afterall Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Ser Digital Foundry har gjort en kjapp utredning om hvor sannsynlig det er med en Playstation 5 allerede i 2018: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-could-sony-release-ps5-in-2018-in-theory Er det noen som faktisk ønsker dette..? Jeg synes det høres unødvendig ut med den kontrollen de har på konsollmarkedet. 1. Scorpio tror jeg i begynnelsen vil være et entusiastprodukt som ikke utgjør noen trussel på kort sikt. 2. Bare markedsføring av en ny konsoll så kort tid etter PS4 Pro er et dyrt prosjekt. 3. Så bra som PS4 selger kan Sony bare lene seg tilbake og se hvordan det går med Scorpio. 4. Teknologien i en eventuell tidlig PS5 vil ikke tilby noen revolusjon over det vi har i dag. Ser med andre ord for meg PS5 tidligst rundt 2020. Lenke til kommentar
Happyherb_InnleggNO Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Tviler sterkt vi får se en PS5 i 2018, men godt mulig det kommer en PS4 Pro Slim om ikke altfor lenge da det er normalt rimeligere å produsere og vil gjøre det enklere for Sony å kutte prisen som svar på Scorpio. Hvis jeg skal gjette så ser vi PS5 i 2019. Synes det lenge nok med en 6 års syklus med en Pro utgave i det tredje året i en generasjon. Da har det store "casual" markedet en ny konsoll hvert 6 år, og de som er litt mer opptatt av ytelse (entusiaster) hvert 3 år. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 (endret) Sony har allerede en 4K konsoll med PS4 Pro. Riktignok kjører de færreste spill i native 4K, men med checkerboard rendering er det bra nok for de aller fleste. Hvis Sony skal lansere enn ny konsoll som mange nok vil bry seg om må dem nok vente på 7nm produksjons prosess (12nm er neste i linja for store GPU'er og SoC'er, PS4 Pro bruker 16nm). 7nm SoC med AMD Zen+ CPU og Navi GPU så begynner vi å snakke. Jeg tipper på sent 2019 - 2020. Endret 14. mai 2017 av MistaPi Lenke til kommentar
Avean Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Føler spill idag henger utrolig etter i forhold til hardwaren folk sitter med, ihvertfall på PC. Man ser jo hvor hardt Naughty Dog presset Uncharted 4 på PS4, resultatet er noe av det beste jeg har sett av visuell grafikk i et spill. Sitter med GTX1080 TI på PC og det er jo ingen spill som bruker noe i nærheten av kraften. De spillene som stresser det bruker bare masse unødvendig post effects og er lite optimalisert. Så føler på konsoll så er utviklerne flinkere til å utnytte kraften. Se på det her f.eks, du finner ikke noe lignende på PC selv om PC hardware idag er 100x kraftigere: https://youtu.be/IWcy2wqLhGo?t=295 Så jeg tror en evt PS5 selv med bare litt kvassere hardware kan by på mye kult. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 (endret) Jeg tror ikke Sony har lyst til å slippe PS5 neste år, men det er mulig de blir nødt. Enig med det meste som sies her, men det er en mulighet til, og det er at Sony og analytikeren vet noe om Scorpio som vi ikke vet. Hvis sistnevnte viser seg å være noe som snur konsollmarkedet på hodet, må Sony møte dette ganske kjapt. For eksempel hvis det er snakk om en modulær plattform som muliggjør gradvis oppgradering. Både 4K og en kraftigere konkurrent gjør uansett at det haster litt mer enn vanlig. Og vi har jo enda ikke sett en konsoll som virkelig gjør seg nytte av SSD, så hvis MS har noe sånt i ermet er det kanskje lurt å være framme i skoa. Et eller annet bør de brygge på, slik styrkeforholdet er i dag. Endret 14. mai 2017 av Isbilen Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Føler spill idag henger utrolig etter i forhold til hardwaren folk sitter med, ihvertfall på PC. Man ser jo hvor hardt Naughty Dog presset Uncharted 4 på PS4, resultatet er noe av det beste jeg har sett av visuell grafikk i et spill. Sitter med GTX1080 TI på PC og det er jo ingen spill som bruker noe i nærheten av kraften. De spillene som stresser det bruker bare masse