turgo Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hvor blir det av testen på Casio Exilim Ex-Z4 som skulle komme ca 5. desember ? (har ventet og ventet) Jeg har vurderer Canon Digital Ixus 400 og Casio Exilim Ex-Z4. Hadde nesten bestemt meg for Z4 helt til testen på dinside.no. Akamera sin oppdaterte anbefalinger preferere Z4. Hva skal jeg kjøpe ? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Testen er forsåvidt ferdig, så det kan hende at jeg publiserer den i dag eller i morgen. Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg har kjøpt både Z4 og Ixus400 fordi jeg var usikker på hva jeg ville ha, og etter å ha testet begge kameraene inne i leiligheten min , med samme belysning, og samme motiver, så er saken meget klar for min del hvertfall. Hadde det ikke vært for at jeg betalte en masse penger for casioen så skulle det fått seg en lang tur på en kort brygge... Størrelse: Casioen er litt mindre, men ixusen ligger bedre (hvertfall i min hånd) Skjerm: LCD på casio = Elendig ! altfor lite pixels, ser ut som den er bygget av Lego.... Canon = kjempebra.. Virker i svakere belysning enn casio også. Farger: mesteparten av casio bildene mine ble blåaktige, ixus dønn naturlige lys og blitz: lyset i casio ble altfor mørkt, ixus var så lyst at det ble nesten for mye av det gode... blitzen på casio er mer som et dårlig dyppet stearinlys å regne sammenlignet med ixus'en. Når casio'en tok et bilde som hadde passet i Blade II så var det lyse dagen med Ixus'en.. Konklusjon: Go Ixus !!! ... Casio = Takk Elkjøp for 30 dagers full returrett !!!! Lenke til kommentar
coban Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 spørsmålet er vel mer eller mindre hva slags innstillinger du brukte på kameraene? jeg kan ikke skjønne hvordan du kom frem til at casio er 'så dårlig som du vil ha det til'.. jeg har tatt bilder med begge kameraene og sier ikke noe imot at canon faktisk tar bedre bilder- men at de skal være så himla mye bedre enn casio nekter jeg å tro.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå