Gå til innhold

Er dagens unge den mest høyrevridde generasjonen på lenge?


  

44 stemmer

  1. 1. Er dagens unge mer høyrevridde enn milenniumsgenerasjonen?

    • Ja
      12
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

 

Så levestandarden for folk flest har ikke økt siden industrialiseringen/kapitalismen startet?

I land med fordelingspolitikk ja.

 

Sovjet/Kina/Cuba/Nord-Korea/Venezuela ol. har/har hatt fordelingspolitikk, men de er allikevel på etterskudd, industraliserte/kapitalistiske land derimot...! Endret av QS4MO8J3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Så levestandarden for folk flest har ikke økt siden industrialiseringen/kapitalismen startet?

I land med fordelingspolitikk ja.

 

Sovjet/Kina/Cuba/Nord-Korea/Venezuela ol. har/har hatt fordelingspolitikk, men de er allikevel på etterskudd, industraliserte/kapitalistiske land derimot...!

 

Kapitalistiske land med fordelingspolitikk derimot...

 

Men kan du vise meg sist du skrev mer enn et par setninger? Sist du kom med et argument som er noenlunde utfyllende? Jeg ser ikke annet enn korte, meningsløse innlegg fra deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Sovjet/Kina/Cuba/Nord-Korea/Venezuela ol. har/har hatt fordelingspolitikk, men de er allikevel på etterskudd, industraliserte/kapitalistiske land derimot...!

Kapitalistiske land med fordelingspolitikk derimot...

 

Men kan du vise meg sist du skrev mer enn et par setninger? Sist du kom med et argument som er noenlunde utfyllende? Jeg ser ikke annet enn korte, meningsløse innlegg fra deg.

 

Så da konkluderer vi med at industrialisering/kapitalisme er en forutsetning for å få økt levestandard
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

"Mer frihet". Det vil vel alle si at de er for uansett.

 

Joda, men du skjønner hva jeg mener. Lavere skatter, færre reguleringer, mer nasjonal suverenitet. 

 

 

Litt som i de landa som produserer varer for oss altså. Se hvordan disse kvinnene fra Bangladesh nyter lavere skatter og færre reguleringer. Det fører riktignok at de må jobbe 12-15 timer for slavelønn og om de blir syke, kan de havne på gata, men de verdsetter nok  at de lever i et liberalistisk drømmesamfunn allikevel.

Trur nok du må gjøre litt mer research neste gang før du slenger rundt med påstander om hva som er liberalistiske drømmesamfunn. Bangladesh ligger på 128. plass på listen over land med sterkest økonomisk frihet, og er gjennomsyret av statlige reguleringer, skatter, avgifter og proteksjonistiske tiltak. Og naturligvis er de da lutfattige med dårlig levestandard for folk flest, i motsetning til Singapore, Hong Kong, Sveits, New Zealand og Australia som topper listen og er land med svært frie økonomier og kan kalles langt mer liberalistiske.

 

http://www.heritage.org/index/ranking

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

For noen, men ikke alle!

 

For noen blir i våre dager til for mange, fordi folk allerede er sånn passe bedøvd av materialistisk livsstil, og de yngste av oss kjenner ikke til annen måte å leve på enn å bare gå for enda en kebab og en til og en til osv - dermed er de mer enn villige ofre for leverandørene av opplevelser og såkalte "nytelser"

 

amused to death

 

Noen har knapt nok tilgang på livsnødvendigheter!

 

 

Stemmer, men hva må til for å leve?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Noen har knapt nok tilgang på livsnødvendigheter!

 

Stemmer, men hva må til for å leve?

 

???

 

 

Hva anser du å være nødvendig for å leve?

Lenke til kommentar

 

Har disse mer enn nok?

Ja, eller hva mangler de etter din oppfatning?

 

Det fører riktignok at de må jobbe 12-15 timer for slavelønn og om de blir syke, kan de havne på gata, men de verdsetter nok at de lever i et liberalistisk drømmesamfunn allikevel.

Er utgangspunktet!

 

Konsumerer du mer enn dem?

Endret av QS4MO8J3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Har disse mer enn nok?

Ja, eller hva mangler de etter din oppfatning?

 

Er utgangspunktet!

 

Konsumerer du mer enn dem?

 

 

Hva må man konsumere for å leve? ... og siden vi alle er her nå, får vi vel akkurat nok alle sammen, så hva mangler sa du?

Lenke til kommentar

 

Det fører riktignok at de må jobbe 12-15 timer for slavelønn og om de blir syke, kan de havne på gata, men de verdsetter nok at de lever i et liberalistisk drømmesamfunn allikevel

Er utgangspunktet!

 

Konsumerer du mer enn dem?

 Hva må man konsumere for å leve? ... og siden vi alle er her nå, får vi vel akkurat nok alle sammen, så hva mangler sa du?

 

Livskvalitet?

 

Er livskvaliteten din høyere/lavere enn livskvaliteten til dem på bildet?

 

Konsumerer du mer/mindre enn dem på bildet?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Det fører riktignok at de må jobbe 12-15 timer for slavelønn og om de blir syke, kan de havne på gata, men de verdsetter nok at de lever i et liberalistisk drømmesamfunn allikevel

Er utgangspunktet!

 

Konsumerer du mer enn dem?

 Hva må man konsumere for å leve? ... og siden vi alle er her nå, får vi vel akkurat nok alle sammen, så hva mangler sa du?

 

Livskvalitet?

 

Er livskvaliteten din høyere/lavere enn livskvaliteten til dem på bildet?

 

Konsumerer du mer/mindre enn dem på bildet?

 

 

Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg konsumerer akkurat nok til at jeg er i samsvar med rådende betingelser og bevisste behov. kvalitet er bare et konsept, og det står en fritt å fylle det med akkurat hva man vil, så dermed er ikke det egnet å bruke som rettesnor for hva som skal til for å erfare at man har det bra nok 

 

De på bildet ser for meg ut til å være levende og eksisterende, og det er akkurat det samme jeg antar om meg selv her jeg er nå.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det fører riktignok at de må jobbe 12-15 timer for slavelønn og om de blir syke, kan de havne på gata, men de verdsetter nok at de lever i et liberalistisk drømmesamfunn allikevel

 

Er utgangspunktet!

Konsumerer du mer enn dem?

 

 Hva må man konsumere for å leve? ... og siden vi alle er her nå, får vi vel akkurat nok alle sammen, så hva mangler sa du?

Livskvalitet?

Er livskvaliteten din høyere/lavere enn livskvaliteten til dem på bildet?

Konsumerer du mer/mindre enn dem på bildet?

 

Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg konsumerer akkurat nok til at jeg er i samsvar med rådende betingelser og bevisste behov. kvalitet er bare et konsept, og det står en fritt å fylle det med akkurat hva man vil, så dermed er ikke det egnet å bruke som rettesnor for hva som skal til for å erfare at man har det bra nok 

 

De på bildet ser for meg ut til å være levende og eksisterende, og det er akkurat det samme jeg antar om meg selv her jeg er nå.

Forsøk å jobbe 15 timer hver dag i 40 år og se om du mener det samme. Makan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Livskvalitet?

 

Er livskvaliteten din høyere/lavere enn livskvaliteten til dem på bildet?

 

Konsumerer du mer/mindre enn dem på bildet?

Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg konsumerer akkurat nok til at jeg er i samsvar med rådende betingelser og bevisste behov. kvalitet er bare et konsept, og det står en fritt å fylle det med akkurat hva man vil, så dermed er ikke det egnet å bruke som rettesnor for hva som skal til for å erfare at man har det bra nok 

 

De på bildet ser for meg ut til å være levende og eksisterende, og det er akkurat det samme jeg antar om meg selv her jeg er nå.

 

"rådende betingelser og bevisste behov. kvalitet er bare et konsept"???

 

Så hvis noen ønsker økonomisk vekst/høyere levestandard ol., så står de fritt til å gjøre det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...