Gå til innhold

Mulige nye Intel prosessorer har dukket opp...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer an på prisen. Er det en sak til 30.000,- så er det ikke ment å konkurrere med Ryzen ;)

 

Selvsagt, men dette viser i alle fall at konkurranse er noe markedet virkelig trengte...

 

Hvis Fiat kommer med en liten sak med 50HK til 100.000,- og Ferrari kommer med en stor sak med 500HK til 1.000.000,- en liten stund etter, viser det at markedet trengte konkurranse eller at produsentene bare lanserte etter skjema?

 

Skal Intel konkurrere med Ryzen så må de sette ned prisen på tilsvarende CPU'er eller komme med noe bedre til ca. samme prisen. De specsa du skrev tilsier at dette er veldig langt ifra en konkurranselansering. Den som lever får se.

Lenke til kommentar

Personlig så er jeg ikke imponert over hva Intel har lansert i de siste 5 årene mens de har hatt full dominans på markedet, det er først nå når Amd endelig har fått ut fingeren og laget noen gode produkter at det ser ut som Intel reagerer.

 

Selvsagt bør vi ta dette med en stor klype salt, men stemmer denne informasjonen så kommer Intel med cpu'er for å passe på at de ikke mister markedsandeler.

Lenke til kommentar

Ryzen 1800X koster i dag litt over 5000 kr. Intel sin neste 8 kjerne bør da ikke koste så mye over det for at kundene skal vurdere den. 6000 kr går vel an, men noe billigere er det tvilsomt at Intel vil prise den. Bare at ~10% mer ytelse over Ryzen 1800X for tusenlappen mer blir en stor kamel å svelge for de fleste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ryzen 1800X koster i dag litt over 5000 kr. Intel sin neste 8 kjerne bør da ikke koste så mye over det for at kundene skal vurdere den. 6000 kr går vel an, men noe billigere er det tvilsomt at Intel vil prise den. Bare at ~10% mer ytelse over Ryzen 1800X for tusenlappen mer blir en stor kamel å svelge for de fleste.

Ytelse er bra. Pris viktig, watt meget viktig. Velger en 8c på 95w foran en 8c 140w. Jepp vi vet ikke hvor mye de nye cpuene fra intel vil bruke i watt eller pris.

Lenke til kommentar

Intel er Intel, folk kjøper dem selv om price/performance er halvparten av det AMD leverer.

 

Er det i det hele tatt noen grunn til å tro at 12 kjerner er nok mot en 16-kjerners Ryzen, i ren regnekraft? Jeg ville umiddelbart tenkt at 14c må til.

 

Med mindre Intel har fått til å øke IPC kraftig så vil jeg nok tro at dine beregninger stemmer ganske så bra...

Det er jo også en del andre nyvinninger som Amd har kommet med krypteringsmessig som jeg forstår det som gjør cpu'ene litt ekstra spennende, Intel har såvidt jeg vet ikke noe lignende enda så det blir spennende om de kan konkurrere der også mot Amd.

Lenke til kommentar

Det er ingen IPC forbedring med kommende Skylake-X. Den kjører på litt høyere klokkehastigheter enn Broadwell-E, ellers ligger forskjellen mer på chipset og at det er ny sokkel, igjen. Derfor må Intel prissette den riktig. Selv tror jeg de blir like dyre som alltid, men kan hende at man får 10-kjerne versonen for 999 dollar denne gang... og 8-kjerne tar prisplassen som 6-kjerne 6850K har i dag, om vi er heldige :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...