Apatisk? Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Er det faktisk folk her som tror vi får video i morgen? Fordi det kan vi ikke få, da skulle det stått i siste avsnitt i forberedelsesheftet. Mer aktuelt video enn animasjon. Tidligere eksamener har de nevnt animasjon vist de kommer på eksamen. De gjør de ikke med video. I Derfor er video mest sannsynlig. Med video, mener dere da at vi får noen bilder og lydfiler som vi skal sette sammen til en video og vise den på en nettside? Jeg tviler også på at vi får animasjon i år, med tanke på endringene i faget. Hva mener du med "med tanke på endringene i faget"? Lenke til kommentar
Dr.P Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Er det faktisk folk her som tror vi får video i morgen? Fordi det kan vi ikke få, da skulle det stått i siste avsnitt i forberedelsesheftet. Mer aktuelt video enn animasjon. Tidligere eksamener har de nevnt animasjon vist de kommer på eksamen. De gjør de ikke med video. I Derfor er video mest sannsynlig. Med video, mener dere da at vi får noen bilder og lydfiler som vi skal sette sammen til en video og vise den på en nettside? Jeg tviler også på at vi får animasjon i år, med tanke på endringene i faget. Hva mener du med "med tanke på endringene i faget"? Slik jeg har forstått det så beveger IT2-faget seg fra Adobe flash programering&animering til JavaScript (HTML5). Og fordi det er mye vanskeligere å lage "(animasjonsfilmer)filmer" i javascript enn i flash, tror jeg ikke vi får det på eksamen. Lenke til kommentar
IT22222 Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Husk at det er ny ordning i år, med at det er delt opp i programmeringsspråk. Det har ikke vært slik de tidligere årene, kommer dette til å ha en betydning? Får man ulike eksamener basert på det? Se her for bilde: http://imgur.com/a/gY9iM 4 Lenke til kommentar
IT22222 Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Kan fort hende at vi får ulike oppgaver, spesielt på oppgave 1. Der AS3-brukere kan få animasjon og resterende noe annet osv... 1 Lenke til kommentar
LundeG Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Husk at det er ny ordning i år, med at det er delt opp i programmeringsspråk. Det har ikke vært slik de tidligere årene, kommer dette til å ha en betydning? Får man ulike eksamener basert på det? Se her for bilde: http://imgur.com/a/gY9iM Der sier du noe. Dette kan nok stemme veldig bra. Får trolig ulike oppgaver. Lenke til kommentar
Yoguttene Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Har noen noen gode eksempler på kalkulator og linke svarene inn i et diagram? Altså et diagram som baserer seg på svarene man har fått i kalkulatoren. Tror det kan være ganske relevant til denne Eksamen. Det hadde vært supert om noen hadde! Lenke til kommentar
TheLuckyLuke Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Ser det tidligere er blitt spurt om å begrunne valg av filformat for multimedier, og da særlig til bruk på nettsider. Noen som har funnet en fin oversikt over de ulike filformatene hvor det er listet opp bruksområde og evt. fordeler/ulemper samt kompatibilitet? Har lett litt rundt på nettet nå, men finner ikke en bra oversikt. Setter stor pris på om noen har en og er villig til å dele! Lenke til kommentar
IT22222 Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Er det noen her som har fått nyttige tips fra lærer, som har lyst til å dele? Programmer, eksempler og slikt Lenke til kommentar
t.m.s Skrevet 28. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2017 Kan noen lage en enkelt quiz som mange antar at vi får det på eksamen ? sliter litt med det takk på forhånd Jeg lagde en enkel en igår. Kan sende den på pm Hei kunne du sende den til meg også? enten på PM eller her? tusen takk på forhånd. Kan du sende til meg også? XD Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Har noen noen gode eksempler på kalkulator og linke svarene inn i et diagram? Altså et diagram som baserer seg på svarene man har fått i kalkulatoren. Tror det kan være ganske relevant til denne Eksamen. Det hadde vært supert om noen hadde! På s.225 i boka står det hvordan man lager et stolpediagram. Jeg bare satt koden chart.innerHTML+= [..resten av koden....] inn i den allerede eksisterende funksjonenen til kalkulatoren som viser svaret. Man må samtidig huske å dele opp svarene hver for seg, slik at hvert svar kan få hver sin stolpe. Og husk css-en Endret 28. mai 2017 av Nordmann3 Lenke til kommentar
Skanin1 Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 For de som er interesserte oppdaterte jeg quizen jeg la ut i går, slik at det er lettere å legge til nye spørsmål. Link til koden her: https://pastebin.com/WQHc6DpE.Bare å legge til nytt riktig svar med en id, og class "riktig" og "spanRiktig", så fikser JS resten. 2 Lenke til kommentar
Porto Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Noen som har et eksempel på et registreringsskjema av noe slag som de har lyst til å dele? Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Skal man skrive kilder til kode man har brukt? Om man for eksempel finner kode på nettet? Lenke til kommentar
michelinm Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Husk at det er ny ordning i år, med at det er delt opp i programmeringsspråk. Det har ikke vært slik de tidligere årene, kommer dette til å ha en betydning? Får man ulike eksamener basert på det? Se her for bilde: http://imgur.com/a/gY9iM Er skolen(lærer altså), som bestemmer språket man skal bruke. Grunnen til at det er satt opp slik på planen er vel pga. sensorer tenker jeg. Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Var vanskeligere enn forventa. Hva synes dere? Lenke til kommentar
PCUser Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Var vanskeligere enn forventa. Hva synes dere? Noen spesifikk oppgave du tenker på som var vanskeligere enn de andre? Var veldig forskjell mellom oppgave 1 og de to siste. Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Jeg fikk ikke den første til ved å animere seg forskjellig. Kyn lyden med samme animasjonshastighet. I den andre oppgaven var problemet at jeg har skrevet alt inn helt riktig, men den funka ikke. Den var stuck på enten 400W eller maks. ? Lenke til kommentar
TheRealInzaneNova Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Var teorien om at man fikk forskjellige oppgaver basert på programmeringsspråk sann? Selv fikk jeg animasjon av vind på oppgave 1 Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Var teorien om at man fikk forskjellige oppgaver basert på programmeringsspråk sann? Selv fikk jeg animasjon av vind på oppgave 1 Jjeg hadde animering av vindmølle med lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå