CreatureCanis Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg har lurt litt på viftekontroller for å få roet viftene ned litt når jeg ikke bruker PCen for fullt. Den bråker en del... men jeg har sett noen av disse har skjerm hvor en får opp temp på cpu og lign. Jeg har egentlig gennerelt lite peil på sånne saker... så jeg lurte på om noen kunne fortelle meg litt om forskjellige typer sånne og hva for funksjoner som er verdt og ha på en slik... I mitt tilfelle må saken kunne kontrollere minst 4 vifter... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Microplex.no under vifter - viftestyring, der har de en del. Skal du ha en med temp måler må du montere en under eller ved siden av CPU eller kansje borre et lite hull i kjøleribben. Men husk at viftene ikke må trekke mer en det viftestyringa klarer Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 om du har litt basic elektronikk skills, lager du lett viftestyring selv.. jeg har laget en viftestyring med 5 12v/7v/av brytere, og en av/på bryter (som forøvrig ikke styrer en vifte, men en katode.. ) Jeg fant et veldig enkelt koblingsskjema på bit-tech.net, der de har koblingsskjema og fremgangsmåte for flere forskjellige typer viftestyringer. De har også noen ultra-deilige casemodprosjekter... Men i alle fall, her finner du "oppskrift" på noen typer viftestyringer, og da er det bare å velge å vrake.. http://www.bit-tech.net/article/52/bit-tech-viftestyring-greier Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Desverre har jeg ikke noen særlige elektronikk skills nei... Men skulle ønske jeg hadde... men typisknok havna jeg på formgiving på gk... Ikke stor kunnskapene om elektronikk og få der. Men kansje jeg kunne begynne med kunsterisk dekorasjon av kabinetter eller noe? Nei seriøst, får jeg mulighet så er målet og tilegne seg litt elektro kunnskaper av diverse slag... IKT has changed my life... Linken din må likevell leses seff Man vet jo aldri hva morgendagen byr på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå