AnonymDiskusjon Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Har seksualliberalismen kommet til en ende? Går vi en tid i møte hvor vi søker tilbake til tradisjonelle verdier, og hvor tøsete oppførsel blir sett ned på? Hvor dette blir ansett som vulgær lavkultur, og dette blir ansett som toppen av attraktivitet? Anonymous poster hash: 2e6c3...c73 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 La oss for guds skyld ikke håpe det. 4 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Nei, det ser jeg ingen grunn til å tru. Hva med å utdype hva du mener? Forøvrig et dårlig eksempel du kom med, hun nederste er mye mer attraktiv. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 Hei mulla! Nei, vi vil ikke ha våre kvinner tilbake i burka. Takk og farvel. Anonymous poster hash: 00a5b...0e0 1 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Ser ingen tegn til det nei. Takk og lov. Endret 16. mai 2017 av Belfaborac Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 Det er så mye mer classy. Anonymous poster hash: 2e6c3...c73 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Tror du skal ha rimelig heftige skylapper på for å komme til den konklusjonen. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 (endret) Det er greit at folk kler seg som de vil. Men jeg har ett argument: Det er liksom greit for jenter å kle seg så utfordrende og "fritt" som de vil. Vi gutter skal bare finne oss i dét. Det er -vår egen- skyld om vi lar oss påvirke av det her .. noe som er av de mest primitive instinktene vi har. Men det er -ikke- greit å for eksempel vifte med en pengebunke eller spise et skikkelig måltid mat foran en tigger, eller "tirre" andre grupper med motsatt oppførsel av hva individet lever i. Og hvis en mann kler seg "utfordrende", for eksempel en homofil mann, så får den karen garantert masse hån og spott av andre rundt om i byen. Det er liksom greit at jenter kler seg utfordrende, men alle andre tilfeller av "utfordrende-het" er ikke greit? I de periodene i livet jeg har vært i et forhold, så har jeg prøvd å legge litt energi i å ikke drive og kline og rote rundt ute i gatene eller blant folk, for det kan jo være folk som nettopp har gått igjennom brudd? Er ikke det her sunn fornuft? Tar ikke folk hensyn til andres følelser overhodet lenger? Her mener jeg det er viktig å tenke seg om litt. I det offentlige rom er det greit å vise -litt- hensyn til andre. Man sender signaler med måten man kler seg i. Ikke nødvendig å gå rundt i en søppelsekk, men det er ikke nødvendig at damer går rundt i stringtruser heller. Det dreier seg om å ta hensyn til andre, gjør det ikke? Endret 23. mai 2017 av Taurean Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 (endret) Har seksualliberalismen kommet til en ende? Går vi en tid i møte hvor vi søker tilbake til tradisjonelle verdier, og hvor tøsete oppførsel blir sett ned på? Hvor dette *** blir ansett som vulgær lavkultur, og dette *** blir ansett som toppen av attraktivitet? Det nederste bildet er, hvertfall for meg, langt fra toppen av attraktivitet. Å kle seg som en bimbo vitner om desperasjon etter å bli lagt merke til, men det er jo unntak, jeg vet ikke hvordan damer tenker. Å kle seg som en budeie vitner om noen som liker tradisjonelle klær eller noe slik. Jeg har ikke sett budeier eller bunadsdamer ved andre anledninger enn fest og feiring. Det er noe som heter midt imellom. Tilfeldig bilde jeg fant i farta, mye mer enn den stilen som er midt imellom Endret 23. mai 2017 av 4 3 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 @Taurean: Selvsagt skal "vi menn" finne oss i at kvinner kler seg som de vil, og selvsagt er det vår egen feil om vi ikke klarer å styre oss og gjør noe idiotisk. Det er ikke slik at vi er dumme dyr som ikke klarer å styre oss, jeg blir så matt hver gang jeg hører slik burka-argumentasjon. Og hvor har du det fra at vi ikke skal vifte med penger foran tiggere? Vi gjør det hele tiden, bare ved å eksistere. Klart, å være plagsom og fysisk gni penger i ansiktene deres er uakseptabelt. Det er også det å plutselig gni puppene i noens ansikt, men det er jo ikke det det er snakk om her. Du har ikke ansvar for noens andre reaksjoner. Hvis noen føler det ulidelig vondt å se noen kysse på offentlig sted, så er løsningen å enten se vekk eller å holde seg hjemme. Jeg er helt klart for å vise hensyn, men intimsfærer som strekker seg helt over bytorget kan jeg ikke respektere. 3 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Nei nei, jeg mente innenfor rimelighetens grenser. Prøvde bare å tydeliggjøre poenget. Ditt andre avsnitt beskriver poenget mitt bra. Hvor går din grense hva uhøflighet angår, innenfor temaet vi diskuterer? Du er for å vise hensyn. Hva mener du med intimsfærer? Jeg mener jo at hensynsfullhet og åpenhet må balanseres. Vi skal ikke alle gå i like klær i gata for ikke å provosére noen, dét er jo diktatur. Men det finnes kanskje en grense den andre veien også? Jeg vil -absolutt- ikke se folk gå nakne rundt i gata! ^^ Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Hvor går din grense hva uhøflighet angår, innenfor temaet vi diskuterer? Du er for å vise hensyn. Hva mener du med intimsfærer? For å illustrere intimsfærer, litt forenklet: hvis du og jeg står og prater sammen på rundt en meters avstand, vil antakeligvis hverken du eller jeg synes det er spesielt ukomfortabelt eller "for nært". Står vi derimot tå-mot-tå, vil jeg tro vi begge vil føle oss ganske beklemt. Det er fordi vi da befinner oss innenfor hverandres intimsfærer. Man kan se det for seg som et område rundt kroppen som vi på en måte anser som "hellig", og inviterer kun et fåtall mennesker inn. Intimsfæren kan endre størrelse avhengig av forskjellige ting: dagsform, hvem som er involvert og hva det dreier seg om. Når jeg snakker om en intimsfære som strekker seg over torget, tenker jeg på folk som ikke tåler å se f.eks. kyssing og slikt offentlig. Vedkommende har da en intimsfære som strekker seg "over torget" (jeg antar at å se noen som kysser 300m unna ikke vil være så veldig problematisk for vedkommende). Jeg mener at ved å ha så enorme intimsfærer så tar man mye plass - langt mer plass enn man har krav på. Så lenge noen bare går og er seg selv, gjør sin greie og ikke plager noen, så er det mitt problem om jeg finner det problematisk og løsningen er for meg å enten fjerne meg selv fra situasjonen, eller jobbe med meg selv for å finne måter å håndtere det på. Om det så er folk som kysser, jenter som går lettkledd eller bestemødre som flyr rundt splitter nakne. Men det gjelder meg personlig. Som samfunn må vi, som du sier, balansere det, og finne noe som flertallet kan leve med. Jeg tenker litt sånn at jo mer oppmerksomhet man tiltrekker seg, jo mer sensitiv bør man være ovenfor folk rundt seg. Bestemora som flyr rundt naken tiltrekker seg en del oppmerksomhet, og det er såpass "støyende" (som i oppsiktsvekkende) at hun nok bør tenke seg om noen ganger før hun lar klærne falle. Et kjærestepar som bare går i byen på sin vante shoppingrunde er såpass vanlig at de fint kan kysse, kose og gjøre alle sånne kjæresteting - men jo mer vågale de blir, jo mer oppmerksomhet tiltrekker de seg og jo mer bør de vurdere om de skal fortsette eller ta hensyn til folk rundt seg. Jeg kaller det bare å "ta plass" - går man rundt med en enorm intimsfære og blir støtt av den minste ting, tar man veldig stor plass og må finne seg i å tilpasse seg. Tilsvarende: hvis man har lyst til å springe splitter naken rundt omkring og stå midt på torget med snoppen i handa tar man også veldig stor plass, og må finne seg i å tilpasse seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg