Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor vil han ikke være venn med meg når han er venn med de andre eksene?

Anbefalte innlegg

Eksen min og jeg var kjærester offisielt i 4 år, og deretter holdt vi på/prøvde å ordne opp/var venner i 2 år. Jeg er nå 24 år og han er nå 29 år. Vi avtalte at om noen av oss fant noen andre som vi trudde vi kunne gå inn i et forhold med, så skulle vi bryte kontakten tvert. Ikke noen forklaringen, bare blokke, slette og ignorere hverandre. Ganske drastisk men dette var det han som foreslo, men jeg tror i ettertid at han har glemt det. Vi snakket om dette 3-4 uker før jeg brøt kontakten, ettersom jeg hadde møtt en mann jeg likte veldig godt. Jeg nevnte ikke dette til han da, siden han ikke ville høre om det. Litt vanskelig å forklare men håper dere skjønner. Han ble veldig sint når jeg blokket og slettet han fra snapchat, facebook osv. Fikk en sint mail at jeg var råtten som kastet han ut av livet mitt på den måten. Jeg mener å huske at jeg svarte at jeg hadde funnet noen andre, og det var slik vi avtalte at vi skulle gjøre det. Har slettet mailene. 

I ettertid har jeg kjent på en form av savn, men det er jo fordi jeg er en person som har vansker med å knytte meg til andre mennesker, og han er den eneste jeg virkelig har vært knytt til sett bort ifra min nåværende kjæreste. Og vi fungerte jo ganske bra som venner. Jeg er heller ikke sint på han, og jeg bærer ikke noe nag eller dårlige følelser for han, så jeg fjernet blokkeringen av han på facebook 3-4 måneder etter vi brøt kontakten. Tenkte at det var ingen vits i å blokkere han (og da kunne jeg snike litt også, for faen jeg er kvinne, vi liker å snike litt også!). 

Jeg og kjæresten har nå vært sammen i 10 måneder, og vi har det ganske så fint. Jeg trives godt med han og jeg har det bra. For ca. en måned siden møtte jeg han på butikken på stedet han bor, som er to timer unna. Eller vi møttes ikke men vi så hverandre, ingen blikkontakt men jeg vet han så meg. Han satte faktisk fra seg kurven med varer som han handlet og gikk. Det kan selvfølgelig hende at det er andre grunner til dette men så lenge jeg og han har vært sammen har han aldri gjort noe lignende iallefall. Jeg vet han så meg fordi han trakk til seg blikket brått ved to anledninger når jeg så på han. Jeg prøvde helt ærlig å oppnå blikkontakt, og planen var å smile og si hei. For å vise at jeg ikke er sint eller noe på han. Men som sagt dro han fra butikken. Jeg søkte han opp på FB etter jeg hadde handlet og da hadde han blokket meg. Iallefall en-to uker før så hadde han ikke blokket meg. 

Det høres kanskje ut som jeg er obsessed med han, men dette tar opp 0.1% av tiden min for å si det mildt. Men har tenkt litt på dette etter det som skjedde på butikken, kanskje litt mer enn jeg burde. Grunnen til at jeg lurer på hvorfor han ikke vil være venn med meg er fordi han er venn med alle de andre eksene sine. Når vi ble sammen hadde han iallefall 4 ekser som han hadde på vennelista på FB, og to av dem var det veldig stygge brudd med og dårlige forhold. Likevel kunne han si hei til dem om han møtte dem på butikken. 

Jeg er litt redd for at han fortsatt er såret, bitter og lei seg pga jeg dumpet han så hardt som jeg gjorde, og jeg føler ærlig talt for å forklare meg selv om det er ganske lenge siden det skjedde. Jeg er redd han går med følelsen av å være ubetydelig for meg, men det er han jo ikke. Jeg har håpet i ettertid at han skulle finne seg en ny kjæreste eller skaffe seg en jobb, noe han slet med den siste tiden før vi brøt kontakten. Men ser ikke ut som noen av delene har gått i boks.. Hadde det vært feil av meg og sendt han en melding (type SMS) og forklart meg? Fortalt at jeg ikke visste hvordan jeg skulle fortelle han at jeg hadde funnet en annen, at jeg ikke er sint på han osv og bare beklagd meg? For jeg føler jeg skylder han en unnskyldning. Men er samtidig redd for at han skal tro at forholdet mellom meg og kjæresten er dårlig og at jeg savner han på den måten. For det gjør jeg jo ikke, jeg har bare veldig dårlig samvittighet for hele greia.....

Er det jeg som bare oppfører meg teit? Burde jeg la alt dette ligge? Om dere hadde vært i eksen min sin situasjon, hadde dere satt pris på å få en unnskyldning selv om det var lang tid etter? Håper noen vil komme med sine synspunkt her, beklager for at det ble langt.. 

