Gå til innhold

Er ytringsfrihet nazistisk?

17 stemmer

1. 1. Er man nazist om man er for ytringsfrihet?

• Ja
      2
    • Nei
      15

Anbefalte innlegg

I dag er det nazister som er sensurert, mens antifascister kan si hva de vil. Nazistene vil at antifascistene (og alle andre som er uenig med dem) skal sensureres. 

For en tåpelig påstand. Hvis nazistene vil at at ALLE som er uenige med dem skal sensureres må det i praksis bety at de vil sensurere så å si alle unntatt dem selv. Hvor henter du dette fra?

Nazismen er vel en totalitær ideologi. Hvis man er totalitær kan man ikke støtte ytringsfrihet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nazismen er vel en totalitær ideologi. Hvis man er totalitær kan man ikke støtte ytringsfrihet. 

Tøv. At en ideologi er totalitær betyr bare at den er tilstede på alle områder i samfunnet. Og dagens nazister er ikke totalitære, snarere tvert imot. Fra Den Nordiske Motstandsbevegelsens Partiprogram:

"Vi ønsker å skape en autoritær, men ikke totalitær, stat som arbeider effektivt og målrettet fra et helikopterperspektiv for hele folket."

Under kapittelet Ytringsfrihet og sivile rettigheter, står det følgende:

Det eksisterer ingen stat i hele verden som har total ytringsfrihet. Lovgivning

som forbyr trusler mot personer eller grupper, kan for eksempel ses

på som innskrenkninger av ytringsfriheten. I dagens «demokrati» har vi

dessuten særskilte lover for å beskytte privilegerte grupper (minoriteter)

i samfunnet og undertrykke de innfødte, samt umuliggjøre eller kraftig

forvanske menneskers mulighet til å kritisere makthaverne og deres ambisjoner.

I vår nye nordiske stat vil det råde mer ytringsfrihet enn det gjør i dag,

men naturligvis med unntak av trusler fremsatt mot privatpersoner eller

grupper. Lover mot rasisme vil erstattes med lover mot folkefiendtlig og

subversiv propaganda og virksomhet. Disse innskrenkninger vil dog først

og fremst gjelde institusjoner med makt, som for eksempel media. Forsamlings-,

forenings-, demonstrasjons- og religionsfriheten vil bestå.

Den nordiske motstandsbevegelsen vil:

• Oppheve alle rasisme- og diskrimineringslover.

• Innføre lover mot folkefiendtlig subversiv propaganda og virksomhet.

• Verne om ytrings-, forsamlings-, demonstrasjons- og religionsfriheten

Lenke til kommentar

At en ideologi er totalitær betyr bare at den er tilstede på alle områder i samfunnet. Og dagens nazister er ikke totalitære, snarere tvert imot. 

Nazistene er totalitære, jo. Totalitær kommer av total, som betyr fullstendig. Alle områder av samfunnet må kontrolleres, ikke minst folks ytringer. Hvorfor du forsvarer nazister kan vi jo bare spekulere på. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

Nazister, kommunister og venstreradikale er LIKE autoritære. De er alle imot frihet.

Jeg er ikke uenig, men "venstreradikal" er en del mindre definert enn nazister og kommunister, og det radikale venstre kan like godt være anarkosyndikalisme, som er en meget liberal ideologi.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Anarkosyndikalisme er en form for anarkisme som står for et samfunn med en svak stat, og industri eid av arbeiderne.

Må man ikke ha en sterk stat for å nekte kapitalister å eie industri?

Hvordan påstår noen i videoen at ytringsfrihet er nazistisk?

De kaller ham "nazi scum" fordi han er for ytringsfrihet. Endret av Gavekort
Flettet dobbelpost
Lenke til kommentar

Anarkosyndikalisme er en form for anarkisme som står for et samfunn med en svak stat, og industri eid av arbeiderne.

Det skal jeg ikke kommentere på. Det var ikke argumentet mitt, og jeg forsvarer ikke anarkosyndikalister.

Lenke til kommentar

Det skal jeg ikke kommentere på. Det var ikke argumentet mitt, og jeg forsvarer ikke anarkosyndikalister.

Men du påstår at de står for en svak stat. 

Lenke til kommentar

Hvordan påstår noen i videoen at ytringsfrihet er nazistisk?

De kaller ham "nazi scum" fordi han er for ytringsfrihet.

Nei, det gjør de åpenbart ikke. De gjør det fordi de mener han har nazistiske holdninger.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Nazistene er totalitære, jo. Totalitær kommer av total, som betyr fullstendig. Alle områder av samfunnet må kontrolleres, ikke minst folks ytringer. Hvorfor du forsvarer nazister kan vi jo bare spekulere på. 

Hvorfor benekter du fakta når jeg klistrer det i trynet ditt?

Lenke til kommentar

;)

Nei, det gjør de åpenbart ikke. De gjør det fordi de mener han har nasistiske holdninger.

Har han sagt noe nazistisk? Nei, nettopp.

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

;)

Jaha? Hva slags svar er det? Jeg lurer også på hvorfor du alluderer til at jeg er nazist. Må jeg være nazist fordi jeg legger ut NMRs partiprogram?

Lenke til kommentar

Jeg tror nok de fleste som har møtt deg her i kategorien vil anta at du tar siden til nazistene i de fleste argumenter.

Den eneste tråden jeg har diskutert noe særlig i her har vært Holocaust-tråden. Og ja, det fins nok av fåreskaller som ikke klarer å tenke logisk og som antar at man MÅ være nazist fordi man ikke tar alt vi har blitt fortalt om 2. verdenskrig for god fisk, men "de fleste"? Nei, her tror jeg du undervurderer forumets medlemmer STERKT.

Lenke til kommentar

Nei, det gjør de åpenbart ikke. De gjør det fordi de mener han har nasistiske holdninger.

Det vet jeg ikke, men det er egentlig ikke relevant. De mener han har nazistiske holdninger, og det er det de demonstrerer mot.

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke, men det er egentlig ikke relevant. De mener han har nazistiske holdninger, og det er det de demonstrerer mot.

De har ingen beviser for dette, så den eneste grunnen til at de mener det er at han er for ytringsfriheten. Det er jo de som har nazistiske holdninger, som opptrer truende og bruke makt for å få ham vekk. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...