kocmoc Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Hei Kan jeg kjøpe et nytt hovedkort og fortsatt bruke de samme minnebrikkene og prosessoren jeg har i pcen nå, eller må jeg kjøpe nytt alt sammen? Lenke til kommentar
Vaffel. Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Det kommer an på. Hvis hovedkortet du kjøper støtter samme prosessor socket og minnekort som det hovedkortet du har nå, så kan du jo selvfølgelig bruke dem enda. Du gir jo ingen info om hva du har og hva du skal bytte til. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Kommer an på hvilket hovedkort du skal ha, rettere sagt hvilken sokkel det er på hovedkortet. Lenke til kommentar
kocmoc Skrevet 14. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2017 Komponentene mine står i teksten under. Hvis jeg feks kjøper Asus X99, kan jeg bruke samme ram og cpu som jeg har? Lenke til kommentar
kocmoc Skrevet 14. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2017 Er det sånn at jeg er nødt til å ha et hovedkort med 1155 socket som er tilsvarende prosessoren min? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Ja. Sokkel på HK og sokkel på CPU må være lik. Lenke til kommentar
kocmoc Skrevet 14. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2017 1155 socket på hovedkort er jo tydeligvis ikke så vanlig lenger. Da kan det fort bli litt dyrere enn jeg hadde tenkt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå