Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NRK: En million uten bredbånd

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig har du lov til å være uenig, da gjerne begrunnet med litt vettug argumentasjon :)

Mange argumenterer at bredbånd skaper arbeidsplasser og skal bygge fremtidens arbeidsplasser så lurer jeg på noe:

1. Vil fremtidens arbeidere bo så langt ute i villmarka at det ikke finnes noen som helst muligheter for selskaper og bygge ut basert på normalt grunnlag?

2. Hvor stor dekning er akseptabelt og hva legger man i begrepet bredbånd i utkantene?

3. Er det et reelt behov og vil dette behovet i fremtiden bli dekket av kabledelinjer i utkantstrøk?

4. Hvorfor tror så mange at vi har det så dårlig med BB?

5. Hvorfor tror folk at ting er så fantastisk i utlandet når det ikke er det, i Sverige har de en ADSL-dekning på litt over 70%, Jeg tviler på at de resterende 30% har et utall av aktører og velge mellom.

6. Er det spesielt lurt og la staten ordne BB annet enn i de ytterst få områdene hvor det ikke lar seg bygge ut på økonomisk vis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig du ble forbannet, men de har rett. Det er faktisk ganske liten etterspørsel etter bredbånd i Norge. Selv om det ikke ser sånn ut her på forumet, eller andre forum. Det en uhyre liten del av befolkningen som streifer innom forum :) I den kommunen som tilbyr bredbånd gratis til 99% av sine innbyggere er det bare ca 25% som benytter seg av dette av innbyggerne.

Enten misforstod du meg eller så gjorde jeg meg ikke helt klar.

Med Telenors politikk om å ikke bygge ut sentraler med mindre enn 200 abonnenter har det ingenting å si om 0%, 25% eller 100% av abonnentene er interessert i bredbånd ved de sentralene. Så lenge Telenor (eller andre aktører) ikke ser på oss som er kobla til sentraler med få abonnenter som mulige kunder, er det lite håp for oss å få xDSL.

At en liten bergknaus sannsynligvis er årsaken til at jeg er knytta til en sentral som ikke kan få xDSL, mens den på den andre siden av knausen er utbygd for xDSL, gjør jo selvfølgelig ikke saken noe bedre :(

Lenke til kommentar
Vel, hvem er det som har bygd opp Telenor??

Jo det er staten med den intensjon at deres tjenester skulle ut til folket, husk at telenor egentlig var/er et statseid selskap.

Med de stor overskuddene de har burde dem derfor vere forpliktet til å bygge ut bredbånd i hele landet selv om de ikke vill tjene like mye over alt.

De har jo penger nok til å rote bort på tvilsomme oppkjøp i utlandet, ville vel vert lurere å innvistert dem i hjemmlandet .

bullshit. Hadde Telenor vært statseid hadde de bygd ut hver og en jevla sentral i landet. Skulle vært en lov mot dette, skal de levere til noen må de levere til alle, Folk som bor utenbys skal ikke få bredbånd pga de bor der de bor. Utoleranse=/

Lenke til kommentar
Dette viser jo bare at Stjelenor, i praksis, har monopol. Her kan du lese litt hva Telenor har gjort for å bremse bredbånd i Norge : digi

Ubeskrivelig irriterende!!

Voks opp. Det å si at Telenor skal bygge ut alle steder er bare tull. Hva med NGT, Catch, Song og de andre selskapene, da må vel de også bli pålagt å bygge ut i bondelandet.

Det at staten eier mest i Telenor har ingen betydning her. De kan ikke gå inn å si at man skal bygge ut hele norge. Det er ikke forsvarlig med dagens løsninger. Det er det samme som å si at Statoil skal gi bort gratis bensin.

Løsningen bør være at staten gjennom kommunene sponser der det ikke er lønnsomt å bygge ut. Dette gjøres idag med en del kommuner. Både Catch, SOng Telenor mfl. For de kommuner som ikke har råd, bør bli sponset av staten.

Kan du redegjøre hva song er fornoe?

Jeg har iaff aldri hørt om dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...