Gå til innhold

Oppgradere gamer pc'n

Anbefalte innlegg

Har en cooler master 850, 80 gold, ett eller annet, modulær som jeg kjøpte i 2014, som liggee på hylla her. En kompis har lånt den omtrent siden keg kjøpte den. Så den er kanskje grei nok da? Trudde jeg måtte ha 1000w eller noe jeg

Cooler Master PSU....hmmm skeptisk. 850W holder i massevis til din rigg. Forskjellen ligger mer i kvaliteten på komponentene inni den, og hvor stillegående den er. Man får ofte det man betaler for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://images.discordapp.net/.eJwVwlEOwiAMANC7cABKYRt2t2mAsJnNElq_jHc3vryPe8_L7e4wG7oD1FOLzOrVZHJvvov0q_E41Re5gc24HHd7mQJiToiRHoSUY0ZESIHyFonSgiHgGpcItbL---fo7vsDJpEi8g.Q4emXuNld6mHzhiT9n83iCeqXtA?width=688&height=469

7700k + 1080 med 550w PSU, bygget det for en kompis i helga, strålende fornøyd.

Og stillegående, min setup bråker som en agregat ved siden av hans, på tide med ny pumpe, det er vel den som støyer mest hos meg :(

Eller skinlegge watercooling for godt, er nokså oppskryt tbh.

Lenke til kommentar

Mye spørsmål, men hvilken vifte anbefalles inni kabinettet da? Ønsker å kjøpe tre totalt, 140mm. Men hvilken type er best og mest stillegående. Er ikke alt for opptatt av støynivå, men greit om det ikke høres ut som kassa skal lette

Etter hva jeg har skjønt så er det 4pin kontakter på dette kortet

Ser noctua har forskjellige typer ULN, PWM, osv. Hva er forskjellen og hva lønner seg for best kjøling?

Endret av lasse_hansen87
Lenke til kommentar

Anbefaler vifter fra Noctua eller Corsair. Man kan finne tester på nettet hvis man vil legge mer tid i "den perfekte" vifta, men mitt generelle råd er at alle 120 og 140mm vifter begynner å bråke når dem spinner over 1000 rpm. Iallefall på Asus hovedkort kan du sette en custom vifteprofil i BIOS slik du vil ha det. Hvis du skal bare ha 3 vifter i ditt kabinett, så sørg for at 2 av dem drar kald luft inn i front, mens nr 3 drar varm luft ut bak i kabinettet.

Lenke til kommentar

Takk så utrolig mye for hjelp og veiledning altså. Det settes det stor pris på! Hva anbefalles av PWM, ULN og alle de forskjellige betegnelsene da?

Du kan lese om dette her. Hyggelig å kunne hjelpe deg, men du finner mye ved hjelp av Google også ;)

Lenke til kommentar

Bruker denne tråden til et spørsmål til, har fått solgt det nåværende hovedkortet mitt. Men må jeg slette windows key eller noe føre jeg sender det av gårde? Ligger ikke koden i hovedkortet. Tenkte så ikke neste mann installerer windows og lar hovedkort aktiviere win10.

Hvordan bør dette gjøres? Kan man fjerne dette på en eller annen måte? Slik at windows koden blir borte?

Lenke til kommentar

Det finnes noe som heter Activation Troubleshooter

http://pureinfotech.com/how-activation-works-windows-10-digital-entitlement-vs-product-key/

Then you can use the Activation Troubleshooter. Go to Settings > Update & security > Activation, click Troubleshoot, sign-in with your Microsoft Account. Then select your computer your the list of digital licenses associated with your account, check This is the device I’m using right now, and click Activate. If the activation fail, then you’ll need to contact customer support for assistants.

Er vist ikke lagret i hovedkortet, men bruker maskinvare ID sammen med activation ID eller noe slik under aktivering.

Hvis dette ikke virker må det være noe begrensinger på OEM eller du har gjort dette for mange ganger.

Nå er vel koden også låst til din konto hvis det er digital nøkkel. Er det nøkkel du skriver inn må du bruke den igjen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bruker denne tråden til et spørsmål til, har fått solgt det nåværende hovedkortet mitt. Men må jeg slette windows key eller noe føre jeg sender det av gårde? Ligger ikke koden i hovedkortet. Tenkte så ikke neste mann installerer windows og lar hovedkort aktiviere win10.

Hvordan bør dette gjøres? Kan man fjerne dette på en eller annen måte? Slik at windows koden blir borte?

Interessant spørsmål. Antar du har oppgradert fra W7/8 slik at du hadde W10 som var knyttet til maskinvare id. Så da blir spørsmålet, er det risiko for at ny kjøper av ditt gamle hovedkort kan få automatisk aktivert W10 på bakgrunn av at dette hovedkortet tidligere var del av en pc med W10 aktivert maskinvare id? Og i såfall, mister du ditt W10 eksemplar? Men kanskje du uansett ikke ville fått aktivert ditt eksisterende eksemplar av W10 på nytt hovedkort, slik at du uansett måtte skaffet ny lisens etter bytte av hovedkort. Eller du kanskje kunne installert W7/8 med opprinnelig nøkkel og så oppgradert gratis til W10 igjen?

Mange spørsmål her ser jeg...

Lenke til kommentar

Muligens det er begrensinger på OEM versjoner.

Men ellers er det bare å kontakte microsoft å få ny nøkkel hvis det ikke går.

Den gamle blir svartelistet hos microsoft, så det burde i så fall ikke gå å prøve å aktivere koden. Hvis den nye kjøperen vet koden din er det din feil. Samme hvis du deler platen\minnepennen din med windows 10 og de klarer å få tak i den digitale nøkkelen.

Husk man skriver ikke OEM nøkkeler på en lapp med hovedkortet.

Nøkkelen burde ikke lagres i hovedkort mener microsoft lagrer den i epostkontoen din gmail\hotmail\msn eller ligdene i windows mot en aktiverings server. Men den kan man ikke administere som microsoft technet\microsoft development networks.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Oki, takk for svar ? Da satser vi på det. Ny hardware kommet og rest kommer 18mai trur jeg.

Ble Maximus IX Hero hovedkort, i7 7700k med noctua D15S kjøler, Corsair Vengeance LPX DDR4-320016GB, EVGA SuperNova 850 platinum strømforskyning, 3.stk Noctua NF-A14 PWM kabinettvifter.

Ble en kraftig oppgradering, blir å bruke eksisterende Corsair Graphite 760T Big Tower Hvit og eksisterende EVGA FTW 1080 skjermkort.

Tenkte å bytte tower å, men fant ingen andre som virket bra/kule. Så vi får satse på det blir bra når alt er på plass. Corsair kabinettet er vel bra det vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...