merterje Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 (endret) Jeg har problemer med Windows Update en stund etter installering av Windows 10. Jeg har en Lenovo G510 PC, og har sjekket at Windows 10 driver er installert. Windows Update (bilde) viser at oppdatering stopper opp på 1 %, og slik står det, skjer ingenting mer selv om maskina står på lenge. Jeg feilsøker (bilde) da på Windows Update, og her kommer det opp 2 feil, men at problemet er løst. Da vet jeg ikke hvor feilen ligg ? Jeg vet ikke om dette har sammenheng til dette jeg nevner nå. Jeg får ofte opp en melding nede til høyre på skjermen. Det er : Noe skjedde, og .... (bilde). Som det står klikker jeg på den, og det kommer opp : Behandle valgfrie funksjoner (bilde). Jeg klikker på : Contact Support men det eneste jeg kan foreta meg er å avinstallere den eller : Legg til nye funksjoner. Skal jeg gjøre det eller kan jeg gjøre noe annet ? En annen plass får jeg opp : Se valgfri funksjonlogg (bilde), men vet ikke om dette har noe med dette å gjøre ? Endret 15. mai 2017 av merterje Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Du kan prøve med "Windows 10 Update Assistant" Den laster ned og installerer de aller nyeste oppdateringene uavhengig av region eller maskinvare. Det er vell det eneste jeg vet om som fungerer. Men når du tar feilsøking så sksl der være en knapp for å vise "mer detaljer". Der er det en feilkode, den kan du google og kanskje få ett svar Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Sliter også med windows update for tiden....stopper opp på 10 prosent, men jeg får en feilkode da om ikke annet - uten at det har hjulpet altfor mye. Har prøvd feilsøking, fant to feil, ble reparert, men hjalp ikke. Har nå blitt fortalt at det har med en konflikt med windows defender å gjøre, men jeg har ikke aktivert windows defender så skulle ikke være noen konflikt. Veldig irriterende. Lenke til kommentar
merterje Skrevet 15. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2017 Jeg prøvde å finne : Windows 10 Update Assistent men jeg får opp : Windows 10 Creators Update når jeg søker på søkefeltet på PCen. Hvis jeg googler, kommer også Windows 10 Creators Update opp. Vet ikke om det er det samme ? Men Windows 10 Creators Update er vel det samme som å installere Windows 10. For når jeg laster den ned, kommer det opp at den nyeste versjon av Windows 10 allerede er installert ?? Eneste i Softpedia så kan jeg visst laste den ned. Bilde som følger med er screenshot av det som kommer opp der, men jeg vet ikke hva jeg da skal klikke på ?? http://bildr.no/view/cmhZbmRX Lenke til kommentar
merterje Skrevet 15. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2017 eller enklere sagt : hvor skal jeg finne/laste ned Windows 10 Update Assistant ?? Lenke til kommentar
merterje Skrevet 15. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2017 Nå fikk jeg opp hvilken feil det er i Windows Update, se vedlegg. Men hva jeg skal gjøre videre vet jeg ikke ?? http://bildr.no/view/STEzMVhW Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Bare trykk "Download tool now" på denne siden: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 Ikke last ned slik offisiell programvare fra softpedia.... Windows 10 Creators Update er navnet på den aller nyeste versjonen av Windows, det er en "Stor-oppdatering" som kommer ca. hvert halvår. Den inneholder mange nye funksjoner. Den versjonen heter 1703. Om du trykker på "Windows-knappen" og skriver/søker "winver" så får du opp ett lite vindu som forteller deg hva slags Windows 10 versjon du har, den forrige heter 1607 og den før den igjen heter 1511. Lenke til kommentar
merterje Skrevet 17. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2017 når jeg bruker https://www.microsof...nload/windows10 så kommer det bare opp at siste versjon allerede er installert, så da kommer jeg ikke videre. Så problemet er der ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå