Gå til innhold

Sms kommer ikke frem

Anbefalte innlegg

Har et stort problem med meldinger som ikke blir mottatt - de er sendt hos avsender. Det har vært sporadisk i mange år - fra før jeg fikk min første smarttelefon - men nå den siste måneden skjer det ofte. Enkelte samtaler kommer heller ikke gjennom, får iblant melding fra mobilsvar om ubesvart anrop uten at det vises noe i anropsloggen. Mms fungerer heller ikke, verken med manuelt eller automatisk oppsett. Har ikke fått tilbakemelding om at meldinger jeg sender ikke kommer frem, men er noen ganger flere timer forsinket selv om de står som sendt hos meg. Det er ikke knyttet til bestemte personer men gjelder flere.

Underveis har jeg hatt ulike telefoner og abonnement hos forskjellige operatører, og problemet har vært det samme med alle. Eneste felles underveis har vært mobilnummeret (og meg...).

Noen som har en teori om hva som er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har iphone så skru av imessage. Med imessage blir kun sendt med wifi eller 4G.

Imessage er egentlig helt unødvendig å ha på. Alle har jo ubegrenset gratis sms

Har samsung med android.

Lenke til kommentar

Pleier de som sender deg meldinger å bruke sms som chat, altså at de sender mange smser etter hverandre? Så lenge telefonen viser at meldingen er sendt, så er det opp til operatørene å levere den videre til mottaker. Har dere testet med leveringsbekreftelse (betalingstjeneste hos de fleste operatører) og konstatert at de meldingene som ikke kom fram faktisk aldri fikk en leveringsbekreftelse?

Hvilken operatør og telefon er det snakk om? Husk at du må ha mobildata aktivert for å kunne sende og motta MMS på Samsung-telefoner. Uansett, best å sjekke med operatørens kundeservice.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om det kan ha noe med problemet å gjøre, men en skal jo ikke legge til så mange "smileys" i en mld fra en Samsung mobil før det blir gjort om til en MMS i stedet, og om ikke mobildata er aktivert så vil en jo heller ikke motta meldingen som egentlig er ment som en vanlig SMS.

Lenke til kommentar

Har testet med leveringsbekreftelse. Senest i går sendte jeg en melding, fikk bekreftelse på at den var levert, men mottaker fikk den ikke før mange timer senere. Betyr det da levert til mottakers telefon eller operatør?

De fleste meldingene som blir borte inneholder ingen smileys, og kan like gjerne være en enkeltstående kort melding.

Mms er forsøkt lagt inn både med innstillinger lastet ned fra operatør, samt lagt inn manuelt flere ganger. Har også tilbakestilt forrige mobilen og startet på nytt uten at det ble bedre.

Er det vanlig at enkle meldinger blir gjort om til mms? I så fall kan det være problemet. Men løser nok ikke at enkelte samtaler ikke kommer gjennom selv med godt signal. Bruker mobildata daglig og wifi når jeg er hjemme så da burde jeg ha god kontakt med omverden.

Har kontaktet kundeservice hos telenor og de skal se på problemet. Har forøvrig samsung s6. Forrige telefon med samme problemer var samsung s4 active. Første problemer med samtaler og sms var fra tiden med nokia 3210, så dette har vart i maaange år.

Lenke til kommentar

Hva sier CSC linjen når du slår *#1234# i telefonappen? Hvis den inneholder koden TEN eller NEE, og du har et Telenor SIM-kort, kan du gå til telefonens Innstillinger > Tilkoblinger > Mobilnett > Tilgangspunktnavn > trykke på trepunktsmenyen øverst til høyre og velge "Tilbakestill". Du skal nå få et tilgangspunkt som heter telenor.smart (skrevet i grått), du skal da kunne sende og motta MMS så sant det ikke er noe galt med ditt abonnement eller meldingsappen.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...