Ruby2000 Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Hei! Tenkte vi kunne lage en fellesside for alle som kom opp i R1 eksamen:) Vi kan gi hverandre tips og råd om hvordan vi kan forberede oss:) Tips om linker, sider, bøker temaer eller metoder hadde vært fint;) Lenke til kommentar
Elwa Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Jeg kom også opp i R1 og skal gjøre en del av de gamle eksamenssettene for øve meg. http://matematikk.net/side/R1_Hovedside Lenke til kommentar
Lord of Evil Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Hei! Tenkte vi kunne lage en fellesside for alle som kom opp i R1 eksamen:) Vi kan gi hverandre tips og råd om hvordan vi kan forberede oss:) Tips om linker, sider, bøker temaer eller metoder hadde vært fint;) Hvordan planlegger du å øve?? 1 Lenke til kommentar
Ruby2000 Skrevet 14. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2017 Hei! Tenkte vi kunne lage en fellesside for alle som kom opp i R1 eksamen:) Vi kan gi hverandre tips og råd om hvordan vi kan forberede oss:) Tips om linker, sider, bøker temaer eller metoder hadde vært fint;) Hvordan planlegger du å øve?? Planlegger å gå igjennom hvert kapittel( så mye jeg rekker), gjøre gamle heldagsprøver og kapittelprøver, og kanskje et eller to eksamensett. Har allerede gjort enn del av eksamensettene så tenker jeg øver på det jeg kan. Vet likevel ikke hvordan jeg skal øve på Geogebra. Den siste oppgaven i 2016 settet var vanskelig og er redd en slik vil komme:( Hvordan skal dere andre jobbe??? Lenke til kommentar
Ruby2000 Skrevet 15. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2017 Hei lurte på om det er noen av dere smartinger som klarer å løse denne likningen for hånd: ((X-1)^2)/(x*(2^x))=2/3 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Det ser ikke ut som et klassisk R1-problem, hvertfall. Lenke til kommentar
Ruby2000 Skrevet 15. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2017 Ser på arket over formler som skal være kjent ved DEL 1 og ser ikke at binomisk eller hypergeometrisk sannsynlighetsmodell står der, men har gjort flere eksamensoppgaver som hadde vært nyttig å bruke disse modellene på, på del 1. Skal man kunne det allikevel?? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Hvis jeg skal tillate meg å være litt nebbete: om du har regnet noen oppgaver med de formlene så tror jeg du skal greie å grave dem frem de er ganske intuitive. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Hørte at eksamen i R1 er enkel i år, pga. den var vanskelig i fjor. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Hvorfor i gamperæva skal de kompensere for det? Jeg tar det for gitt at de prøver å gi den "normal" vanskegrad, alt annet er skandaløst. Lenke til kommentar
Ruby2000 Skrevet 17. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2017 Hørte at eksamen i R1 er enkel i år, pga. den var vanskelig i fjor. Får vel bare krysse fingrene Lenke til kommentar
cyanid1 Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Hørte at eksamen i R1 er enkel i år, pga. den var vanskelig i fjor Hvem har sagt det? Normalt får sensorene beskjed om å være "snille" med rettingen dersom eksamen har vært ekstra vanskelig et år. Det betyr ikke at de setter ned vanskelighetsgraden til de neste årene, men at de antagelig dropper å ta med oppgaver som rett og slett er for vanskelige i forhold til nivået på elevene. Eksamenskarakteren skal vurdere sluttkompetansen til elevene i et fag, helt uavhengig av hvilket år man tar eksamen. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Skal sluttkompetansen være den samme uavhengig av om du tok R1-eksamen vår 2017 eller vår 2014 kan de ikke droppe det elevene ikke får til dersom de har pleid å ta det med tidligere. De kan jo ikke sende ut en eksamen hvor maksimal karakter er 5, fordi nivået på oppgavene er for dårlig? Lenke til kommentar
nelson0 Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Har noen eksamenssettet og kan legge ut? Lenke til kommentar
algebraensfundamentalteorem Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Noen som har løsningsforslag til første oppgave Del 2? Lenke til kommentar
R1V2017 Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 R1 V2017 https://imgur.com/gallery/eyf5K Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Sitter og knoter på et løsningsforslag. Litt tålmodighet, så kommer det Lenke til kommentar
123R1 Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Sitter og knoter på et løsningsforslag. Litt tålmodighet, så kommer det Så bra! Hadde eksamen i dag, så driver å leter etter et løsningsforslag, men har ikke hatt så mye hell enda. Får du lagt ut det du har til nå? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Jeg har ikke korrekturlest dette utover å sjekke at jeg får rett svar på "vis at"-oppgavene, så ta det med en klype salt... men forhåpentligvis er det ikke noen grove feil her. Tar tid å kode det slik, så det blir mest å gjøre alt i hodet mens man skriver programkoden R1_V17.pdf Lenke til kommentar
matsr123 Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 ganske sikker på at du gjorde oppgave 2c feil, jeg fikk 2 bunnpunkt i -(1/3) og (1/3) som begge ga farten (8/9)^(1/2). ekstremalpunktet i (0) som du brukte i oppgaveløsningen var et toppunkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå