Gå til innhold

Mister jeg førstegangsvitnemål om jeg tar et fag som privatist?

MPCME

Anbefalte innlegg

Har førstegangsvitnemål. Skal ta R1 eksamen nå til våren. Stemmer det at jeg mister førstegangsvitnemålet om jeg laster opp dokumentasjon på at jeg har bestått en privatisteksamen?

Endret av gangangan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det noen år siden jeg var "inne" i disse reglene, men jeg mener det er slik at du vil ikke lenger konkurrere i førstegangskvoten dersom du tar opp R1. Men dersom dette gjøres mens du fremdeles går på vgs, så vil du fremdeles konkurrere i førstegangskvoten. Så det koker ned til om du har fullført vgs eller ikke. 

Lenke til kommentar

Nå er det noen år siden jeg var "inne" i disse reglene, men jeg mener det er slik at du vil ikke lenger konkurrere i førstegangskvoten dersom du tar opp R1. Men dersom dette gjøres mens du fremdeles går på vgs, så vil du fremdeles konkurrere i førstegangskvoten. Så det koker ned til om du har fullført vgs eller ikke. 

Dette er det riktige svaret.

Lenke til kommentar

Ok. Studiet jeg skal ta krever r1, men holder r1 kurs for de som mangler. Om jeg får dårlig karakter i r1, bør jeg la være å sende inn til samordna opptak at jeg besto? Da dette øker sjansen min betraktelig for å komme inn.

Lenke til kommentar

Fint om folk slutter å spre feilinformasjon. Sender du inn dokumentasjonen din vil du konkurrere i begge kvotene, men i kvoten for førstegangsvitnemål vil ikke R1-karakteren stå oppført.

Takker for svar, stusset litt på dette selv. Har send mail til den ene skolen slik at jeg kan få et endelig svar, men fra hva jeg har lest rundt omkring på nettet tror jeg det du sier stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...