AnonymDiskusjon Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Tenker mye nå. Hva er det med meg,? Er jeg ikke god nok? Hvorfor vil ingen høre eller lytte. Går jeg rundt alene snur alle seg vekk. De ser bort ifra meg, kanskje de ikke bryr seg eller bare ikke vet. Hva vet vell jeg! Jeg er vell ikke verdt noe. Eller hva?.. Anonymous poster hash: 02b46...21e Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Av og til er vi vår egen verste fiende. Det eneste som hjelper meg er å holde fast ved logikken for å overstyre negative tanker. Det er ingen grunn til at randoms på gata ler av meg. Det var noe annet som var morsomt. Folk bryr seg mye mer om seg selv og sitt enn de gjør om meg. 1 Lenke til kommentar
Spacehear Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Jeg tror du legger litt mye i ting.. Hvem er det som ikke vil høre? Hva vil de ikke høre? Hvorfor er du ikke verdt noe? Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Folk ler nok mest av deg når du ikke er til stede. Og når den som lo høyest har gått, ler alle av ham også. Slik er det bare. Spesielt blant unger. Ja, hva er nå du verdt, egentlig. Sånn fornuftig sett skulle du være like mye verdt som andre. Men du opplever det ikke slik. Hvorfor det? Fordi du får verdi av å oppleve at du er elsket. Med andre ord er det andre som gir deg verdi, ikke hvilke tanker du har om deg selv. Start endringen i livet ditt ved å gi andre verdi gjennom å elske dem. Jeg er sikker på at du snart finner noen som også elsker deg. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Tenker mye nå. Hva er det med meg,? Er jeg ikke god nok? Hvorfor vil ingen høre eller lytte. Går jeg rundt alene snur alle seg vekk. De ser bort ifra meg, kanskje de ikke bryr seg eller bare ikke vet. Hva vet vell jeg! Jeg er vell ikke verdt noe. Eller hva?.. Anonymous poster hash: 02b46...21e Dessverre har samfunnet vårt blitt til et totalt egoistsamfunn hvor folk egentlig ikke bryr seg om andre enn seg selv, og ofte bare later som de gjør det. Det handler mest om jeg, jeg og meg. Ofte vil en person gjøre noe i forhold til andre, kun fordi det gagner de selv, ikke fordi de bryr seg om den andre personen. Det er faktisk til og med slik i mange familier. For veldig mange er det vanskelig å faktisk bry seg om andre enn seg selv, særskilt i et samfunn med så stort fokus på individualitet og egoet. Det finnes heldigvis unntak. Mange mennesker har en genuin evne til å bry seg om andre. Dessuten så trenger du ikke å dømme om du er verdt noe utfra andre mennesker, det må du nesten spørre deg selv om, og svare på ditt eget spørsmål. Kan du genuint få noen andre til å bry seg om deg, og at du bryr deg om andre, er det en fantastisk unik ting, som blir skjeldnere og skjeldnere i et samfunn hvor personer bruker hverandre mer enn de bryr seg om hverandre. Hvorfor vil ingen høre eller lytte? Tja, det er vel fordi folk flest er mer interessert i å snakke om seg selv enn å lytte til andre. Mange folk er rett og slett ikke interessert i å lytte og finner det brysomt. Hvis folk snur seg vekk kan det ha sammenheng med at de ikke vil ta seg bryet med å snakke med deg, eller snakke med noen i det hele tatt. Jeg liker å tro at jeg genuint bryr meg om andre mennesker. Det betyr alikevel ikke at jeg har lyst å høre på alle, for mange mennesker er rett og slett ikke interessante for meg. Det betyr ikke at de ikke er interessante for andre. Her kommer det jo inn å finne mennesker som du passer sammen med og som er interessert i noenlunde samme ting. Hvis jeg ikke er interessert i frimerker og person X alltid snakker med meg om frimerker så vil jeg selvsagt helst unngå å snakke med personen. Det er vel greit å analysere hva du prater om også og granske om det er noe andre finner interessant. Folk har forskjellige interesser, og hvis det ikke er svært allmenne interesser kan det være greit å prate om andre ting enn akkurat det for å holde interessen oppe. Du er sikkert verdt en hel del. Lenke til kommentar
Mimicl Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Det vanlige er nok at folk ikke helt forstår hvor mye de betyr for dem rundt seg og hvor mye de kan være med på å påvirke andre i positiv retning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå