Gå til innhold

Blir man lykkeligere av færre ting?

19 stemmer

1. 1. Blir man lykkeligere av færre ting?

• Ja
      11
    • Nei
      8

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Litt rart det der med hus, fordi hva har man et hus for - er det for å ha beskyttelse for vær og vind, et sted å slappe av og føle seg noenlunde trygg, og kanskje litt frihet borte fra verdens ståk og gneldring, altså alle de andre som man deler spacen med?

Jeg tror det er ment sånn, og da skjønner jeg stadig mindre av at hus er altså en bit med "fri space" nødvendigvis eller naturligvis må fylles med all mulig tant og fjas, bilder og nips og naps, og til slutt er det ingen fri space å benytte lengre, så da bygger man på huset, kjøper seg en hytte, eller en båt, eller kanskje man rett og slett reiser bort til et mindre "crowded space" for å få ferie og unnslippe stresset det er å bo i et mausoleum omgitt av all ens historie og alle mulige såkalte nødvendigheter og gleder 

Og for å få råd til å lage mausoleum  og ta seg ferie fra det samme er man nødt til å jobbe ræva av seg ...  :cool:

Vi er ganske så hakkende kaklende sprøe i grunnen ...  :blink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Målet mitt er å kun ha utstyret som kreves for det jeg driver med i tillegg til klær, klesstativ, vaskemaskin, kjøleskap, verktøy, seng, stol, bord, hylle, kjøkkenutstyr og ikke noe mer. Da mangler jeg ikke noe spesielt.

I tillegg skal man spise mat for å overleve ikke for kos. Mulig man kan unne seg noe ekstra ei gang i uka, en litt bedre middag og et glass Cognac/Whisky.

Det er en del utstyr i forbindelse med det jeg driver med, men poenget er å ikke ha så mye ut over det jeg trenger.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Målet mitt er å kun ha utstyret som kreves for det jeg driver med i tillegg til klær, klesstativ, vaskemaskin, kjøleskap, verktøy, seng, stol, bord, hylle, kjøkkenutstyr og ikke noe mer. Da mangler jeg ikke noe spesielt.

I tillegg skal man spise mat for å overleve ikke for kos. Mulig man kan unne seg noe ekstra ei gang i uka, en litt bedre middag og et glass Cognak/Whisky.

Det er en del utstyr i forbindelse med det jeg driver med, men poenget er å ikke ha så mye ut over det jeg trenger.

Du høres ut som en som har veldig klare rammer for seg selv og måten å leve på, samtidig som du er viljesterk og har disiplin. Hadde du ikke hatt fokus på dette, så blir å satse på ett slikt strukturert basic "fornuftig" liv bare en fånyttes kamp i evig oppoverbakke hvor det er langt mellom gledene og hvor følelser av misunnelse vil pirke borti deg hver gang du ser noe du egentlig har lyst på men som du ikke tillater deg. Klart noen er fornøyd med lunken suppe mens andre igjen krever hvite duker og sølvtøy, håpet og målet er å ligge behagelig midt i mellom der ett sted.

Jeg som ateist har ihvertfall skjønt èn ting og det er at vi bare lever en gang, og som du sikkert da forstår blir ett glass whiskey i uka alt for lite.. ;) Og man spiser selvfølgelig ikke bare for næringsinntaket i Norge i 2017 heller, livet er for kort for vond mat når/om vi ikke trenger det og om den gode maten ikke innebærer fisk slik som for mange, så ta heller omega3 og fortsett å spis pizza eller det du liker best. Husk å skyll det hele ned med noe søtt og tilslutt en stor røyk/joint, what ever floats your boat ;) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...