Gå til innhold

Må høyresiden bli bedre på humor og trolling?

5 stemmer

1. 1. Hvem har de beste trollene?

• Venstresiden
      1
    • Høyresiden
      4

Anbefalte innlegg

Nesten alle kjente komikere er lefties. Venstresiden har ikke satset på tørr fakta og argumentasjon, men på humor, latterliggjøring, og aktivisme (offline gauling så vel som online trolling). Bør høyresiden bli flinkere på dette? Høyresiden fremstår nok som noe kjedelig for massene. De sitter der pent kledd og er høflige, mens de publiserer bok på bok med logiske argumenter og fakta. Men fakta er tydeligvis ikke nok. Humor, memes, aktivisme og trolling av venstresiden er virkemidler jeg tror høyresiden må bli flinkere til å ta i bruk om de vil vinne terreng. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo egne folk som legger strategier i noen land så det er litt merksnodig at ikke høyresiden ikke har fått med seg at befolkningen reagerer på humor. Kanskje de bare vil ha de fornuftige velgerne og er ærlige politikere :ph34r:

Lenke til kommentar

Det er jo egne folk som legger strategier i noen land så det er litt merksnodig at ikke høyresiden ikke har fått med seg at befolkningen reagerer på humor. Kanskje de bare vil ha de fornuftige velgerne og er ærlige politikere :ph34r:

De får jo ikke ærlige politikere hvis de ikke lykkes med å nå ut til velgerne. Jeg tror feilen de gjør er å anta at alle er like rasjonelle og opptatt av fakta som dem selv. Folk flest er faktisk ikke veldig smarte, og man må ta i bruk andre virkemidler enn bare harde fakta. 

Lenke til kommentar

Humor krever sosialintelligens.

...samt et autentisk forhold til seg selv og verden.

Er kanskje ikke så lett å harselere over skattelette for de rikeste. Griskhet er bare festlig for den som besitter den og knapt nok det.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Har vell vært en vridning mot mer humor de siste årene, i form av trolling og folk som Milo Yanapolis (sikkert feil skrevet), samt at deler av venstresiden i USA har vært i harnisk mot politisk ukorrekt humor, så vet ikke hvor reell jeg tror det skillet egentlig er. 

Ellers er det nok begrenset med humorister på høyresiden i Norge, men her synes jeg generelt det har vært tørke de siste årene. Tidligere synes jeg vi har hatt morsomme komikere som har sparket i de fleste retninger.

Lenke til kommentar

Har vell vært en vridning mot mer humor de siste årene, i form av trolling og folk som Milo Yanapolis (sikkert feil skrevet), samt at deler av venstresiden i USA har vært i harnisk mot politisk ukorrekt humor, så vet ikke hvor reell jeg tror det skillet egentlig er. 

Ja, ting bedret seg under den amerikanske valgkampen. Troll som Milo bidro helt klart sterkt til at Trump vant. Men i Norge er det fortsatt venstrevridde komikere og troll som dominerer. 

Lenke til kommentar

Hån og harselering er ikke min type humor, og jeg er overrasket over at venstresiden synes slikt er morsomt da disse liksom skal være for mer kjærlighet og aksept.

Tydelig at prinsippene går ut ruta når det er snakk om meningsmotstandere.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hån og harselering er ikke min type humor, og jeg er overrasket over at venstresiden synes slikt er morsomt da disse liksom skal være for mer kjærlighet og aksept.

Tydelig at prinsippene går ut ruta når det er snakk om meningsmotstandere.

Kjærlighet og aksept betyr ikke at man aksepterer hva som helst. For eksempel ufyselige liberalister som spyr ut propaganda.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Nå er det vel ingen som er komikere for  åfå frem en politisk ideologi men inteligens er viktig i humor og de fleste godt utdanna mennesker vil heller lytte til spesialister og forskere en populisme og i dagens samfunn havner du da til venstre selv om det ikke er noen venstreside lenger men fornuft vs populisme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...