unødvendig post effects og er lite optimalisert. Så føler på konsoll så er utviklerne flinkere til å utnytte kraften. Se på det her f.eks, du finner ikke noe lignende på PC selv om PC hardware idag er 100x kraftigere: https://youtu.be/IWcy2wqLhGo?t=295 Så jeg tror en evt PS5 selv med bare litt kvassere hardware kan by på mye kult. Det er klart at spill utviklerne ikke kan utvikle spill mot PC’er med entusiast hardware da dette er et altfor lite marked, men man kan likevel utnytte entusiast hardware med høy oppløsning og/eller høy framerate med HFR skjermer. Naughty Dog er veldig dyktige og utvikler kun til en plattform. Det er ikke mange som får til det dem presterer. Med 3. parts spill er det ikke all verden med ekstra utnyttelse av konsoll kontra PC. Det er uansett ikke slik at dette skaleres på en måte at med bare med en litt kvassere konsoll så vil man likevel få en stor forbedring. Nivå av utnyttelse vil nok ikke endres og dermed vil en litt kvassere konsoll bare gi en liten forbedring, noe som ikke er noe heldig, spesielt når diminising returns (en stadig lavere grad av synlig forbedring med en gitt økning i hardware ytelse) er en problemstilling. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 15. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2017 Jeg tror ikke Sony har lyst til å slippe PS5 neste år, men det er mulig de blir nødt. Enig med det meste som sies her, men det er en mulighet til, og det er at Sony og analytikeren vet noe om Scorpio som vi ikke vet. Hvis sistnevnte viser seg å være noe som snur konsollmarkedet på hodet, må Sony møte dette ganske kjapt. For eksempel hvis det er snakk om en modulær plattform som muliggjør gradvis oppgradering. Både 4K og en kraftigere konkurrent gjør uansett at det haster litt mer enn vanlig. Og vi har jo enda ikke sett en konsoll som virkelig gjør seg nytte av SSD, så hvis MS har noe sånt i ermet er det kanskje lurt å være framme i skoa. Et eller annet bør de brygge på, slik styrkeforholdet er i dag. Jeg tror ikke det ville gagnet Sony i det hele tatt å slippe PS5 allerede neste år. Tre ulike konsoller på markedet samtidig ville bare bidratt til mer forvirring for forbrukere. Dessuten fortsetter en eventuell PS5 at det faktisk utvikles spill til den, noe som neppe er påbegynt med både PS4 og PS4 Pro på markedet. Sony har så god margin ned til Microsoft at de kan vente og se hvordan entusiast-maskinen Scorpio blir tatt imot. Foreløpig har jeg vanskelig for å tro at den kommer til å selge særlig mye bedre enn Xbox One. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Når har vel Microsoft gått ut og sagt at Scorpio er ment som en entusiastmodell for "dem som har litt mer peiling", og ikke ment å selge mer enn Xbox one. Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Hva mente de med det, mon tro? Hvor mye peiling trenger man for å spille på en konsoll, liksom?? Har du en link til de uttalelsene? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Hva mente de med det, mon tro? Hvor mye peiling trenger man for å spille på en konsoll, liksom? Har du en link til de uttalelsene? Nettopp der avslører du deg som ikke å være i det segmentet de sikter mot. Det handler ikke om å ha peiling for "å spille" på en konsoll. Det handler om gå gi de små ekstra skubbene i lydkvalitet, grafikk, prosessor og diverse. Slike som meg er den siktet på. Jeg kjøpte Xbox One S for å få HDR-grafikk i Forza Horizon 3 og Gears of War 4. Jeg ventet "lenge" på digital-through oppgraderingen av lyden på denne Xbox One S. Noe som gjør at jeg nå får Atmos og DTS:X lyd ut av min Xbox One S. Og ja, jeg har fullt oppsett med projektot, HDR 4k-tv. Full surround anlegg med høyttalere også i taket. Totalt 9 høyttalere og en subwoofer. De aller fleste ser ikke forskjell på vanlig 1080p og 4k bildet. Ikke vet de hva HDR er for noe, og ikke bruker de det. Scorpio blir lit mer for oss entusiaster som utnytter alle disse små oppgraderingene. Helsikk, se bare hvor mye dvd-plater som blir solgt i dag på filmfronten. For meg som er entusiast er dvd-kvaliteten "ræv". Kjøper knapt vanlige blu-ray da det går i UHD-plater hos meg. Folk er fornøyd med bildekvaliteten på netflix, enda 4k-strømmen deres inneholder ofte mindre bildedata enn en vanlig blu-rayplate. Og HD-strømmene deres inneholder knapt 1/3 av datastrømmen på en Blu-Ray plate. For å si det kort. De aller aller fleste folk bryr seg ikke, ser ikke, hører ikke forskjell når vi er oppe og presser systemen. Scorpio er en konsoll ment for oss som bryr oss. "It is really the breadth of all the products you have at all the price points," Spencer continued. "For us, when we think about Scorpio, it's for a higher-end customer who demands the most they can get out of a console, and we built a console to meet that demand". Read more: http://www.tweaktown.com/news/55587/project-scorpio-399-heres/index.html Phil Spencer er representanten for Xbox. Phil S: That’s right! It’s price and the capability that you have. And even if you had a 4K TV but you really just want to watch Netflix in 4K and you’re fine with the way the games look now, the Xbox One S is great value at 299, the lowest priced console on the market. It’s got a 4K UHD Blu-ray drive… Project Scorpio is for your core enthusiast who wants 4K gaming. And I’m not trying to sell everybody on Scorpio. We’re going to run the programme with both consoles in market, and I think there’s an audience for both of them. Read more: http://metro.co.uk/2016/06/16/xbox-boss-phil-spencer-interview-im-not-trying-to-sell-everybody-on-scorpio-5948028/#ixzz4hhqruK7V "Here we are, three years into the generation, and we also have gamers saying, 'Hey, I want the most power, I want the best experience possible,' and that's what Project Scorpio is all about," Microsoft's Senior Global Product Marketing Director Aaron Greenberg told IGN in a recent interview. Read more: http://www.tweaktown.com/news/55587/project-scorpio-399-heres/index.html 1 Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Har definitivt aldri påberopt meg å være en lyd/bilde fantast nei, Tor. Forsvinner like fort inn i en god film om den skulle være på vhs ? Skal ikke ta fra deg gleden ved interessen din, så Scorpio kan du ha for deg sjæl. Men finner det både interessant og litt merkelig at Microsoft velger å spisse salgsmarkedet sitt på den måten. Men kjempefint for dere! 1 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 22. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2017 Kommer til å bli spennende å se hvilket prisnivå Scorpio ender opp på, og ikke minst hvor godt den selger. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Er det noen som faktisk ønsker dette..? Jeg synes det høres unødvendig ut med den kontrollen de har på konsollmarkedet. Klart dette er noe man ønsker seg men ønsker også at Sony lager det sånn at spill blir kompatible begge veier, og man enkelt å greit blir å legge inn et kontrollpanel hvor bruker selv bestemmer settings. er jo så vidt at GTX 1080 TI klarer native 4k. Scorpio blir nok å selge så bra at Sony ønsker å oppgradrer konsollen. Men først må man ned på 10nm eller lavere Lenke til kommentar
afterall Skrevet 22. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2017 (endret) Tja. Det er mulig at Scorpio blir å selge bra. Samtidig synes jeg det er verdt å tenke på at den gjennomsnittlige konsollkjøperen ikke henger på Eurogamer, gamer.no, eller leser Digital Foundry sine analyser. Optimismen i entusiastfora på nett er ikke nødvendigvis en god målestokk på salg. Selv tror jeg prisen på Scorpio kan bli et problem for massemarkedet, om ikke Microsoft velger å selge ganske mye under kostpris. Edit: Et 'enkelt' grep Sony kan ta er jo å svare med å senke prisen på PS4/PS4 Pro, fremfor å rushe ut noen ny modell på markedet. Endret 22. mai 2017 av afterall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå