Gå til innhold

Har experia xz støtter for lte/volte?

Anbefalte innlegg

Har experia xz og var sikker på at den støtter lte/volte. Når jeg har dekning på 4G står det 4G og aldrig volte. Har snakket med ice men de sender bare oppdateringer til internet og mms. Noen som har samme telefon men med telenor abo.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jeg ikke noe svar på. Men jeg tviler nok. Jeg bruker ikke Ice, men hvis de bruker Telia sitt nett i noen områder så regner jeg med at de ikke har 4G tale i avtalen i og med at de ikke har det selv på eget nett.

Lenke til kommentar

Har telia og ZXs. Har satt telefonen i "kun LTE" modus men har ikke noe ikon som indikerer at telefonen bruker volte. Men telefonen forblir på lte og samtalen blir ikke koplet ned på 2g/3g. Hvis telefonen bruker volte under samtale vil det stå 4g i statusfeltet. Ved cs fallback vil det stå 3g eller kun en signastyrkeindikator under samtalen.

Er ikke sikkert ice har volte med i avtalen med Telia men kun samtaler over 2g/3g.

Endret av mlan
Lenke til kommentar

Har telia og ZXs. Har satt telefonen i "kun LTE" modus men har ikke noe ikon som indikerer at telefonen bruker volte. Men telefonen forblir på lte og samtalen blir ikke koplet ned på 2g/3g. Hvis telefonen bruker volte under samtale vil det stå 4g i statusfeltet. Ved cs fallback vil det stå 3g eller kun en signastyrkeindikator under samtalen.

Er ikke sikkert ice har volte med i avtalen med Telia men kun samtaler over 2g/3g.

Står bare 4G(foretrukket) om eg setter den på det. Ingen LTE eller VOLTE. Har vel med ice sitt simkort å gjøre. Har sett p Xperia 5 Compakt at det står volte i displayet, men det er med Telenor abo.

Lenke til kommentar

Står bare 4G(foretrukket) om eg setter den på det. Ingen LTE eller VOLTE. Har vel med ice sitt simkort å gjøre. Har sett p Xperia 5 Compakt at det står volte i displayet, men det er med Telenor abo.

skriv inn kode *#*#4636#*#* og tykk på ringeknappen. under telefoninformasjon finner du valget "lte only" Endret av mlan
Lenke til kommentar

skriv inn kode *#*#4636#*#* og tykk på ringeknappen. under telefoninformasjon finner du valget "lte only"

Har valgt lte only så da får vi se når det er dekning.

Lenke til kommentar

Ja, ved å bruke appen "network signal info" så kan du se hvilke teknologier som er aktive og i bruk. I mitt tilfelle kun LTE.

Hvis du mister 4g symbolet under tale, ringer du over "cs fallback" dvs. 2g/3g.

Endret av mlan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...