Gå til innhold

Er ytringsfrihet nazistisk?

17 stemmer

1. 1. Er man nazist om man er for ytringsfrihet?

• Ja
      2
    • Nei
      15

Anbefalte innlegg

Nei, det gjør de åpenbart ikke. De gjør det fordi de mener han har nasistiske holdninger.

Har han sagt noe nazistisk? Nei, nettopp.

Det vet jeg ikke, men det er egentlig ikke relevant. De mener han har nazistiske holdninger, og det er det de demonstrerer mot.

Så demonstrantene demonstrerer mot sine egne meninger? Sært.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det gjør de åpenbart ikke. De gjør det fordi de mener han har nasistiske holdninger.

Det vet jeg ikke, men det er egentlig ikke relevant. De mener han har nazistiske holdninger, og det er det de demonstrerer mot.

Hørt om projection? De er selv de virkelige nazistene, men de ser det ikke selv. 

Lenke til kommentar

Har det ja. Men alt kommer an på om projectionen er korrekt.

1. En gruppe som undertrykker, underminer eller demoniserere en annen gruppe er det på sin plass å demonstrere mot. (Demonstrere mot f.eks nazisme)

2. En gruppe som demonstrerer mot å diskutere gitt sak er som du sier den undertrykkende part. 

Karen i videoen baiter med det første for å få de sterkt emosjonelle til å gå fella for å bli det andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Og "de ekte nazistene" var ikke rasister og nasjonalister?  :confused:

Hvis du ikke har fått med deg dette, har du ikke fulgt særlig godt med. Det er jo derfor skrullehuene på videoen til trådstarter reagerer som de gjør.

Hitler ville jo bare holde parader :p

Lenke til kommentar

Ah antifa. En gjeng blinde ideologer.

Tesen deres er hvis det er "Freedom of speach" så kan det gi en platform for nazister til å ytre sine meninger, så alle som sloss for yttringsfrihet vil gi en platform til nazister hvor de kan si sin mening.

Lenke til kommentar

De har ingen beviser for dette, så den eneste grunnen til at de mener det er at han er for ytringsfriheten. Det er jo de som har nazistiske holdninger, som opptrer truende og bruke makt for å få ham vekk.

Nei, det er ikke at han er for ytringsfriheten. Det er irrelevant om du mener de har bevis eller ikke. Poenget er at de mener det. Så får du heller argumentere mot det som faktisk er meningene deres enn å dikte opp løgner om hvilket budskap de kommer med.

Lenke til kommentar

Hva?

Lenke til kommentar

Hva?

Prøv å snu på mynta, hadde det vært en flokk skinheads som protesterte mot muslimer, der de mente at en dame i hijab som sto med et skilt der det sto "jeg er muslim" og på andre siden av skiltet "ikke ta fra meg retten til å ytre meg" - ville det da vært riktig at skinheadsa å gå fysisk til verks for å fjerne vedkommende grunnet sine egne antagelser om vedkommendes meninger?

"De gjør det fordi de mener han har nazistiske  muslimske holdninger."

"De mener han har nazistiske muslimske holdninger, og det er det de demonstrerer mot."

Altså:

Demonstrantene MENER vedkommende har meninger som demonstrantene er uenig med - og det er DET demonstrantene demonstrerer mot.

Forstår du nå hvorfor jeg skrev: Så demonstrantene demonstrerer mot sine egne meninger?

Å ha tanker eller egne meninger om en ting har alle mennesker rett til, å handle på disse meningene derimot er fy-fy.

Skal folk få gå fysisk til verks fordi de mener at en annen inntar meninger de selv er uenig i så er vi ikke noe bedre en Saudi-Arabia og Nord-Korea.

Ps. Nazister (samt andre undertrykkende politiske overbevisninger) og muslimer (samt andre undertrykkende religiøse overbevisninger) er ideologier verden fint kunne klart seg foruten - men nå har det seg sånn at folk er autoritære og politisk ekstreme, andre er dogmatiske og godtroende. Så hvordan forholde seg til disse? 

Jeg er motstander av å undertrykke mennesker basert på sine meninger, men mener vi må slå hardt ned på mennesker sine handlinger. Forskjellen er helt vesentlig. Og demonstrantene (og til en viss grad deg også ut ifra innleggene) virker ikke være villige til å se denne skillen. 

Det er også tydelig at karen fra filmen visste hva som ville skje og gjorde stuntet for å få det på film. Den politiske korrektheten er veldig dobbel moralsk til tider, men bør være lik for alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...