AfterGlow Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Smarthøyttaleren Invoke har endelig blitt offisielt kunngjort.Dette er Microsofts stilige Google Home-konkurrent Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Norsk språkstøtte, så skal jeg prøve en slik Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Etter min erfaring med Cortana i Windows 10, er at den er ubrukelig. Bing-søker jo alt bare. Lenke til kommentar
b115242 Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Jeg har en innebygd motstand mot en dings som står hjemme å tar opp alt jeg sier og tolker dette i "min" favør. Det er mulig jeg er i overkant skeptisk, men tillit til et vilkårlig amerikansk selskap er ikke uten skepsis. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Etter min erfaring med Cortana i Windows 10, er at den er ubrukelig. Bing-søker jo alt bare. Snedig, min Cortana gjør masse forskjellig. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 (endret) . Endret 15. mai 2017 av Xantippe Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 "Smarhjem" vil garantert misbrukes av hackere som kan følge med enhver bevegelse til folk i sine egne hjem. Smarthjem betyr at utrolig mange detaljer om hva som foregår i hus vil legges ut på servere, og vil bli svært attraktive mål. Hvorfor vil det være svært attraktivt å vite hvor i huset sitt folk er? AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Innbruddstyver kan for eksempel se hvilke rom det lønner seg å bryte inn i? Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 . Hvorfor vil det være svært attraktivt å vite hvor i huset sitt folk er? AtW Det vet ikke jeg. Det er mer interessant å overvåke hva folk _gjør_ og sier (tapping av smarte høyttalere) i husene sine, og det til enhver tid. TV-programmer man ser på, nettsider man åpner, E-postkommunikasjon, hva man spiser (kjøleskap på nett) etc. Man kan bl.a. trekke ut helseinformasjon, ut fra hvordan man oppfører seg, og får forsikringsselskap tak i info, kan det å forsikre seg og sitt hjem bli dyrt eller umulig. Arbeidsgivere kan finne ut at man ikke sover nok og dermed kan jobben stå i fare. Bruk fantasien. Hittil har Facebook vært en gullgruve for å samle inn informasjon. Sammen med smarthjem har man en diamantgruve. Internett er bygd på standarder som ikke hadde sikkerhet i tankene da de ble laget, bl.a. e-postsystemene, og dette lar seg knapt reparere uten å lage et helt nytt system. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Innbruddstyver kan for eksempel se hvilke rom det lønner seg å bryte inn i? Jeg tror den gjengse innbruddstyv er langt mindre høyteknologisk enn folk gir de kreditt for. AtW 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 . Hvorfor vil det være svært attraktivt å vite hvor i huset sitt folk er? AtW Det vet ikke jeg. Det er mer interessant å overvåke hva folk _gjør_ og sier (tapping av smarte høyttalere) i husene sine, og det til enhver tid. TV-programmer man ser på, nettsider man åpner, E-postkommunikasjon, hva man spiser (kjøleskap på nett) etc. Man kan bl.a. trekke ut helseinformasjon, ut fra hvordan man oppfører seg, og får forsikringsselskap tak i info, kan det å forsikre seg og sitt hjem bli dyrt eller umulig. Arbeidsgivere kan finne ut at man ikke sover nok og dermed kan jobben stå i fare. Bruk fantasien. Hittil har Facebook vært en gullgruve for å samle inn informasjon. Sammen med smarthjem har man en diamantgruve. Internett er bygd på standarder som ikke hadde sikkerhet i tankene da de ble laget, bl.a. e-postsystemene, og dette lar seg knapt reparere uten å lage et helt nytt system. Joda, dette er sikkert nyttig for firmaer, men du snakket om hacking, tror du norske forsikingsselskap vil bruke hackede oppløsninger i forsikringsøyemed? Isåfall, hvorfor ikke hacke seg rett inn på journaler og sånt? AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå