orodreth Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 er ikke helt sikker men tror jeg må flashe bios. hvordan. dataen starter opp og henger seg et sted i bios, får ikke brukt no oppstartsdisket eller no. tror boot file er herpa. er det mulig å få flashet den da. det er et gammalt hk, det står ms-6340 på det, det er en amd k7 1ghz prosessor og 128mb nvram. Lenke til kommentar
dogger Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Biosen blir sjelden ødelagt. Sjekk alle deler først: minne, skjermkort, osv. Får du ikke noe bilde: tipper skjermkort. Hvis biosen er gåen, får du ikke startet maskinen, og da kan du heller ikke gjøre noe. Ny bios-brikke er dyr -> nytt hk... Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 spørs om det er noe som jeg kan gjøre. skjermkort er ok! får ikke boota, den fryser seg etter hvert, gidder ikke mer. fem til ti sekunder tenker jeg. hvordan kan jeg teste rammen. jeg har ikke noe hk som støtter nv-ram, tror jeg. Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 ingen som vet, eller skal jeg kasten! god jul alle sammen, Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hvor mange RAM brikker har du? Hvis to, prøv å fjerne en av dem? Tror det kan være noe med RAM'a. men kommer du inn i BIOS eller? Og fryser den uansett hvor langt du har kommet? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hvis du ikke får bilde på skjermen kan det være CPU som har tatt kvelden..Skjedde med meg en gang. Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Biosen blir sjelden ødelagt. Sjekk alle deler først: minne, skjermkort, osv. Får du ikke noe bilde: tipper skjermkort. Hvis biosen er gåen, får du ikke startet maskinen, og da kan du heller ikke gjøre noe. Ny bios-brikke er dyr -> nytt hk... ny bios brikke ekke mye dyrt.. jeg skjekka for abit sin.. fordi min abit at7 max 2 er litt fucvka spurte eg.. dem sa 100 - 250 kr for ny brikke Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 sikker på at den er fucka da? hva med å bare ta batteriet ut og la det ligge et par minutter for så å putte det inn igjen Lenke til kommentar
Isildur Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Ja, tror du skal teste det med batteriet... Ta det ut og la det ligge i overkant av 10 min... Så er du helt sikker... Bør ihvertfall testes... Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 har fjerna den bateeri jumpern. biosen ble resatt. hjalp ikke det nei. jeg får bilde med den fryser helt. selv om jeg er i bios eller den booter. det er bare en ram brikke, desveree. er jeg rask kan jeg være cirka fem sekunder i bios, det er jo gøy Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) klarte og komme 25% på formateringa fra 98 cden før den hang seg. noen som vet hvorfor. klarer ikke å finne ut om det er ramen som er ødelagt. Endret 5. januar 2004 av orodreth Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Om ikke eg husker feil så kan du prøve denne komandoen: Format :C/q Meget raske formatering, er ikke disken nye kan du alltid bruke denne komandoen. Formateringa av en cd rom går ikke, så du mener nok disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå