tøs Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Til dere "elkjip" hatere. Bruk hue, se her: - Elkjøps - Herclues 9800 pro - 3495kr - Kompletts - Herclues 9800 pro - 3635kr Det lønner seg ikke altid på Webshopper, tydeligvis. og nok en gang har jeg bevist at elkjøp er bra. Endret 5. desember 2003 av tøs Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Akkurat når det gjelder Hercules så har det vært nevnt mange ganger her inne at de har en bra prislinje. Kjøpte selv Hercules 9800PRO på Elkjøp Lørenskog, og fikk det i tillegg kr 300,- billigere... Hjelper å snakke litt med selgerne... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Til dere "elkjip" hatere. Bruk hue, se her: - Elkjøps - Herclues 9800 pro - 3495kr - Kompletts - Herclues 9800 pro - 3635kr Det lønner seg ikke altid på Webshopper, tydeligvis. og nok en gang har jeg bevist at elkjøp er bra. Nå er det ikke bestandig pris er det viktigste. Noe som heter service. Den er totalt fraværende hos Elkjøp. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Elkjøp kommer nok til å kunne tilby en del bra priser på enkelte komponenter, men det vil bare gjelde ting som f.eks. skjermkort og kanskje noen optiske enheter. Men de er avhengige av å selge mye så de kommer aldri til å ha et like godt utvalg som en webshop. Selv kommer jeg nok til å kikke innom dem neste gang jeg skal oppgradere, er jo ikke teit heller (håper jeg ) Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Til dere "elkjip" hatere. Bruk hue, se her: - Elkjøps - Herclues 9800 pro - 3495kr - Kompletts - Herclues 9800 pro - 3635kr Det lønner seg ikke altid på Webshopper, tydeligvis. og nok en gang har jeg bevist at elkjøp er bra. Nå er det ikke bestandig pris er det viktigste. Noe som heter service. Den er totalt fraværende hos Elkjøp. Bullshit... dessuten så er det begrenset hva som kan gå galt med et Hercules-kort, og kjøpsloven gleder, til og med hos Elkjøp. Dessuten er det MYE lettere å dra innom en Elkjøp-butikk og bytte kortet enn å sende inn til Sandefjord og vente i ørten dager på erstatning - dessuten koster det porto... Bare å kjøpe kortet fra Komplett ville ha kostet meg kr 570,- ekstra, og da uten mulighet til å prute... Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 En fordel til med å kjøpe på Elkjøp er at det er bare å stikke tilbake på butikken med kortet og få et nytt ett om det gamle feiler noe (?). [uSERIØS] Hadde PowerColor Radeon 9800 PRO vært billigere på elkjøp skulle jeg handlet der, da tar det ikke så lang tid før jeg får nytt kort [/uSERIØS] Uansett, det er bra at elkjøp er litt konkurransedyktige. Allikevel, med deres forholdsvis sterke posisjon i markedet så tjener de sikkert mer pr. kort enn Komplett (mulig jeg tar feil, men de skryter jo av rabattene sine i hver reklameblekke de gir ut). Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Min erfaring er at returer til webshopper går MYE raskere enn å returnere defekte varer på elkjøp. For der skal varen sendes til testing i Uganda eller noe sånt, og det tar sikkert 6 uker. Elkjøp er greit når du skal ha ting som ikke går i stykker. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Ennå en fordel med Elkjøp er jo at du har forhandlingsmuligheter. Hos en Webshop er det stort sett prisen som står på siden som er den eneste mulige prisen - i en butikk har du personlig kontakt med selgeren og kan prate deg til bra rabatter. Dro sammen med en kamerat av meg på Elkjøp og kjøpte en plasmaskjerm til kr 40.000,-. Etter 2 timers (!!!) godprat med selgeren var han så lei at vi fikk kr 3.000,- i rabatt PLUSS en Sony DVD-spiller til kr 2.000,- PLUSS 2 DVD-filmer til kr 500,- med på kjøpet... Tror neppe det hadde funket hos Komplett... Totalt kr 5.500,- eller 13,75% rabatt. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Min erfaring er at returer til webshopper går MYE raskere enn å returnere defekte varer på elkjøp. For der skal varen sendes til testing i Uganda eller noe sånt, og det tar sikkert 6 uker. Elkjøp er greit når du skal ha ting som ikke går i stykker. Hmmm... da står du jo ikke akkurat på kravene dine ihht Kjøpsloven. Endret 5. desember 2003 av oslo72 Lenke til kommentar
feed Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Du som var "heldig" og faktisk fikk kjøpt kortet på Elkjøp burde heller ramme det som et minne at Elkjøp faktisk hadde varen inne enn å bruke det. Ved alle anledninger jeg har hatt mulighet for å stikke innom Elkjøp for å handle dette superbillige skjermkortet har det "ikke vert inne på lager". Da 3 forskjellige elkjøp butikker. Men takk for fin reklame.. over og ut. Endret 5. desember 2003 av feed Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Til dere "elkjip" hatere. Bruk hue, se her: - Elkjøps - Herclues 9800 pro - 3495kr - Kompletts - Herclues 9800 pro - 3635kr Det lønner seg ikke altid på Webshopper, tydeligvis. og nok en gang har jeg bevist at elkjøp er bra. Nå er det ikke bestandig pris er det viktigste. Noe som heter service. Den er totalt fraværende hos Elkjøp. Bullshit... dessuten så er det begrenset hva som kan gå galt med et Hercules-kort, og kjøpsloven gleder, til og med hos Elkjøp. Dessuten er det MYE lettere å dra innom en Elkjøp-butikk og bytte kortet enn å sende inn til Sandefjord og vente i ørten dager på erstatning - dessuten koster det porto... Bare å kjøpe kortet fra Komplett ville ha kostet meg kr 570,- ekstra, og da uten mulighet til å prute... Spørsmålet er om du får byttet kortet med det samme, eller om de skal teste det før du får et nytt. Ved sistenevnte tar det fort veldig lang tid. Mulig din Elkjøp er bedre enn den her i Tromsø. Det må den vel kanskje være i og med at det er mer konkuranse i Lørenskog og omeng. Det koster deg ikke porto når det er feil på ting som du har bestillt fra en webshop. Webshopen betaler porto. Men er helt enig i at det er bedre å gå i en butikk og kjøpe det, enn å bestille over nett. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 som tidligere avd leder på data/tele på elkjøp kan jeg skrive under på det med manglende service.. elkjøp? takk men nei takk.. da betaler jeg heller 300 kr mer... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hehe... hører jo faktisk til historien at de IKKE hadde kortet inne når jeg skulle ha det også... ventet en uke, og plutselig lå det hele ETT kort der i hyllen og ventet på meg... Dro en spansk en om at jeg hadde ventet leeeeenge og vært innom maaaaange ganger for å få det kortet, og da syntes nok selgeren så veldig synd på meg at han bli litt mør... Har vel totalt handlet varer hos Elkjøp for rundt 200.000 gjennom tidene (til meg selv og for andre), og har ALDRI betalt full pris (bortsett fra AA-batterier til dama...) Lenke til kommentar
dominus Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Ennå en fordel med Elkjøp er jo at du har forhandlingsmuligheter. Hos en Webshop er det stort sett prisen som står på siden som er den eneste mulige prisen - i en butikk har du personlig kontakt med selgeren og kan prate deg til bra rabatter.Dro sammen med en kamerat av meg på Elkjøp og kjøpte en plasmaskjerm til kr 40.000,-. Etter 2 timers (!!!) godprat med selgeren var han så lei at vi fikk kr 3.000,- i rabatt PLUSS en Sony DVD-spiller til kr 2.000,- PLUSS 2 DVD-filmer til kr 500,- med på kjøpet... Tror neppe det hadde funket hos Komplett... Totalt kr 5.500,- eller 13,75% rabatt. det sier vel egentlig litt mer om marginene enn om selgerens evne som selger Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 som tidligere avd leder på data/tele på elkjøp kan jeg skrive under på det med manglende service.. elkjøp? takk men nei takk.. da betaler jeg heller 300 kr mer... Aner jeg en viss bitterhet? Hvorfor jobber du ikke der lengre? Og som avdelingsleder så hadde vel du innflytelse nok til å påvirke servicegraden? Lenke til kommentar
dominus Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 som tidligere avd leder på data/tele på elkjøp kan jeg skrive under på det med manglende service.. elkjøp? takk men nei takk.. da betaler jeg heller 300 kr mer... Aner jeg en viss bitterhet? Hvorfor jobber du ikke der lengre? Og som avdelingsleder så hadde vel du innflytelse nok til å påvirke servicegraden? det føltes ganske håpløst å gå gjennom flere ledd for å få retur på, spesielt, dataprodukter.. ble lei av å hele tiden gå mot strømmen... grinete kunder, ikke tilgjengelige varer osv.. ikke bitter, på noen måte..elkjøp er best på hvite- og brunevarer..ingen tvil.. men dataprodukter kjøper jeg andre steder.. Lenke til kommentar
tøs Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 ekstremt kjetkt da med 30 dagers full retur rett.. prøve kortet for å levere det tilbake igjen. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Dette Elkjøp-kortet, er det av den GODE sorten, med kjapt minne og sånn? Har ikke så mye peil på de nyeste kortene akkurat Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Japp - kjapt, trygt og billig (vel - billigere ihvertfall)... Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Folk som klage på lang testings tid på Elkjøp (eller andre steder). Dere må huske at dere har rett på en lik eller tilsvarende vare mens den defekte testes :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå