Gå til innhold

Hvilken hardisk er mest lydløs ?

ligebli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker hvor de er laget ,men de har fått orden på den fabrikken som lagde så fæle disker..

IBM eier fortsatt 35% av diskproduksjonen.. Men tror ikke der så involvert.. Står jo tross alt IBM på ICène på disken da..

Har hatt mange IBM disker og ingen av dem har blitt ødelagt med klikkelyder (utenom en DOA sak)

Lenke til kommentar

Seagate's Barracuda IV (single disk) skal være de som har lavest støynivå etter det jeg har sett rundt om på nettet.Skal selv kjøpe en ny harddisk nå og kommer til å gå for en Barracude 7200.7 (80gb er vel den som er mest stille av disse), med novibes eller annen vibrasjonsdemping. Er det noen som vet hvor jeg kan få fatt i novibes btw?

Endret av luresau
Lenke til kommentar
Tyldum -> Feilprosenten skal ikke være høyere enn hos konkurrentene, men jeg personlig stoler ennå ikke på dem.

CFD -> Er ikke helt sikker hvor de er laget ,men de har fått orden på den fabrikken som lagde så fæle disker..

jeg mista endel info etter siste IBM krasj og etter det sitter jeg på gjerdet.. før det var jeg veldig, veldig happy med IBM disker.. Etter denne WD blemma mi nå må jeg ha en ny disk og virrer rundt etter en ny..

Lenke til kommentar

Ikke for å gjenta meg selv, men presiserer:

Diskene jeg har erfaring med:

WD 80GB (WD800BB) ATA

WD 120GB (WD1200JB) ATA

Samsung 160GB (SP1614N) ATA

Seagate Barracuda V 120GB S-ATA

WD 120GB er klart stillere enn 80GB, men kan ikke sammenliknes med Samsung og Seagatene.

Av Samsung og Seagate er Samsung den stilleste.

Lenke til kommentar
Hmm...har sel en IBM 120GB, hva slags program er d snakk om for å gjøre den stille? Synes den bråker litt for mye ved lesing/skriving...

hHva skal man med det programmet? De er jo så stille at man nesten ikke hører dem når dem går.. Tok i litt da ,men de er blandt de mest stille diskene..

Lenke til kommentar

I utgangspunktet vil jeg si at både seagate og samsung har en del stille disker... Et poeng dersom du virkelig ønsker å redusere støyen fra hardisken er å kjøpe en vibrasjonsdempende drevramme. Personlig er jeg veldig godt fornøyd med zahlman sin løsning hvor de har integrert heatpipe i opphenget for å redusere temperaturen. Jeg tør påtå at slike oppheng reduserer støyen mer enn de individuelle forskjellene mellom ide disker. Prisen ligger på ca 200-300 og har muligens vært den investeringen jeg har vært mest fornøyd med i forbindelse med pc noensinne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...