Anonymous poster hash: aeac6...c5c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem var det som slo opp, og hvorfor?

Førsteinntrykket mitt er at han er totalt knust.
Som litt over gjennomsnittlig følsom, og traumatisert, mann -- så ville nok jeg også satt fra meg handlekurven hvis jeg møtte den nåværende ex-en min tilfeldig.

Jeg ville trodd at det gikk bra, et minutt eller to max -- før jeg ville måttet forlate offentligheten.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare å sende en melding. Men vær trygg på at du ikke er interessert og vær eksplisitt om det, ved anledning.

Om han er en moden og bra fyr, så burde han klare å glede seg over at du har det bra og at du fortsatt bryr deg. Men ikke ta det for gitt og ikke forvent for mye av ham, du kan bli skuffet.

At han ikke vil være venn med deg, selv om han er venn med andre ekser, er umulig å vite og lite å henge seg opp i. Er det egentlig noe du trenger å vite, i så fall hvorfor?

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Ikke send melding. Hva godt vil det gjøre? Han satt fra seg en handlekurv full av varer kun for å unngå å måtte snakke med deg! Det er helt tydelig at han ikke ønsker å ha noe med deg å gjøre akkurat nå. Dere er ekser for en grunn. 

Lenke til kommentar

Det virker for meg som at bruddet skjedde litt raskt, for begge parter. Jeg tenker også på det at du ikke sa til han at du hadde møtt en ny fyr, fordi han ikke ville høre det. Dét tyder for meg på at han nok har en del følelser her enda. Og det virker for meg som at -du- har følelser for han enda. Da kan det være lurt å vente litt. Men:

Det kan aldri være noe galt i å prøve å "skvære opp" og lette følelsene, så lenge hjertet er på rett plass. Likevel er det litt vanskelig, siden han reagérer så sterkt (hendelsen i butikken). Når noe er så sårbart, så kan enhver form for oppmerksomhet være veldig "triggende", og faktisk virke mot sin hensikt der og da. Men når og hvis han kommer over det, så vil det bli en støtte.

Tenker også på, du har egentlig ingenting å beklage for. Du har holdt din del av avtalen som dere ble enige om. Hvis du viser sympati nå, så kan han ta dét som et tegn på at du har følelser for han enda.

En vanskelig vurdéring. Hvis jeg var i dine sko, ville jeg ventet litt til, for å se hvordan følelsene utviklet seg om noen dager eller en uke. Du kan skrive brevet eller meldinga, men ikke send den. Få tankene ned på papir, og kom tilbake til dem over tid. Det som er viktigst av alt er å ikke sende blandede signaler.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Du ga jo klar beskjed med slegge, så hva er problemet egentlig ?

Tenke gjennom valgene dine er kanskje en ide, for alt man gjør får faktisk konsekvenser.

Litt unødvendig hardt, ts har ikke drept noen.. Men samtidig litt å tenke på også. For ting du gjør kan få konsekvenser ts. 

I hans situasjon hadde du sikkert oppført deg likedan som han. Om du hadde hatt sterke følelser for noen... 

Anonymous poster hash: 5869e...fd1

Lenke til kommentar

Ville sagt la det ligge for nå, grunnen til at han virker så mye mer knust over deres forhold og ikke klarer å være venn med deg er nok fordi han fremdeles har følelser og tar bruddet hardt, det er fremdeles ferskt i minnet. La han få komme over deg og forholdet før du sender melding hvor du beklager deg, du burde tenke mer på hva som er best for han i dette tilfellet enn deg selv.

edit: Forresten, ikke si ting som han er viktig for deg eller noe sånt, det er bare kleint eller gir han falskt håp for fremtiden.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg har så langt bestemt meg for å ikke sende melding, ettersom det eneste resultatet blir at jeg får lettet den dårlige samvittigheten min - hvordan det blir for han aner jeg ikke. Jeg klarer ikke helt å forutse hvordan han reagerer, og jeg er redd jeg bare strør salt i såret om jeg sender han en melding. Snakket også med kjæresten min om dette og han mente jeg kunne gi han falske forhåpninger også om jeg tok kontakt, selv om han selv satt litt på gjerdet angående om jeg skal be om unnskyldning eller ikke. Jeg holdt jo min del av avtalen. Men det skjedde nok litt bråere enn eksen hadde forventet. 

Så det blir nok ingen melding. Om han derimot av en eller annen grunn skulle ta kontakt, kan jeg beklage meg da. Men sjansen for det er ikkeeksisterende omtrent. Igjen takk for svar. :) 

Anonymous poster hash: aeac6...c5c
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...