Gå til innhold

DSI: Alt ble snudd på hodet, da Bernt Reitan Jenssen stilte spørsmålene ingen hadde tenkt på

Anbefalte innlegg

DSI: Alt ble snudd på hodet, da Bernt Reitan Jenssen stilte spørsmålene ingen hadde tenkt på

Noen som har meninger rundt dette?

Flott hvis router vil tilby selvkjørte biler. Men tror vel ikke man kan bruke 30 dager billett til dette.

I nær fremtid kan det blant annet hende du slipper å kjøpe billett på mobilen overhodet. Det jobbes med et system der mobilen forstår hvilke kollektivmidler du kjører, og så kan du for eksempel få en regning i ettertid basert på det du faktisk har kjørt.

Selv litt skeptisk til det, hvis man kobler opp mobilen på buss\tbane eller tog så får man regning hvis man har allerede kjøpt flexus kort, kan bli dyrt hvis man har allerde betalt.

Selv tror jeg det er snakk om maxitaxi eller selvkjørte busser, hva tror dere?

Ønsker ikke å tilby billigere billetter

- Forrige gang prisen for et månedskort var så høy som nå, fant man ut at den måtte kuttes med 20-30 prosent. Hvis man skal få flere over på kollektiv, er det på tide å gjøre noe med prisene?

- Jeg tror ikke det, for å svare kort og ærlig. Hvis vi ser på prisen per reise, særlig på 30-dagersbilletten, så kommer vi ikke dårlig ut. Jeg tror ikke folk tar beslutninger på hva noe kostet for mange år siden. Vi må ta utgangspunkt i hvordan vi vurderer det i dag.Via skatteseddelen. There’s no such thing as a free lunch

Selv proviser det meg veldig jeg syns vi helt klart ha for få alternativer. Er jo som bredbånd levrandørene utnytter sin markedsposisjon til å gi stivest mulig pris for å tjene mest mulig.

Vel expert\elkjøp lefdal merker konkuransen de ville gitt bort varer billig med tap eller gitt bort gratis matvarer særlig på nyåpninger heller mai feringer, hvis det ikke var på den grunn, men router har kun gitt bort gratis reisekort som en pilotprosjekt i dag koster reisekort penger.  Kanskje de vurder bil seteavgift i tillegg og begrunner det med krav fra myndighetene. De kan jo vurdere Bilpassasjer avgift også.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal diskuteres her, egentlig?

Hva å lese tråden? Hva tror dere blir fremtiden til ruter?

For meg virker det nesten ut som Router blir istedenfor taxi selskapene og uber.

Men hvem vet egentlig?

Hvis ikke tog\trikk også blir selvkjørt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...