GeirHH Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Du er norsk og nordmann like god som andre, men etnisk dvs. rasemessig er du ikke helt norsk. Lenke til kommentar
Myerart Skrevet 16. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Stakkars TS. Hvorfor? Endret 16. mai 2017 av Myerart Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Hvis du jobber i Norge, betaler skatt i Norge og aksepterer norsk kultur som din egen så er du norsk. /Fact Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Hvis du jobber i Norge, betaler skatt i Norge og aksepterer norsk kultur som din egen så er du norsk. /Fact0/3 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Hvis du jobber i Norge, betaler skatt i Norge og aksepterer norsk kultur som din egen så er du norsk. /Fact0/3 Hæ? Det var jo fakta, insinuerte jeg Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Hæ? Det var jo fakta, insinuerte jeg 0/3 var min score Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Hæ? Det var jo fakta, insinuerte jeg 0/3 var min score Haha . Selv oppnår jeg vel 2/3 Misses are to be expected Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Hvis du jobber i Norge, betaler skatt i Norge og aksepterer norsk kultur som din egen så er du norsk. /Fact Jeg tror de færreste Spanjoler som har kommet til Norge for noen få år siden og jobber i Norge og betaler skatt i Norge vil anse seg selv som Norsk og ikke Spansk, selv om de aksepterer den Norske kultur osv. Lenke til kommentar
Pult Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 De tre punktene er kriteriene for å være norsk. Hva man føler seg som er underordnet. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Jeg har hele livet trodd jeg var norsk. Har i det siste hørt rykter om at jeg var unnfanget på ferie i Gran Canaria, så er vel egentlig Afrikaner 2 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Jeg kan, på lik linje med utallige andre, spore mine forfedre til harald hårfarge. Allikevel har jeg portugisisk innblanding i mine gener og ser derfor langt ifra "norsk" ut. Men jeg hater monarkiet og hadde aldri dødd for landet. = True Norwegian Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Er man født i Norge så er man norsk/nordmann. Er man født i utlandet men har norsk statsborgerskap er man også norsk/nordmann. Du mener med det at et Kinesisk par som er på ferie i Norge, hvor konen er gravid og føder under oppholder i Norge at barnet er Norsk? Mener du at to Pakistanere som har innvandret til Norge, og bor delvis av tiden i Pakistan og har fødet barnet i Pakistan, at kun fordi han har en rett til Norsk statsborgerskap at han dermed er Norsk? Selv tatt i betraktning at begge foreldrene er fra et annet land, og barnet kun har delvis tilknytning til Norge? Mener du at norsk amerikansk barn som bor i usa og ikke vet hvor Norge ligger på kartet Og mener nordmenn snakker tysk er mer "norske" enn TS? 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Å tilhøre et samfunn og det å ikke være Norsk er to helt forskjellige ting. Alle som kulturelt er i harmoni med Norge og bor i Norge har tilhørlighet til det Norske samfunn. Enten det er en Tysker som har bodd i Norge i ett år og snakker gebrokkent Norsk, eller om det er en Pakistaner som har bodd i Norge i 20 år og har tilpasset seg og adoptert Norsk kultur og snakker gebrokkent Norsk. TS og andre blir frustert når de adopterer norsk kultur men aldri blir akseptert som "helt norsk". Dette gir dem inntrykket at de ikke tilhører norsk samfunnet Å annerkjenne at folk har forskjellig opphav er ikke et problem. Jeg vil heller si det er et problem å ikke annerkjenne forskjellig opphav og nekte for realiteten i en slags modifisert versjon av virkeligheten hvor sentimenter og politisk korrekthet er viktigere enn fakta og realitet. Problemet er ikke at folk aksepterer/merker/nevner at nordmenn kan ha forskjellige etniske bakgrunner. Problemet er at mange nordmenn mener dette etnisk bakgrunnen betyr at de aldri kan bli nordmenn eller norske og dermed blir alltid utlendinger selv om de kulturelle er helt norsk. Folk som ikke forholder seg til realiteten er blant de største truslene for Norges og sivilisasjonens fremtid, ikke bare fordi de vil avle ren idioti, men fordi de utgjør en stor risiko i forhold til å skape en generasjon av avkom med vrangforestillinger som er totalt desillusjonerte med virkeligheten.Folk som ikke kjønner virkeligheten at det hindrer integrering når du gjør det umulig å bli kjent som fullstendige medlemmer til en klubbe pga etnisk opphav skaper idioti Alle mødrene som adopterer barn vet at det er dumt å si bestandig at deres barn er deres "adopteterte" barn istedenfor deres barn. Det samme gjelder nordmenn som TS. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Du trenger ikke være Norsk for å være integrert i Norge. Jeg kjenner godt integrerte Tyskere i Norge, som er stolte av sitt Tyske opphav. Ingen av de tingene skaper problemer. Det er ikke noe problem for dem at de blir ansett som Tyskere. Jeg kjenner en hel del folk som er halvt Norsk og halvt fra en annen nasjon. De er akkurat som nordmenn, men de er stolte av av sin andre nasjonalitet, uten at det forhindrer dem fra å bli behandlet som og være som alle andre nordmenn. At andre nordmenn vet at de er halvt Norsk og halvt fra nasjon X er overhode ikke noe sak. Men å påstå at en slik person er fullt Norsk er å spille på vrangforestillinger om virkeligheten. Vrangforestillinger er farlige, langt farligere enn realiteten. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 (endret) De tre punktene er kriteriene for å være norsk. Hva man føler seg som er underordnet. Nei. Klassisk definisjon av å være fullt Norsk er at du er barn av to Norske personer og har Norsk statsborgerskap. Det går igjen og igjen, så hvis du har to Norske foreldre, betyr det også at de har to Norske foreldre, eller at du har 4 Norske besteforeldre. Om du bor i Afrika eller Norge er egentlig irrelevant. Du er fortsatt Norsk. Er en eller flere av dine besteforeldre annet enn Norsk, er du også delvis av det opphavet og ikke fullt og helt Norsk. Andre kriterier for å være Norsk er å snakke det Norske språk og være av Norsk kultur og bo i Norge. En typisk/helt Norsk person har derfor 4 Norske besteforeldre, 2 Norske foreldre, norsk statsborgerskap, bor i Norge, snakker Norsk og har vokst opp i Norge med Norsk kultur. Snakker personen Svensk vil folk fort bli forvirret og ha vanskelig for å tro at personen er Norsk. Eller er personen ikke kjent med Norsk kultur vil det være noe som skaper gnisninger. Har personen ikke Norsk statsborgerskap vil det være vanskelig å tro personen snakker Norsk, har personen en foreldre fra et annet land er personen delvis Norsk, om personen ikke bor i Norge vil de fleste dømme utfra alle de andre kriteriene. Å forsøke å omdefinere virkeligheten og fakta er ren og skjær idioti. Politisk korrekthet som grenser til vrangforestillingstyranni. VÅKN OPP! Endret 17. mai 2017 av zeebra Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Er man født i Norge så er man norsk/nordmann. Er man født i utlandet men har norsk statsborgerskap er man også norsk/nordmann. Du mener med det at et Kinesisk par som er på ferie i Norge, hvor konen er gravid og føder under oppholder i Norge at barnet er Norsk? Mener du at to Pakistanere som har innvandret til Norge, og bor delvis av tiden i Pakistan og har fødet barnet i Pakistan, at kun fordi han har en rett til Norsk statsborgerskap at han dermed er Norsk? Selv tatt i betraktning at begge foreldrene er fra et annet land, og barnet kun har delvis tilknytning til Norge? Mener du at norsk amerikansk barn som bor i usa og ikke vet hvor Norge ligger på kartet Og mener nordmenn snakker tysk er mer "norske" enn TS? Jeg vil si du er delvis Norsk, fordi du snakker Norsk, men jeg vet du bor i USA: Utover det vet jeg ikke så mye om deg. Jeg vil påstå du er delvis Norsk og delvis Amerikansk, eller Nordmann bosatt i USA. Det har ingenting å si for din situasjon uansett. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Jeg kan, på lik linje med utallige andre, spore mine forfedre til harald hårfarge. Allikevel har jeg portugisisk innblanding i mine gener og ser derfor langt ifra "norsk" ut. Men jeg hater monarkiet og hadde aldri dødd for landet. = True Norwegian Så, enten er du delvis Norsk og delvis Portugisisk, eller så er du Norsk med Portugisiske aner. Ingenting problematisk med det. Det gir deg ingen færre rettigheter i samfunnet og endrer ingenting i forhold til din situasjon at realiteten annerkjennes. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Er man født i Norge så er man norsk/nordmann. Er man født i utlandet men har norsk statsborgerskap er man også norsk/nordmann. Du mener med det at et Kinesisk par som er på ferie i Norge, hvor konen er gravid og føder under oppholder i Norge at barnet er Norsk? Mener du at to Pakistanere som har innvandret til Norge, og bor delvis av tiden i Pakistan og har fødet barnet i Pakistan, at kun fordi han har en rett til Norsk statsborgerskap at han dermed er Norsk? Selv tatt i betraktning at begge foreldrene er fra et annet land, og barnet kun har delvis tilknytning til Norge? Mener du at norsk amerikansk barn som bor i usa og ikke vet hvor Norge ligger på kartet Og mener nordmenn snakker tysk er mer "norske" enn TS? Jeg vil si du er delvis Norsk, fordi du snakker Norsk, men jeg vet du bor i USA: Utover det vet jeg ikke så mye om deg. Jeg vil påstå du er delvis Norsk og delvis Amerikansk, eller Nordmann bosatt i USA. Det har ingenting å si for din situasjon uansett. Jeg har ingen norsk slekt, og blir aldri akseptert som nordmann selv om jeg kan bli helt norsk kulturelt sett og ha statsborgerskap På andre hånd så kan folk som ikke vet noe ting om Norge bli nordmenn og helt norsk, men bare fordi de har norske slektninger Misforstår jeg deg eller? 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Jeg kan, på lik linje med utallige andre, spore mine forfedre til harald hårfarge. Allikevel har jeg portugisisk innblanding i mine gener og ser derfor langt ifra "norsk" ut. Men jeg hater monarkiet og hadde aldri dødd for landet. = True Norwegian Så, enten er du delvis Norsk og delvis Portugisisk, eller så er du Norsk med Portugisiske aner. Ingenting problematisk med det. Det gir deg ingen færre rettigheter i samfunnet og endrer ingenting i forhold til din situasjon at realiteten annerkjennes. Det gir inntrykket for mange på slike situasjoner at de ikke helt tilhører norsk samfunnet. Er du adopterte liker du ikke å bli kalt "min adopterte sønn" av moren din. Du vil helst bli kalt "min sønn" av samme grunn. Hadde Obama blitt kjent bare som halv kenyansk og aldri helt amerikansk av de fleste ville han aldri bli velget president. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå