Mr. Steal Your Text Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 (endret) Jeg mener at kommunikasjon er samspill. Noen som er enige? Endret 22. mai 2017 av Mr. Steal Your Text 1 Lenke til kommentar
W3IGI2W9 Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 ingen kan redigere her: Bli med her: https://docs.google....dit?usp=sharing Men har du ideer, så skriv det her så legger jeg det her: https://docs.google....dit?usp=sharing Lykke til alle sammen! Lenke til kommentar
Emsen2h Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Jeg mener at kommunikasjon er samspill det er jo også musikk og film 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 (endret) Grunnet spamming blir tråden stengt til etter skoletid. Tråd åpnet igjen. Lykke til på eksamen! Om noen bare poster tull og useriøse poster, vennligst benytt rapporteringsfunksjonen. Det samme gjelder om noen poster falske oppgaver og påstår at disse er oppgavene for i år. Endret 22. mai 2017 av Slettet-NIoHlfL 3 Lenke til kommentar
Mango<3 Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 (endret) Noen som forstår teksten "Duell i klasserom 17" ? Jeg har lest, men skjønner ikke helt hva den handler om, hva som er budskapet og hvordan handler det om kommunikasjon? Endret 22. mai 2017 av Mango<3 1 Lenke til kommentar
gorks Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Noen som forstår teksten "Duell i klasserom 17" ? Jeg har lest, men skjønner ikke helt hva den handler om, hva som er budskapet og hvorfor handler det om kommunikasjon? Jeg tror den handler om hvordan kommunikasjon kan påvirke synet andre har på deg. Handler også om å kommunisere gjennom fysisk handling. Vi får vite på slutten av teksten at mannen er broren til Wilhelm som ble "knekt". Kanskje han kommuniserer sine følelser ved å komme på skolen og få orden på problemet. 3 Lenke til kommentar
gorks Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Første tanke Hvilke assosiasjoner får jeg når jeg ser denne oppgaven? Noter ned Andre tanke Har jeg sett eller lest noe som minner om dette? Hente inspirasjon? Tredje tanke Kan jeg komme på et eller annet å sette på papiret som har med oppgaven å gjøre? Trenger ikke å begynne med begynnelsen Fjerde tanke Hva slags sjanger passer best til denne oppgaven? Artikkel og foredrag, saktekster, debatt, nyhet, fakta, leserinnleg Intervju, artikkel, portrettintervju Essay og kåseri Skjønnlitteratur, fortelling, novelle, roman, lyrikk Femte tanke Begynne å planlegge teksten. Innledning, overskrift, innhold, mottaker, sender, disposisjon Teknikker: Tankekart, spontanskriving, idémyldring 1. Du får en idé – eller en skriveoppgave 2. Du begynner å tenke fram og tilbake rundt ideen 3. Du planlegger grovt hva du vil ha med, og i hvilken rekkefølge – disposisjon 4. Du skriver et utkast til en tekst 5. Du leser igjennom utkastet, eller får noen til å lese det Da oppdager du hva som kan forbedres, og hva som kan gjøres klarere 6. Du skriver om teksten, helt til du blir fornøyd 7. Du publiserer teksten på en slik måte at andre kan lese den 3 Lenke til kommentar
gorks Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Noen som har noen idémyldring til hva kommunikasjon handler om og eventuelt måter vi kan trekke inn læreplanen? 1 Lenke til kommentar
Lord of Evil Skrevet 22. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2017 (endret) Ok, vi har ikke så lang tid igjen! https://docs.google.com/document/d/1d95zyhh2tI-GZEmVeBJnBrF2WPW0bwAjXHcf7czLWY4/edit#heading=h.czpruek9zpni Endret 22. mai 2017 av Lion of Palestine Lenke til kommentar
Lord of Evil Skrevet 22. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2017 Grunnet spamming blir tråden stengt til etter skoletid. Tråd åpnet igjen. Lykke til på eksamen! Om noen bare poster tull og useriøse poster, vennligst benytt rapporteringsfunksjonen. Det samme gjelder om noen poster falske oppgaver og påstår at disse er oppgavene for i år. ok Lenke til kommentar
Lord of Evil Skrevet 22. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2017 Noen som har noen idémyldring til hva kommunikasjon handler om og eventuelt måter vi kan trekke inn læreplanen? Sosiale medier, facebook, youtube osv... Dialog Internet .... Lenke til kommentar
Alfredo12321 Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Ok, vi har ikke så lang tid igjen! https://docs.google.com/document/d/1d95zyhh2tI-GZEmVeBJnBrF2WPW0bwAjXHcf7czLWY4/edit#heading=h.czpruek9zpni Hei, angående argumenterende tekster står det: "Du kan altså, i grove trekk, oversette formuleringen “skriv en argumenterende tekst …” til “skriv et essay eller en artikkel”." Er essay en argumenterende tekst, er ikke essay reflekterende? 1 Lenke til kommentar
gorks Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 (endret) Ok, vi har ikke så lang tid igjen! https://docs.google.com/document/d/1d95zyhh2tI-GZEmVeBJnBrF2WPW0bwAjXHcf7czLWY4/edit#heading=h.czpruek9zpni Hei, angående argumenterende tekster står det: "Du kan altså, i grove trekk, oversette formuleringen “skriv en argumenterende tekst …” til “skriv et essay eller en artikkel”." Er essay en argumenterende tekst, er ikke essay reflekterende? "Mens en artikkel vil fortelle fakta om et emne og gi svar og definisjoner, leter essayet etter svarene. Det er forfatterens egne opplevelser... Essayet har ikke så tydelige sjangerkrav som mange andre teksttyper. Forfatteren kan skrive slik det passer der og da, nettopp fordi essayet skal være utforskende." Ingen enkel definisjon på essay. Ofte humoristisk tankesprang og assosiasjoner skrevet i slentrende stil. Endret 22. mai 2017 av gorks 2 Lenke til kommentar
Frida4678 Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Noen ideer til hva en novelle innenfor kommunikasjon kunne ha handlet om? Lenke til kommentar
Smil:) Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 ingen kan redigere her: Bli med her: https://docs.google....dit?usp=sharing Men har du ideer, så skriv det her så legger jeg det her: https://docs.google....dit?usp=sharing Lykke til alle sammen! Hvor kommer disse dokumentene fra? Lenke til kommentar
norskeksamen 2017 Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Noen ideer til hva en novelle innenfor kommunikasjon kunne ha handlet om? Kanskje noen som fint klarer å uttrykke seg på f.eks. sosiale medier men sliter i den virkelige verden? 2 Lenke til kommentar
Smil:) Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Hvis noen har forberelseshefter eller dokumenter med gramtikske regler er det fint å legge dem ut her. Hvis vi alle deler på kildene våre, vil vi ende opp med masse info som vi kan ha med. Lenke til kommentar
idkdunno Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Har noen av dere noen tanker om den flørte skole teksten? Lksm Hva har den med noe å gjøre? Lenke til kommentar
gorks Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Har noen av dere noen tanker om den flørte skole teksten? Lksm Hva har den med noe å gjøre? Det er ulike typer kommunikasjon. Denne belyser "romantisk kommunikasjon". Det å vise følelser er en form for kommunikasjon 2 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 hva er egentlig greia med teksten "Från djungeltelegraf till Internet"? Det lurer jeg også på! Jeg også!! Denne tror jeg handler om utviklingen av kommunikasjon. Før var kommunikasjon bare muntlig, nå har det utviklet seg til skriftspråk, osv. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå