Taurean Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Om du ble lært opp i økonomi fra tidlig alder - hva ville du valgt å jobbe med, ut fra hva du vet om verden i dag, OG om du var millionær/milliardær/økonomisk uavhengig?Dette er et realistisk spørsmål, og ikke et hypotétisk. Jeg lurer genuint på hva du ville gjort om du hadde disse kritériene oppfylt. Har lenge tenkt på disse spørsmålene selv. Og svaret er at jeg ville trént meg selv opp til å bli en forretningsperson, én som -kan- investére penger på den måten at de får en mening. Men dette behøver vel ikke å være knyttet til store pengesummer? Her føler jeg at svært mange mister veien, og at mange burde heller velge økonomilinjen i stedet for andre linjer, som er perifére i forhold til penger og finans. Hva tenker dere? Lenke til kommentar
Stian Hammer Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Sååååå du ønsker å være en investor, men ikke tjene penger på det? Greit nok. Personlig så ville jeg ha investert i biomedisin eller noe sånt. Noe som kunne ha forbedret livene til folk. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Da hadde jeg startet en skole og tvunget alle markedsliberalister til å gå der slik at de kunne lære seg økonomi. Anonymous poster hash: b1505...176 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Da hadde jeg startet en skole og tvunget alle markedsliberalister til å gå der slik at de kunne lære seg økonomi. Anonymous poster hash: b1505...176 Hvorfor det? Det ble gjort i Norge for lenge siden. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå