Gå til innhold

Hvilken hardisk er mest lydløs ?

ligebli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale Seagate sine disker. Har både WD,Seagate og IBM (så lenga den virket). Aller stillest er Seagate'n. Stabil og fin er de også,aldri vært noe tull med de.

Kan godt hende Samsung også er bra.Har aldri testet de....

Lenke til kommentar

Har testet massevis med disker jeg..

Seagate Baracuda IV

Baracuda V

WD 80gig SE , 200gig SE

Samsung 5400\7200 160gig

IBM 180gxp.

Vil si at Samsung diskene er de som er mest stille.. Etterfulgt av Seagate og IBM.

IBM 180gxp var imidlertidig de raskeste diskene.. Samtidig hvor de også var ganske kalde..

Så Samsung er meget stille..

Lenke til kommentar
Samsung er virkelig mer stillegående enn seagate?

Jeg har hatt 4 Baracuda V og jeg vil si at Samsung 5400rpm diskene er mer stille en Baracuda Disken.. Har også Samsung 7200rpm,men har ikke testet de alene ,men de bråker ikke akkurat de heller..

Lenke til kommentar
IV er stillere enn V ja, har begge. Når psuvifa er den eneste som går så er det mulig å høre forskjell. Maxtor driten overdøver alt da, bråkejævel. Drittkvalitet også, kommer rare feilemldinger hele tiden.

da skulle du hørt min WD1200! den overdøver en 12cm Deltavifte! det ække kødd engang! og så lar den seg *¤&= ikke formatere engang!

Lenke til kommentar
IV er stillere enn V ja, har begge. Når psuvifa er den eneste som går så er det mulig å høre forskjell. Maxtor driten overdøver alt da, bråkejævel. Drittkvalitet også, kommer rare feilemldinger hele tiden.

da skulle du hørt min WD1200! den overdøver en 12cm Deltavifte! det ække kødd engang! og så lar den seg *¤&= ikke formatere engang!

WD disker bråker.. Det er det ikke tvil om.. De har dog bedret seg noe siden 80gig tiden ,men de bråker fortsatt endel.. Kanskje ikke så mye på tester ,men fyf... for en plagsom whiiine lyd og ha ifra kabinettet.. Derfor har jeg bare disker av Samsung og Seagate i mine maskiner.. ;)

Lenke til kommentar

Barracuda V er stillere enn 7200.7 igjen.

Hitatchi skal vistnok ha stille disker, men jeg har ikke prøvd de.

Har en 160GB Samsung og 2 Barracuda V fra Seagate. Begge er meget stille, men Samsungen er litt stillere under tungt arbeid (Seagate 'skraper' litt). Minimal forskjell, i og med det er skjelden man kopierer enormt e.l.

Lenke til kommentar

Det er en ting som plager meg.. Folk som ikke engang vil vurdere IBM\Hitatchi disker.. Jeg har hatt mange 180gxp disker og jeg er ikke skuffet over de.. Langt ifra også.. Raske og gode er de også.. De tikker litt noen ganger ,men etter og ha lest endel så er det helt naturlig og de har lagt det inn med vilje.. Det er en selftest av disken eller noe slikt..

Lenke til kommentar

Nye westerndisker er faktisk helt greie. Hører min (WD120JB) så vidt i det den starter opp, så blir det stille. Må legge øra nesten helt inntill for å høre at den jobber. Seagate er nok hakket bedre, men man skal ha en veldig støysvak maskin før man kan høre dem.

Har en WD800BB også.. og den er GRUSOM. Setter den kun i når jeg skal ha noe på den, og det er sjeldent. Den er full av filmer så...

Den hyler faktisk såpass at hele nabolaget er fritt for skadedyr.. aldri så galt at det ikke er godt for noe :p

Lenke til kommentar
Nye westerndisker er faktisk helt greie. Hører min (WD120JB) så vidt i det den starter opp, så blir det stille. Må legge øra nesten helt inntill for å høre at den jobber.

Dette er veldig subjektivt, men jeg måtte kvitte meg med 2 WD1200JB-disker pga. støyen.

Nå skal det sies at alt inni kassa lager mindre enn 30dB lyd hver for seg og da merkes den hylinga fra WD *godt*.

CFD: At folk ikke velger IBM (som har solgt HD-aktiviteten sin til Hitatchi) er ikke rart. To modeller hadde feilprosent på godt over 50% og ryktet deres er lagt i grus. Uten at jeg har satt meg inn i det vil jeg tippe det er en av årsakene til at de solgte diskproduksjonen til Hitatchi.

Lenke til kommentar
Det er en ting som plager meg.. Folk som ikke engang vil vurdere IBM\Hitatchi disker.. Jeg har hatt mange 180gxp disker og jeg er ikke skuffet over de.. Langt ifra også.. Raske og gode er de også.. De tikker litt noen ganger ,men etter og ha lest endel så er det helt naturlig og de har lagt det inn med vilje.. Det er en selftest av disken eller noe slikt..

Ja, har en ibm 120gxp her. Og den lager nesten ikke lyd når man bruekr programmet til IBM for å få satt på noice controll ellerno sånt. Bootdisk, finne disken der, stille inn, og vips like stillegående som en seagate. Mister riktignok litt ytelse, men det synes jeg er greit, har jo v<lget mellom bråk og høy ytelse og stille med litt lavere ytelse. Aldri hatt problemer med den heller

Lenke til kommentar
Nye westerndisker er faktisk helt greie. Hører min (WD120JB) så vidt i det den starter opp, så blir det stille. Må legge øra nesten helt inntill for å høre at den jobber. Seagate er nok hakket bedre, men man skal ha en veldig støysvak maskin før man kan høre dem.

Har en WD800BB også.. og den er GRUSOM. Setter den kun i når jeg skal ha noe på den, og det er sjeldent. Den er full av filmer så...

Den hyler faktisk såpass at hele nabolaget er fritt for skadedyr.. aldri så galt at det ikke er godt for noe :p

Ja :thumbup: Min WD120JD er nesten helt stille!!!

Endret av sindre313
Lenke til kommentar

joda..jeg vurderer gjerne ibm/hitachi.. hadde noen ibm disker for et par år siden og det var bare..****skap!! diskene var mer inne for bytte enn hva de var i maskina mi...

er det noe feil etter at hitachi (for de produserer diskene nå?) tok over? eller er de fremdeles produsert i Ungarn?

Lenke til kommentar

Ja :thumbup: Min WD120JD er nesten helt stille!!!

er det forskjell på opplagringa av spinnelsen på caviar seriene til WD? for jeg har 2 WD liggende og de støyer som bare pokker..men WD1200JB er et mareritt...

og jeg er ikke kresen; jeg har en maskin med 3 stk seagate cheetah 11.300rpm som arbeidsmaskin på kontoret..

Endret av dominus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...