Gå til innhold

Snart kan du trolig ikke bruke PC-en på flyet til USA

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Men det burde da uansett la seg løse med at alle slår på pc-en for å vise at den fungerer? Det burde da være nok til å vise at batteriet faktisk er et batteri og ikke en bombe..

Eller at bomben inneholder et batteri som har strøm nok til å skli gjennom sikkerhetskontrollen…  :roll:

https://no.wikipedia.org/wiki/Sikkerhetsteater

"Sikkerhetsteater" nettopp ja, for det rettferdiggjør jo alle argumenter å linke til. Jeg ser for meg at det er hakket værre å lage det til enn å bare bytte ut litt innmat..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter 9/11 var det nesten umulig å tegne forsikring på egen bil for turister i USA, fordi noen av terroristene hadde gjort det.

Amerikanerne har fullstendig noia når det kommer til sikkerhet, og innfører idiotiske lover og regler som lager store vanskeligheter for folk, men som overhodet ikke har noe som helst med sikkerhet å gjøre.

Lenke til kommentar

"Sikkerhetsteater" nettopp ja, for det rettferdiggjør jo alle argumenter å linke til. Jeg ser for meg at det er hakket værre å lage det til enn å bare bytte ut litt innmat..

Å lage en bombe med batteriformfaktor tror jeg er en større utfordring i seg selv enn å lage en bombe/batterikombo.

Uansett er poenget mitt at sikkerhetsteater er primært sett en signaleffekt til publikum, mens den reelle reduksjonen av risiko er neglisjérbar - enten fordi risikoen i utgangspunktet er så ufattelig liten, eller fordi tiltakene i realiteten er ineffektive (eller en kombinasjon av disse to) - og at for de av oss som ikke lar oss blende av frykt er veldig mange av de tiltakene de kommer med hårreisende latterlige. Og nå begynner det å bli så absurd at selv "folk flest" begynner å stusse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...