Gå til innhold

Grusom forsvinningssak i Sverige

Anbefalte innlegg

Jeg forstår at du er oppgitt over galskapen i nabolandet, men her bommet du kraftig med galgenhumoren.

Vil si den var innenfor og representerer tankegangen helt fint til mange i det politiske livet over grensa og kanskje til og med her i landet også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke mye hjerneaktivitet til for å tenke seg til hva slags folk de har pågrepet.

Mye tyder også på at det er mord. En død person er nå funnet i søket. Tre menn er pågrepet, men politiet har ikke gitt noe signalement.

Hvis gjerningsmennene er pågrepet, er det vel ikke noen vits i å gi signalement?

Hvorfor ikke? Det er snart valg, og det kan være nyttig for folk å vite hvilke partier de skal stemme på og ikke.

Nå er det Sverige vi snakker om her. Ung kvinne funnet drept. 3 menn mistenkt..... du får bare sitte der å spille dum å kverrulere i din egen sky av naivitet. Vi får se hva som dukker opp av info, men Politiet sier ingenting, å det er ofte en grunn til det der borte.

Så var det altså 3 hvite, etnisk svenske personer det gjaldt denne gang.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Mye tyder også på at det er mord. En død person er nå funnet i søket. Tre menn er pågrepet, men politiet har ikke gitt noe signalement. 

Hvis gjerningsmennene er pågrepet, er det vel ikke noen vits i å gi signalement?

Hvorfor ikke? Det er snart valg, og det kan være nyttig for folk å vite hvilke partier de skal stemme på og ikke. 

Så dersom det er tre innvandrere så bør folk stemme for en mer restriktiv innvandringspolitikk, men om det er tre etniske så skal folk stemme for en mindre restriktiv innvandringspolitikk?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ikke mye hjerneaktivitet til for å tenke seg til hva slags folk de har pågrepet.

Statistisk sett noen som stod offeret nært, slik som familie, venner eller partner.
Det er dumt å bruke statistikk, bare sjekk denne statistikken :)

Det er liksom blitt den store rasismefella. Det å bruke statistikk for å innse et problem med innvandrere fra et spesielt samfunn eller religion etc. Det er ikke lov, og nevner man det blir man stemplet som rasist.

Noen av innleggene er direkte kvalme, men om.man bruker voldtekter i Norge som eksempel; Vi har et problem hvor en liten del av befolkningen står for en stor del av problemet. Er det da ikke riktig å prøve å gjøre noe med det fremfor slik som nå, for guds skyld ikke nevn statistikk liksom.

Edit: jaggu.

http://www.aftenposten.no/norge/Horne-og-Tajik-Apner-for-a-kartlegge-vold-basert-pa-etnisitet-14629b.html

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

Det har blitt sånn i disse trådene at om man enda ikke vet noen ting så går man for utlendingene uansett, og det samtidig som man er så uspiselig som mulig når man dytter sin premature skråsikkerhet over på de som heller venter litt slik at de først får faktaene nettopp for å slipper og måtte drite seg ut annenhver gang man har ytret seg.

Klokskap er ett sårt savn blant disse rasebevisste.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, så langt er jeg helt enig med deg. Det er kvalmt å lese "ransmenn" og slikt, og jeg har nevnt det før at sånn diskuteres sjelden uten tilslørt navn.

Men det å få en oversikt over etnisitet kan ha en forbyggende effekt, om det f.eks er slik at en folkegruppe har høyere frekvens av et slag lovbrudd burde man fokusere på å utbedre det. Da må man oppsøke det miljøet, de menneskene.

Lenke til kommentar

Vel, så langt er jeg helt enig med deg. Det er kvalmt å lese "ransmenn" og slikt, og jeg har nevnt det før at sånn diskuteres sjelden uten tilslørt navn.

Men det å få en oversikt over etnisitet kan ha en forbyggende effekt, om det f.eks er slik at en folkegruppe har høyere frekvens av et slag lovbrudd burde man fokusere på å utbedre det. Da må man oppsøke det miljøet, de menneskene.

Enig, men syntes vi ligger og vaker mellom en i overkant politisk korrektness og dermed beskyttende holdning overfor mulig gjerningsmann som jo potensielt kan føre til at man ikke får tilstrekkelig signalement til å få tatt ham, og denne da vanligste full frontal reaksjonen "det var dem svartinga igjen, det kan jeg fortelleræ nå med en gang, helt gratis!" -type lynchmob i gatene, og før man vet ordet av det så brått blir en hel gruppering misstenk basert på utseende og høylytt synsing som gjerne bunner i en allerede satt og stygg ideologi, og mindre i om de faktisk står bak aktuelle ugjerning. Mange føler at de blir "samme ulla", bare få dem huka inn før det skjer noe liksom, en bondsk sjargong av uvitenhet jeg har hørt og sett litt for mange ganger før.

Så det er faktisk ett poeng å ikke gå ut med etnisitet og nasjonalitet på gjerningsmann nettopp på grunn av disse siste rasebevisstes hardt-mot-hardt argumentasjon som kan føre til at hele lokalsamfunn av minoriteter blir uglesett helt grunnløst. Hadde vi ikke hatt disse overivrige kulturelt firkanta ariske sinnamenn med angst for det ukjente her så hadde nok dette derimot gått fint, men gjør man dette på en litt sleivete måte og jungeltelegrafer går med samstemt sang i fra tabloidene i bakgrunnen, så risikerer vi en mistenkeliggjøring også av de som gjør sitt pliktoppfyllende og ærlige. Det hele kan fort bli så forferdelig urettferdig.

Tror det er bedre å ofte gå glipp av en gjerningsmann, enn det er å ta feil mann en sjelden gang...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vil si den var innenfor og representerer tankegangen helt fint til mange i det politiske livet over grensa og kanskje til og med her i landet også.

Og når du ser at det var akkurat som vi andre forventet, altså naturlig nok en etnisk svenske da vi tross alt snakker om Sverige her, blir du veldig forvirret eller kjøper du bare ikke PK medias forvridde framstilling av drapsmannens farge og opphav her kanskje? ;)

Siden han så jo ganske snill ut, blond var han også, sikkert så godt som samme gen-sett som deg og meg han der. En ren-raset premie arier om du vil, og med det så kan jo ikke disse anklagene stemme?

Men jo og siden de nå allikevel gjør det, så forteller dette meg at du og dere vil være totalt uforberedt på enhver trussel som kommer ifra noe eller noen andre hold enn den obvious Allah-Akhbar ropende Islamist. Skylappene må først av om du skal kunne få med deg alle de viktige detaljene i bildet og kunne klare å henge med her, verden venter liksom ikke på etterslepet av forfjamsede rasebevisste som står igjen på stasjonen og surrer med samme gamle fordommer som ingen andre lenger tillater seg å ha. 

Du må altså selv ta ansvar og oppgradere deg til ett bedre menneske med en større bevissthet som reflekterer rundt sak og fakta, kontra synsing rundt person og setting. Du kan begynne med å aldri igjen hoppe tril konklusjoner om gjerningsmannens opphav før det er bekreftet, det burde være en mulig oppgave det vel? Klarer jeg så klarer nok kanskje du det også under tvil ;) lykke til!

Lenke til kommentar

Det heter noe som kontekst, lese mellom linjer og diskusjon på flere plan. Det er ingen hemmelighet at du trodde det var innvandrere (eller personer med innvandrerbakgrunn) som sto bak dette. Man må ha en IQ under 50 for å ikke fatte hva du sikter til. Om du tror du kan ro deg inn med å si at du ikke har brukt spesifikke ord som innvandrer så må du pent tro om igjen. 

Det blir som om du står der med nugattibart og prøver å finne noen andre å legge skylden for at nugattiboksen er tom på. Kleint.

• Liker 2
Lenke til kommentar

.

En mindre etnisk Svenske i Sverige.

En plass ekstra for en ny landsmann.

Hvor er posten min som viser til opphavet og eventuelt religionen til morderen ?

Nå har det blitt for mye utlendinger i tabloidene på en gang for deg geita_ og merker at du nå må trekke rolig tilbake til tunet og få pusta litt da argumentasjonen din har mutert ned til noe korte motsigende jævlig stygge umoralske mumlerier, som du sikkert ikke hadde liret av deg hadde du bare fått deg en time på låven og ett stort glass upasteurisert melk først.

Og du som kunne få vifte det du ville med det norske flagget fritt fram i hele går og alt.. vel vel, måtte du drømme søtt om eksotiske mulatter og annet som varmer ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...