukt ifra den norske stat bunner i deres jakt på netttroll mer enn skattesvindel Jeg ble inspirert av din beskrivelse av åpningsinnlegget som en brannfakkel. Bare pass på så du ikke brenner ned hele forumet her med samme fakkel da siden dette var eksplosivt! Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Tipper "Rapporter"-knappen er brennhet hos moderatorne nå. Tidsspørsmål før man konkluderer med at åpningsinnlegget var "off-topic"? Endret 16. mai 2017 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Nope, en stråmann ettersom ingen andre enn deg har fremsatt påstanden. Argumentasjonen din er en eneste stor logisk brist. Jeg tror egentlig du troller. Ingen med de små går i behold kan argumentere seriøst slik du gjør. Ellers er det imponerende å anklage andre for stråmannargumentasjon samtidig som du selv ikke evner å legge frem et rasjonelt argument for hva du egentlig prøver å si. Man må liksom alltid gjette litt når man skal prøve skjønne deg. Endret 16. mai 2017 av hekomo 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Det får man si, at VR Katten og jeg er helt enige er ikke hver dag! Vi får vel takke Skatteflyktningen for å lage en tråd så drøy at alle andre uavhengig av ideologisk ståsted samles i full enighet Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 Det kan på ingen måte sammenlignes med marsjerende nasjonalsosialisme. Faktum er vel at det ikke bare KAN sammenlignes, men at det var nettopp det jeg gjorde i åpningsinnlegget. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Skatteflyktning er ikke så glad i fellesskap. Hvilket fellesskap? En nasjon er ikke noe annet enn et imaginært eller tenkt fellesskap. 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Skatteflyktning er ikke så glad i fellesskap. Hvilket fellesskap? En nasjon er ikke noe annet enn et imaginært eller tenkt fellesskap.WTF!! I am not alone. We are now 2 against 4 999 998, but the referee is on my team. Endret 16. mai 2017 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Tipper "Rapporter"-knappen er brennhet hos moderatorne nå. Tidsspørsmål før man konkluderer med at åpningsinnlegget var "off-topic"? Hvorfor? Idiotiske kommentarer/meninger bør være helt innafor uansett hva andre måtte mene. Det er ikke noe galt i uenighet (så lenge det ikke fører til krig og slike dumme ting) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå