Gjest Slettet-376f9 Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Hei, godtfolk. Jeg stusser over noe. På Finn.no er det ganske ofte at folk legger ut telefoner til salg, som er ubrukte og uåpnet, og som de selger med en tusing i avslag. Hva er poenget? Er det telefoner som er kjøpt på nedbetaling, og hvor selger planlegger å misligholde nedbetalingsavralen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Kan være. Men de selges ofte med eske og kvittering. På en av kvitteringene stod telefonen til full pris, men med ordet "swap" tydelig. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Jeg "kjenner" ei som driver på slik, hun kjøper med abonnement og selger de billig etter ett par måneders bruk. Abonnementet betaler hun jo ikke og drar på seg enormt med gjeld, men hun får inn penger og tjener sånn sett på det så lenge hun ikke betaler gjelden. Hun har vel drevet på slikt i ett par år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Ikke overrasket. Hva skjer med telefonene? Blir de sperret? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Så vidt jeg vet blir de ikke sperret nei. Kjøper har etter det jeg vet ikke noe problemer i etterkant. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Så hun ofrer kredittvurderingen sin for raske penger? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Telefoner kjøpt på avbetaling som selges med litt rabatt. Telefoner bundet opp til ett abonnement og solgt med litt rabatt. Reparerte telefoner som selges "som ny" siden de er swappet. Firmatelefoner som selges da en har fungerende telefon. Premier som selges. Tyvegods med forfalsket kvittering. Mange alternativer 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 (endret) Så hun ofrer kredittvurderingen sin for raske penger?Kredittvurdering, familie, venner og muligens landet da jeg er usikker på om hun tør å komme tilbake hit noen gang. Endret 12. mai 2017 av aklla 1 Lenke til kommentar
htyske Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 (endret) Man bør være obs på sånt. Plutselig står man der med en telefon som er sperret på IMEI-nummer. Operatøren har full rett til det hvis de ønsker. Da det gjelder swap så er vel også den Telenor sin inntil avtalen er innfridd. Hvis avtalen misligholdes fra opprinnelig eiers side altså. Endret 12. mai 2017 av htyske Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Kjøpte selv en telefon på Elkjøp som jeg angret på etterpå, det var egentlig en midlertidig telefon for en annen telefon som jeg holdt på å reparere, problemet var at telefonen jeg kjøpte på Elkjøp kunne ikke leveres tilbake i løpet av 30 dager da den var brukt og Elkjøp ikke tok tilbake telefoner som er brukt. Kan tenke meg at noen av telefonene på Finn kan være slik, kanskje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå