I38ZDGBR Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Har experia xz og var sikker på at den støtter lte/volte. Når jeg har dekning på 4G står det 4G og aldrig volte. Har snakket med ice men de sender bare oppdateringer til internet og mms. Noen som har samme telefon men med telenor abo.? Lenke til kommentar
Vaffel. Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Jeg tror ikke Ice støtter 4G tale enda. Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 13. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2017 ok, lurte på om eg hadde kjøpt feil tlf. Men da er ikke kundeservice helt oppe og går. Men bruker ikke ice Telia sitt nett? Lenke til kommentar
Vaffel. Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Ice har sitt eget mobilnett. Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 13. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2017 ok, så der de leier fra telia skal det stå volte? Lenke til kommentar
Vaffel. Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Det har jeg ikke noe svar på. Men jeg tviler nok. Jeg bruker ikke Ice, men hvis de bruker Telia sitt nett i noen områder så regner jeg med at de ikke har 4G tale i avtalen i og med at de ikke har det selv på eget nett. Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 13. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2017 Ok, virker logisk. Finner ikke wifi tale i menyen heller, men det er vel fordi man må ha simkort som støtter dette. det har ikke ice. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 XZ og XZs støtter både LTE/Volte og WiFi tale. Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 13. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2017 Det var det eg mente og var sikker på helt til eg oppdaget at det aldrig sto volte oppe i displayet. Så da er det ice som ikke har støtte for dette. Lenke til kommentar
mlan Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 (endret) Har telia og ZXs. Har satt telefonen i "kun LTE" modus men har ikke noe ikon som indikerer at telefonen bruker volte. Men telefonen forblir på lte og samtalen blir ikke koplet ned på 2g/3g. Hvis telefonen bruker volte under samtale vil det stå 4g i statusfeltet. Ved cs fallback vil det stå 3g eller kun en signastyrkeindikator under samtalen. Er ikke sikkert ice har volte med i avtalen med Telia men kun samtaler over 2g/3g. Endret 18. mai 2017 av mlan Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 20. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2017 Har telia og ZXs. Har satt telefonen i "kun LTE" modus men har ikke noe ikon som indikerer at telefonen bruker volte. Men telefonen forblir på lte og samtalen blir ikke koplet ned på 2g/3g. Hvis telefonen bruker volte under samtale vil det stå 4g i statusfeltet. Ved cs fallback vil det stå 3g eller kun en signastyrkeindikator under samtalen. Er ikke sikkert ice har volte med i avtalen med Telia men kun samtaler over 2g/3g. Står bare 4G(foretrukket) om eg setter den på det. Ingen LTE eller VOLTE. Har vel med ice sitt simkort å gjøre. Har sett p Xperia 5 Compakt at det står volte i displayet, men det er med Telenor abo. Lenke til kommentar
mlan Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 (endret) Har telia og ZXs. Har satt telefonen i "kun LTE" modus men har ikke noe ikon som indikerer at telefonen bruker volte. Men telefonen forblir på lte og samtalen blir ikke koplet ned på 2g/3g. Hvis telefonen bruker volte under samtale vil det stå 4g i statusfeltet. Ved cs fallback vil det stå 3g eller kun en signastyrkeindikator under samtalen. Er ikke sikkert ice har volte med i avtalen med Telia men kun samtaler over 2g/3g. Står bare 4G(foretrukket) om eg setter den på det. Ingen LTE eller VOLTE. Har vel med ice sitt simkort å gjøre. Har sett p Xperia 5 Compakt at det står volte i displayet, men det er med Telenor abo. skriv inn kode *#*#4636#*#* og tykk på ringeknappen. under telefoninformasjon finner du valget "lte only" Endret 20. mai 2017 av mlan Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 21. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2017 Har telia og ZXs. Har satt telefonen i "kun LTE" modus men har ikke noe ikon som indikerer at telefonen bruker volte. Men telefonen forblir på lte og samtalen blir ikke koplet ned på 2g/3g. Hvis telefonen bruker volte under samtale vil det stå 4g i statusfeltet. Ved cs fallback vil det stå 3g eller kun en signastyrkeindikator under samtalen. Er ikke sikkert ice har volte med i avtalen med Telia men kun samtaler over 2g/3g. Står bare 4G(foretrukket) om eg setter den på det. Ingen LTE eller VOLTE. Har vel med ice sitt simkort å gjøre. Har sett p Xperia 5 Compakt at det står volte i displayet, men det er med Telenor abo. skriv inn kode *#*#4636#*#* og tykk på ringeknappen. under telefoninformasjon finner du valget "lte only" Har valgt lte only så da får vi se når det er dekning. Lenke til kommentar
mlan Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Min ZXs viser ikke et voltesymbol på statuslinjen, men X Compact gjør det. Men begge ringer over kun LTE. Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 21. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2017 Min ZXs viser ikke et voltesymbol på statuslinjen, men X Compact gjør det. Men begge ringer over kun LTE. Kan du se noen plasser at den ringer over lte Lenke til kommentar
mlan Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 (endret) Ja, ved å bruke appen "network signal info" så kan du se hvilke teknologier som er aktive og i bruk. I mitt tilfelle kun LTE. Hvis du mister 4g symbolet under tale, ringer du over "cs fallback" dvs. 2g/3g. Endret 21. mai 2017 av mlan Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 21. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2017 Her var mye nytt. Kan vel si alt Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 23. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2017 Er det sånn at 4G og LTE er det samme? Mens VOLTE er om man taler over 4G? Lenke til kommentar
mlan Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 (endret) Helt riktig. NMT = 1G GSM = 2G UMTS = 3G LTE = 4G VoLTE = Voice Over LTE Endret 24. mai 2017 av mlan Lenke til kommentar
I38ZDGBR Skrevet 24. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2017 Da begynner man å forstå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå