Bartin Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Hei, opplever at alle enhetene blir kastet ut av nettverket helt vilkårlig. Det første som skjer (dette ved bruk av enten mobil eller pc) er at tilgangen til internett faller ut. Jeg får ved bruk av pc og chrome som nettleser, opp feilmeldingene "DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN" og "DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET" før jeg blir koblet fra det trådløse nettverket. Prøver jeg å koble til igjen får jeg opp feilmeldingen "kan ikke koble til dette nettverket". Her stopper altså alt opp for alle enheter tilkoblet nettverket (trådløst og kablet). Jeg må deretter ta ut og inn støpselet til routeren for at det skal fungere igjen. Jeg har vært i kontakt med GET, som sier at de ikke finner noen feil på router/modem. De mener feilen ligger hos meg og mine enheter, og ønsker at jeg skal feilsøke problemet med å koble fra alle enheter, og koble til en og en for å lokalisere feilen. Det som gjør dette veldig vanskelig er at dette skjer helt vilkårlig, det kan skje i løpet av en dag, et par dager eller noen uker. Når da både TV er avhengig av internett-tilkobling, i tillegg til jobb, og skole-pc gjør det feilsøkingen meget vanskelig. *Et annet problem er at når jeg laster ned med stor hastighet, mister jeg tilgangen til internett (gul varseltrekant) og jeg må koble fra og til nettverket igjen. (Merk: Dette gjelder kun enheten jeg bruker til å laste ned med!) Dette kan ha en sammenheng, men de andre enhetene har aldri blitt kastet ut av nettet når dette skjer. Jeg har søkt opp og forsøkt noen av forslagene til feilmeldingene i chrome, uten hell. Håper dere har noen innspill som kan hjelpe meg, da det begynner å bli et meget frustrerende problem. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 (endret) Hei, opplever at alle enhetene blir kastet ut av nettverket helt vilkårlig. Det første som skjer (dette ved bruk av enten mobil eller pc) er at tilgangen til internett faller ut. Jeg får ved bruk av pc og chrome som nettleser, opp feilmeldingene "DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN" og "DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET" før jeg blir koblet fra det trådløse nettverket. Prøver jeg å koble til igjen får jeg opp feilmeldingen "kan ikke koble til dette nettverket". Her stopper altså alt opp for alle enheter tilkoblet nettverket (trådløst og kablet). Jeg må deretter ta ut og inn støpselet til routeren for at det skal fungere igjen. Jeg har vært i kontakt med GET, som sier at de ikke finner noen feil på router/modem. De mener feilen ligger hos meg og mine enheter, og ønsker at jeg skal feilsøke problemet med å koble fra alle enheter, og koble til en og en for å lokalisere feilen. Det som gjør dette veldig vanskelig er at dette skjer helt vilkårlig, det kan skje i løpet av en dag, et par dager eller noen uker. Når da både TV er avhengig av internett-tilkobling, i tillegg til jobb, og skole-pc gjør det feilsøkingen meget vanskelig. *Et annet problem er at når jeg laster ned med stor hastighet, mister jeg tilgangen til internett (gul varseltrekant) og jeg må koble fra og til nettverket igjen. (Merk: Dette gjelder kun enheten jeg bruker til å laste ned med!) Dette kan ha en sammenheng, men de andre enhetene har aldri blitt kastet ut av nettet når dette skjer. Jeg har søkt opp og forsøkt noen av forslagene til feilmeldingene i chrome, uten hell. Håper dere har noen innspill som kan hjelpe meg, da det begynner å bli et meget frustrerende problem. DNS feil betyr vanligvis at ruteren din ikke slår opp riktig. Bytt til Google DNS i ruter innstillingene. Du finner info om dette ved å Google prøv en annen nettleser bare for å sjekke om det endrer noe. Sjekk om andre naboer bruker usikret nett på samme kanal som deg. Acrylic wifi kan teste dette for deg. Endret 13. mai 2017 av rillto Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 23. november 2017 Forfatter Del Skrevet 23. november 2017 Har hatt problemet ganske lenge nå, og i lang dialog med internettleverandør. Prøvd litt forskjellig, også det rillto foreslo. Etter mye om og men fikk jeg ny router/modem, og har ca det samme problemet. Jeg har satt opp 2.4 ghz og 5 ghz nettverket med ulik SSID, og har noen enheter da koblet til 2.4 og noen til 5. Det som skjer nå, i motsetning til at absolutt alle tilkoblede enhetene ble kastet ut, er at kun de som er koblet til 5 ghz nettverket faller ut. Jeg må på samme måte restarte routeren før jeg kan koble til igjen. 2.4 ghz fungerer fint. Noen forslag her? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Jeg hadde nettopp et rart problem med min router. Den kjørte på 20/40mhz frekvens med automatisk bytting som standard. Opplevde da veldig ustabilt internett. Endret dette til kun 20mhz og nå har det vært veldig stabilt i en ukes tid. Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 26. november 2017 Forfatter Del Skrevet 26. november 2017 Ser ut som jeg har frekvensen til 20/80 fast. Har ikke endret noe fra da jeg fikk den, så er standard innstillinger. Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 13. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2017 Har da byttet router/modem og opplever samme problem. Har skiftet SSID på 2.4 Ghz og 5Ghz slik at disse er adskilt, er alltid 5Ghz som faller ut, mens 2.4Ghz fortsatt fungerer. På windows får jeg "kan ikke koble til nettverket" (5Ghz) Har hatt problemet i over et halvt år nå, og begynner å bli temmelig lei å måtte restarte router 1-10 ganger i uken. Ingen som har opplevd noe lignende? GET-kundeservice er håpløs. Lenke til kommentar
TxT Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 hvis du bor i et område med mange wifi signaler, så kan det være kanalen. Inne på ruteren så skal man kunne scanne og se hvilket kanaler som er i bruk. Man bruker da den kanalen som er minst i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå