VRK18 Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Jeg skal blåse opp et bilde på et 1,5 kvadratmeter stort lerret, og lurer på hvor mange piksler som er minimum for denne størrelsen. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Rundt 300 DPI funker vanligvis greit. Helst ikke noe under 75. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 15. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2017 Rundt 300 DPI funker vanligvis greit. Helst ikke noe under 75. Det er bare å glemme dette bildet, med andre ord? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Tar du det mest høyoppløselige bildet blir det rimelig bra. Du kan jo også oppskalere bildet eller finne en større versjon av bildet. Kommer an på hvor nært du vil ha detaljer. Hvis du mente projektor istedet for print vil 4K fungere. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 15. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2017 Tar du det mest høyoppløselige bildet blir det rimelig bra. Du kan jo også oppskalere bildet eller finne en større versjon av bildet. Kommer an på hvor nært du vil ha detaljer. Hvis du mente projektor istedet for print vil 4K fungere. Mente print på lerret. Jeg regnet litt på DPI og det ble mye lavere enn 300. Vet ikke hva du mener med å oppskalere det. Bør jeg gjøre noe med fargene? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Spør dem som skal printe det hva som er hensiktmessig for det utstyret de bruker. Skal du gjøre det selv er det lurt å kjøre en liten test først for å sjekke farger og kvalitet. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Bestill en plakat først for å teste? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Tenkte hvis man har tilgang til utstyret. Er også en del steder som tilbyr sånne tjenester lokalt. Muligens også steder som tilbyr en liten demo. Endret 30. mai 2017 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå