Redaksjonen. Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Statens vegvesen vil ha sammenhengende E18-utbygging Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Hvilke politiker på tinget fikk igjennom to firefeltsveier igjennom Østfold, før utbygging av en firefeltsvei til sørlandet eller en til vestlandet?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789156412 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Hvilke politiker på tinget fikk igjennom to firefeltsveier igjennom Østfold, før utbygging av en firefeltsvei til sørlandet eller en til vestlandet?? Det er de som kan se at E18 østover er hovedforbindelsen mellom Norges og Sveriges hovedsteder (pluss hele Baltikum), mens E6 sydover er Norges hovedforbindelse med resten av Europa. Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Hvilke politiker på tinget fikk igjennom to firefeltsveier igjennom Østfold, før utbygging av en firefeltsvei til sørlandet eller en til vestlandet?? Da er vi vel tilbake i Bondevik perioden. Lenke til kommentar
5BF4ADO5 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Hvilke politiker på tinget fikk igjennom to firefeltsveier igjennom Østfold, før utbygging av en firefeltsvei til sørlandet eller en til vestlandet?? Det var på 60-tallet at stortinget vedtok å bygge 4-felts E18 fra svenskegrensa til Stavanger, så politekerene har nok krøpet under torva eller de sitter på gamlehjem. På E18 på Sørlandet er siden vedtaket laga et lappverk av en vei, hvor det er gjort mange små oppgraderinger av veien og korte motorveiestrekninger av ulike standarder og det er bygd noen strekninger uten motorvei. I stedet for å bygge 4 felts motorvei der det allerede var bygd nye og dårlge veier på Sørlandet, bygde man i denne omgang 4 felts E18 i Østfold der det ikke var bygd nye veier og man hadde en gammel sti av en riksveistandard. Og man prøvde å bygge gjennom det meste av fylket i et prosjekt. Det høres mer rasjonelt ut. Lenke til kommentar
5BF4ADO5 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Man burde bygge veier helt andre steder enn der det går vei i dag. Fra Sandvika burde man heller bygge en ny tverrforbindelse opp til Røa-Smestad-Gaustad-området. Videre østover burde det gå en ny hovedforbindelse mellom Øst og vest i Oslo. Dessuten burde det også bygges motorvei mellom Røa og Ringerike. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Man burde bygge veier helt andre steder enn der det går vei i dag. Fra Sandvika burde man heller bygge en ny tverrforbindelse opp til Røa-Smestad-Gaustad-området. Videre østover burde det gå en ny hovedforbindelse mellom Øst og vest i Oslo. Dessuten burde det også bygges motorvei mellom Røa og Ringerike. Motorvei fra ringerike ville ha dradd med seg en dyr oppgradering av hele sørkedalsveien. I praksis må det hele gå i tunell ned til rv. 150 siden det er boligbebyggelse hele veien. Røa er tross alt et boligstrøk, man må anta at motorvei dit stort sett bare tar med trafikk som skal videre mot øst. Nå skal e-18 oppgraderes fra lysaker til sandvika og e16 er i ferd med å oppgraderes fra sandvika og nordover, så jeg tenker rv. 150 fra lysaker opp til smestad eller røa via vækerøveien ev. griniveien holder for trafikken fra ringerike som faktisk skal til vestre aker og ikke til oslo eller østover. På lengre sikt er det nok viktigere å bygge ringeriksbanen enn redundante motorveiforbindelser til oslo fra vest og nordvest. Om de veien du skisserer bygges skal du ikke forvente at det blir noe mindre kø. Slike veier ville bare fyllt på med mer biler til køen er like treg som i dag. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Afrika vart delt opp med linjal, noe som ikkje var det lureste. Men til bygging av gjennomfartsårer må det gjerne nyttes. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå