HDSoftware Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Heisan folkens... Jeg er på jakt etter noe som kan hjelpe meg med å holde oversikt over hardware, software/versjoner, OS, brannmur, antivirus, server park m.m. Altså et slags dokumenterings system. Finnes det noe godt der ute som funker til formålet ? Kan jo selvsagt sette meg ned i Word elle rExcel og knåtte inn alt vi har, men tenkte det fantes noe nyttig software der ute som forenkler dette samt gjør det enklere å oppdatere... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 (endret) LANsweeper? Ellers er det "Inventory"-system du er på jakt etter ,det finnes mye slikt der ute (LANsweeper er bl.a. et slikt), ellers finnes det ting som Spiceworks, PDQ Inventory etc. Endret 15. mai 2017 av k-ryeng Lenke til kommentar
marwinism Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Hva med Spiceworks? Det kan bruke SNMP til å discovre ting i nettet, hente ut mye bra info - man kan legge inn S/N, innkjøpsdato osv. osv. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Hva med Spiceworks? Det kan bruke SNMP til å discovre ting i nettet, hente ut mye bra info - man kan legge inn S/N, innkjøpsdato osv. osv. Hvis man har domenetilgang, er LANsweeper hakket råere, siden den kan hente ut denne informasjonen automatisk via CIM/WMI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå