Arve Systad Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Nå er det ikke bestandig pris er det viktigste. Noe som heter service. Den er totalt fraværende hos Elkjøp. Vel, kan så vere, men Hercules har egen support avdeling i norge/skandinavia Hercules har tross alt vert i bransjen i 20 (!!) år, og er blitt litt skilled etterkvert Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Folk som klage på lang testings tid på Elkjøp (eller andre steder). Dere må huske at dere har rett på en lik eller tilsvarende vare mens den defekte testes :o Er det korrekt? Endret 5. desember 2003 av Orjanp Lenke til kommentar
lenix Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Ja, kjøpsloven ble forandret sommern 2002 (sånn ca) og da kom dette inn. Mener tidligere at det var formulert slik at butikken hadde rett til å prøve å reparere varen først(innen rimelig tid). Gikk ikke dette, så måtte butikken levere ut ny/tilsvarende vare. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Må bare spørre.. Hvorfor i helsikke tror dere at dere klarer å ødlegge et Hercules 9800Pro? Tørr å påstå at dette er tilnærma umulig da jeg selv har bare positive erfaringer med Hercules (ikke skjermkort, lydkort). Vil påstå at Hercules lager de beste ATi kortene av høyest kvalitet. Har et Hercules Game Theatre XP 7.1 og har mista det i bakken, gått med det i lomma, trødd på det og ingenting har skjedd, so far Uansett så er den loven riktig. Du kan kreve et 9800Pro mens ditt blir fiksa hvis du klarer å miste det ned i naboens radioaktive kjeller. Endret 5. desember 2003 av VeXx Lenke til kommentar
Raper Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 VeXx skrev: Uansett så er den loven riktig. Du kan kreve et 9800Pro mens ditt blir fiksa hvis du klarer å miste det ned i naboens radioaktive kjeller. Herre jesus, hvor er det du bor som slike naboer?Ved atom reaktoren på Kjeller?Eller er det bare Radon gass? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 VeXx skrev:Uansett så er den loven riktig. Du kan kreve et 9800Pro mens ditt blir fiksa hvis du klarer å miste det ned i naboens radioaktive kjeller. Herre jesus, hvor er det du bor som slike naboer?Ved atom reaktoren på Kjeller?Eller er det bare Radon gass? Hehe har heldigvis ikke radioaktive naboer, men skulle tro de var det av og til.. Du skjønner poenget mitt da Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Ja, kjøpsloven ble forandret sommern 2002 (sånn ca) og da kom dette inn.Mener tidligere at det var formulert slik at butikken hadde rett til å prøve å reparere varen først(innen rimelig tid). Gikk ikke dette, så måtte butikken levere ut ny/tilsvarende vare. Du har krav på en erstatnings vare som du levere tilbake når kortet du først kjøpte er fikset. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Ja, kjøpsloven ble forandret sommern 2002 (sånn ca) og da kom dette inn.Mener tidligere at det var formulert slik at butikken hadde rett til å prøve å reparere varen først(innen rimelig tid). Gikk ikke dette, så måtte butikken levere ut ny/tilsvarende vare. Det du sier er ikke det samme som han sa. § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. Slik som jeg ser det har man kun krav på erstatningsvare hvis reperasjonen ventes å ta over en uke, og kun hvis det ikke gir en urimelig kostnad/ulempe for selger. Det er heller ikke noe krav at du skal få et tilsvarende produkt som erstatningsvare mens du venter på reparasjonen. Endret 5. desember 2003 av Orjanp Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Altså, "tøs", dette er ikke akkurat en nyhet. Og du beviser ikke noen ting. Det finnes andre som selger det samme kortet billigere enn elkjip. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Ser man på. Har eg gått å trodd feil lenge eg da :o Va vel fra FBI(ikkje det amerkanske FBI nei) at eg fekk det ein gang i tiå. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hvis en rep tar lengre enn en uke har du krav på låneprodukt som dekker grunnbehovet. Feks da jeg leverte inn min S55 fikk jeg en elendig lånetelefon, men den har de grunnleggende behovene: ringe og sms. Jeg er langt ifra enig at den dekket mine behov, men slik er nå altså regelen. Et Geforce2 MX400 kan du bli prakket på som låneprodukt. Men en intetanende selger fra elkjøp kan du vel få mast deg til et tilsvarende produkt. Det gikk ikke på mobilbutikken, selv om jeg diskuterte aldri så lenge. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Trives bra på elkjøp, beste prisene og stOrt utvalg av superbillige DVD'r. (Lefdal og spesielt Expert er mye dårligere i sammenlikning!). Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) apropos lefdal og elkjøp .. de har fete prisgarantier .. finn en vare på lefdal/elkjøp, gå til konkurrenten lefdal/elkjøp og si at du fant varen billigere et annet sted, så får du varens mellomlegg + noen % av pengene tilbake but remember to bring evidence, or l33t master will not have money back Endret 6. desember 2003 av rasgar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå