Gå til innhold

PC til salgs på Elkjøp - Acer Aspire GX-781

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen har noe klokt å si om denne pcen er et godt kjøp?

https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/ACDTB88EQ011/acer-aspire-gx-781-stasjonar-gaming-pc

Bruker pcen til;

-Musikkinnspilling

-Spill, (Resident evil 7, CS:Go, BF1)

Jeg synes den så ut som et veldig godt kjøp men, jeg har ikke så peiling lenger.

Hadde satt stor pris på om noen kunne komme med noen tips / tanker om denne pcen.

Mvh Moosey

Endret av Moosey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en relativt dårlig PC sammenlignet med hva du får om du setter sammen en selv (merk: Du får god hjelp til å bygge din egen, ofte kan du få noen til å sette den sammen for deg også, spesielt i storbyene).

Jeg ville sett på denne tråden og vurdert det, ellers er det ikke et fullstendig hodeløst kjøp. Du vil kunne kjøre spillene, men ikke forvent for mye av f.eks BF1

Okei, takk for svar.

Ser at cdon.com har matchet pris og slengt på en 1tb 7200 disk i prisen..

http://cdon.no/elektronikk/acer-aspire-gx-781-gaming-pc-p39344870

Angående Black Refinery, så liker jeg det setup'et godt, men jeg er litt usikker på hvor komplisert prosessen med å sette den sammen er. Jeg har jo bytta ut mye komponenter i pcer før men aldri bygget en helt fra bunnen av.

Er det verdt det mener du? 

Og, hva er evt det svake punktet til GX-781? 

Tusen takk for raske svar!

Lenke til kommentar

Det er verdt å bygge selv, fordi:

Oppgraderingsmuligheten blir bedre fremover.

Du får mer optimale deler til en bedre pris (kjøpe fra flere butikker, slå til på tilbud)

Det er ikke vanskelig, bygging av PC har blitt så raffinert at jeg vil sammenligne det med et Lego-sett. Du får mye god hjelp her, og det finnes utallige gode videoer på youtube. Og så er det en veldig god erfaring.

Det svake med GX-781:

Kabinettet
CPU

GPU (founders edition kort)

Hovedkort? Så vidt jeg ser står det ikke oppgitt hvilket HK som er i den engang.

PSU? Står ikke oppgitt hvilken PSU

RAM er OK

M.2 SSD er OK

Lenke til kommentar

Du får mer optimale deler til en bedre pris (kjøpe fra flere butikker, slå til på tilbud)

Det er ikke vanskelig, bygging av PC har blitt så raffinert at jeg vil sammenligne det med et Lego-sett. Du får mye god hjelp her, og det finnes utallige gode videoer på youtube. Og så er det en veldig god erfaring.

Det svake med GX-781:

Kabinettet

CPU

Hovedkort? Så vidt jeg ser står det ikke oppgitt hvilket HK som er i den engang.

RAM er OK

M.2 SSD er OK

Hjertelig takk for bra svar Sampson, jeg fikk nettopp mye mer lyst til å bygge en pc selv.  :mrgreen:

Okei! Så jeg kan ta utgangspunkt i Black Refinery da?

Antar at kabinett - hovedkort -psu - og kjøling osv er bra på den pakka siden du anbefalte den og virker å ha peiling?

Eventuelt slenge inn et bedre skjermkort feks..

PS. Fikk litt mer god-feeling nå som jeg bestemte meg for å bygge selv! (Får begynne å lese litt tester og sånn og sette meg inn i ting igjen  :hmm:)

Endret av Moosey
Lenke til kommentar

Det svake med GX-781:

Kabinettet

CPU

RAM er OK

M.2 SSD er OK

Hjertelig takk for bra svar Sampson, jeg fikk nettopp mye mer lyst til å bygge en pc selv.  :mrgreen:

Antar at kabinett - hovedkort -psu - og kjøling osv er bra på den pakka siden du anbefalte den og virker å ha peiling?

Ta utgangspunkt i den som er nærmest budsjettet, om du vil ha flere innspill kan du opprette en ny tråd og spørre om det er deler du burde bytte (kan være tilbud akkurat denne uken som er gunstigere). Om du har et litt trangt budsjett er den billigste måten å kjøpe GamingPC å kjøpe delene separat og over tid, ved å bruke prisguide/prisjakt og følge med på tilbud, kjøp deler og kryss av listen til du sitter med en ferdig PC. Det er langt ifra alle som har tålmodigheten til det om de ikke allerede har en maskin selvsagt.

Selv ville jeg tatt bort begge lagringsdiskene og heller valgt 1 større SSD disk. Det må du dog vurdere, hvor mye lagring du trenger osv.

Lenke til kommentar

Det svake med GX-781:

Kabinettet

CPU

RAM er OK

M.2 SSD er OK

Ta utgangspunkt i den som er nærmest budsjettet, om du vil ha flere innspill kan du opprette en ny tråd og spørre om det er deler du burde bytte (kan være tilbud akkurat denne uken som er gunstigere). Om du har et litt trangt budsjett er den billigste måten å kjøpe GamingPC å kjøpe delene separat og over tid, ved å bruke prisguide/prisjakt og følge med på tilbud, kjøp deler og kryss av listen til du sitter med en ferdig PC. Det er langt ifra alle som har tålmodigheten til det om de ikke allerede har en maskin selvsagt.

Selv ville jeg tatt bort begge lagringsdiskene og heller valgt 1 større SSD disk. Det må du dog vurdere, hvor mye lagring du trenger osv.

:thumbup:

Takker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...