tordand Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Er på utkikk etter et digitalkamera, og naturlig nok er jeg interessert i å få det beste kameraet innenfor de rammene jeg har. Noen som kan gi gode tips? Dette er hva jeg vektlegger: Prisklasse: ikke over 3500,- 2x optisk zoom eller bedre 3 MP eller bedre rask autofokus rask blits høy oppløsning på eventuel videofunksjon lite støy på bildene god lcd-skjerm Hva jeg ikke bryr meg særlig om: batterikapasitet meny på norsk medfølgende programvare automatisk rotasjon av bildene Lenke til kommentar
mesben Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg er i samme situasjon. Har selv ønske om å kjøpe Ixus 400. Jeg er imponert av Canon sine kameraer, spesielt bildekvaliteten og autofokusen. Om du skal ha kamera under 3500 kr., anbefaler jeg et lite, kompakt kamera som heter Canon Digital Ixus II (du kan sikkert finne en test på dette kameraet på dpreview.com) Har sett det i bruk, og ble imponert over klarheten i bildene samt størrelsen på selve kamerahuset. -Lykke til !! Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg er imponert av Canon sine kameraer, spesielt bildekvaliteten og autofokusen. Om du skal ha kamera under 3500 kr., anbefaler jeg et lite, kompakt kamera som heter Canon Digital Ixus II (du kan sikkert finne en test på dette kameraet på dpreview.com) ...og tester av Ixus V3 og 400 finnes også her på akam.no. Ixus v2 er vel "utgått", det selges kanskje brukt, men jeg ville heller valgt ixus 400 om jeg skulle ha denne typen kamera.. Lenke til kommentar
mag86 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 ...og tester av Ixus V3 og 400 finnes også her på akam.no. Ixus v2 er vel "utgått", det selges kanskje brukt, men jeg ville heller valgt ixus 400 om jeg skulle ha denne typen kamera.. Ixus II og Ixus v2 er ikke det samme kameraet. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg har selv hatt Ixus v2 (ble dessverre stjålet under spania-ferien nå i sommer) og var super-fornøyd med det. Da jeg skulle kjøpe nytt så hadde nettopp Casio Exilim EX-Z4 kommet. Jeg ville ha et så lite kamera som overhodet mulig, og da var valget lett Men, det jeg skulle frem til, er at jeg personlig syns bildekvaliteten var mye bedre på Ixus v2. Nå bør det kanskje sies at det har vært noe krøll på digitaliserings-brikken (rosa prikk nede til venstre på alle bilder) slik at jeg har fått byttet den. (Og har ikke fått prøvd kameraet med ny brikke) Min misnøye med bildekvaliteten KAN ha noe med brikken å gjøre. (Håper virkelig det) Uansett, Ixus v2 er et supert kamera som jeg kan anbefale til alle som ikke planlegger å skrive ut bilder i større format enn 15x20 cm. (Noe som sikkert gjelder de fleste). Og etter det jeg har skjønt så har de fleste andre Canon-kamera samme høye kvalitet. Gå for Canon om du er i tvil! (Vil forøvrig bare si at jeg er super-fornøyd med Casio-kameraet mitt på ALLE andre områder enn bilde-kvaliteten, da... (Samt at blitsen suger, men hva annet kan man vente?)) Lenke til kommentar
Rianna Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hva med fujifilm f410? Jeg får dette av min samboer til jul Har leste mye positivt om det. Samboeren min har selv ett fujifilm kamera (tilsvarende FUJI FINEPIXS304..ett bra kamera det også..6x optisk zoom!) Sist nevnte kamera koster 2995,- på elkjøp. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hva med Cannon A80 til 3584.- hos MPX , får mitt på mandag Lenke til kommentar
mesben Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Ixus v2 er vel "utgått", det selges kanskje brukt, men jeg ville heller valgt ixus 400 om jeg skulle ha denne typen kamera.. Ixus V2 kjenner jeg ikke noe særlig til, men vi har brukt Ixus II på klatreturer. Min kompis kjøpte dette pga. størrelse, vekt og bildekvalitet, og det har så absolutt ikke skuffet. Dette kameraet kom i butikkene nå i høst, Ixus 400 i mars tidligere i år. Personlig kommer jeg meg nok til å kjøpe et Ixus 400 pga. 4 MP, men siden kameraet du skal kjøpe ikke skal overskride et visst beløp, tror jeg Ixus II kan passe utmerket -Lykke til, og fortell hva slags kamera du tilslutt velger. Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Hva med et Minolta Dimage XT? Jeg har anskaffet meg dette selv, og er meget godt fornøyd så langt. Må vel nevne at størrelse og hastighet var viktige faktorer for mitt valg. Kameraet kommer godt ut i tester (se bl.a. linkene i prisguiden), og koster i dag kr. 2638,-. Reklamen sier: The world's slimmest digital camera with 3.2 Megapixels 12x Zoom (3xoptisk -> min kommentar) approx. 1.1 Second Startup Du får ha lykke til, uansett hva du velger! [EDIT] skrivefeil Endret 9. desember 2003 av KT400 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå