Gå til innhold

Er ytringsfrihet nazistisk?

17 stemmer

1. 1. Er man nazist om man er for ytringsfrihet?

• Ja
      2
    • Nei
      15

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle nesten tro det. Nazister er i hvert fall sterkt overrepresentert når det gjelder støtte til ytringsfriheten.

(Bør vel også nevnes at en del libertarianere er temmelig hardcore når det gjelder ytringsfrihet, men jeg har inntrykk av at de blir færre og færre i disse dager, mens nazistene blir fler og fler).

Endret av Filosofus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ett problem jeg har observert er at veldig mange mennesker ikke bryr seg om hva som blir sagt, men om hvordan det som blir sagt høres ut.

Det er nok ikke et problem med ytringsfriheten, men menneskeheten.

Men men.
Enten så overlever menneskeheten til å bli smartere enn å la seg forføre av propaganda, eller så er det like greit at den dør ut med planeten.

Lenke til kommentar

Ett problem jeg har observert er at veldig mange mennesker ikke bryr seg om hva som blir sagt, men om hvordan det som blir sagt høres ut.

Det er nok ikke et problem med ytringsfriheten, men menneskeheten.

Men men.

Enten så overlever menneskeheten til å bli smartere enn å la seg forføre av propaganda, eller så er det like greit at den dør ut med planeten.

Planeten har fortsatt mange milliarder år igjen. 

Lenke til kommentar

Var nazistene veldig hardcore på at folk skulle få ytre hva de ville?

Ja = Ytringsfrihet er nazistisk

Nei = Ytringsfrihet er ikke nazistisk.

Les litt historie og bestem selv ;)

Vi snakker om dagens nazister, ikke 30-tallets. Og ja, de er veldig hardcore når det gjelder ytringsfrihet.

Lenke til kommentar

Burde kanskje presisert det da. Jeg har dog ikke merket noe til at såkalte nazister i dag er mer for at vi skal få si hva vi vil. De er hvertfall ikke overrepresentert, men de skriker kanskje høyere enn noen andre.

Dagens nazister har så lite til felles med Hitlers nazister at de knapt fortjener å assosieres med de ekte nazistene. Er vel en grunn til at man sier nynazister. De fleste er bare teite rasister og nasjonalister.

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Huff, det var dårlig ordlegging av meg :p:D:lol:

Jau jau, liten vits å dra den diskusjonen inn og meningene mine rundt det. Uansett så mener jeg at dagens nazister ikke er spesiellt hardbarka for ytringsfriheten i forhold til andre med diverse stempel.

Lenke til kommentar

Var nazistene veldig hardcore på at folk skulle få ytre hva de ville?

Ja = Ytringsfrihet er nazistisk

Nei = Ytringsfrihet er ikke nazistisk.

Les litt historie og bestem selv ;)

Vi snakker om dagens nazister, ikke 30-tallets. Og ja, de er veldig hardcore når det gjelder ytringsfrihet.

Kanskje fordi de ikke har ytringsfrihet i dag pga lover mot såkalt "hatefulle ytringer". Dog bryr nok egentlig ikke nazister seg om ytringsfrihet. De er bare tilhengere av en annen form for sensur enn den vi har i dag. 

Lenke til kommentar

Kanskje fordi de ikke har ytringsfrihet i dag pga lover mot såkalt "hatefulle ytringer". Dog bryr nok egentlig ikke nazister seg om ytringsfrihet. De er bare tilhengere av en annen form for sensur enn den vi har i dag. 

Hvilken form for sensur er det, da? La oss begrense oss til nordiske nynazister, slik at vi kan faktasjekke påstandene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Å hate ytringsfrihet eller frihet er generelt en del av sosialismen (inkl. nasjonalsosialismen) sin trang til å styre folket og kontrollere alt, inkl. det folk sier og tenker.

Sååååååå USA er blitt sosialister? Nord-Korea?

Lenke til kommentar

Hvilken form for sensur er det, da? 

Sensur av de som er uenige med dem. 

Og "sensur av de som er uenige med dem" er "en annen form for sensur enn den vi har i dag"? Det gir ingen mening, du. Hva slags form for sensur har vi idag om det ikke er sensur av meningsmotstandere?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å hate ytringsfrihet eller frihet er generelt en del av sosialismen (inkl. nasjonalsosialismen) sin trang til å styre folket og kontrollere alt, inkl. det folk sier og tenker.

Det er ingen som er så ivrige tilhengere av sensur som en del mennesker på høyresiden. For eksempel i partiet Fremskrittspartiet, der takhøyden er lavere enn en gjennomsnittlig iglo.

Lenke til kommentar

Hvilken form for sensur er det, da? 

Sensur av de som er uenige med dem. 

Og "sensur av de som er uenige med dem" er "en annen form for sensur enn den vi har i dag"? Det gir ingen mening, du. Hva slags form for sensur har vi idag om det ikke er sensur av meningsmotstandere?

I dag er det nazister som er sensurert, mens antifascister kan si hva de vil. Nazistene vil at antifascistene (og alle andre som er uenig med dem) skal sensureres. 

Lenke til kommentar

I dag er det nazister som er sensurert, mens antifascister kan si hva de vil. Nazistene vil at antifascistene (og alle andre som er uenig med dem) skal sensureres. 

For en tåpelig påstand. Hvis nazistene vil at at ALLE som er uenige med dem skal sensureres må det i praksis bety at de vil sensurere så å si alle unntatt dem selv. Hvor henter du dette fra?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...