rofl2 Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Jeg har en 500GB SCSI disk fra en ødelagt WD backup-box Den skulle være ok, men før jeg bruker den i en pc, kan jeg bare formattere den med NTFS. og så er det greit? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Du er sikker på at det er SCSI? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Hvis det er noe på 500GB så er det enten sata eller sas. SCSI diskene mine var vel på 73GB i sin tid Kan ikkje huske at jeg så noen SCSI disker større enn 300GB. Uansett er SCSI så gammelt at det er bare å kaste dem på returen. Ikkje verdt en dritt, og bruksområdet finnes vel knapt også. Gammel hardware er gammel. 1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 SCSI hører dessverre hjemme på søppeldynga ja. Bare strømforbruket på kontroller + disk er altfor mykje. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 (endret) SCSI hører dessverre hjemme på søppeldynga ja. Bare strømforbruket på kontroller + disk er altfor mykje. Nye satadisker har også mye høyere sekvensiell les-og skrivehastighet. SCSI ER ubrukelig i dag. Sasdisker har jeg enda i den ene serveren blandt mange satadisker. Synn at det er så små, at jeg må ha flere i raid, for at jeg skal kunne bruke dem til noe fornuftig. Kjørte 12x raid-0 i et par år, bare fordi Nå er de i raid-6 Endret 14. mai 2017 av Nizzen Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 14. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2017 Har du SCSI kontroller da? Hehe, det var midt i blinken! Nei, det har jeg nok ikke, så spørsmålet mitt er egentlig om den lar seg formattere med NTFS? Den har jo samme kontakter som en SATA disk. Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Selvsagt kan du formattere en SCSI disk i NTFS. Men er du sikker på at det er en SCSI disk? En SCSI disk har IKKE samme kontakter som SATA. Er det kanskje en SAS (serial attached scsi) disk du har? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Er det noe sånt du har? De finnes i 50 og 80-pins utgaver også. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 SAS-disker funker ikke på SATA-kontrollere. Kun motsatt. Saus: http://www.tomshardware.com/reviews/sas-storage,1239-4.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå