Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva har du på veggen over senga?

Anbefalte innlegg

Har prøvd å finne ting å ha i soverommet, men jeg blir bare påvirket og det blir en psykologisk last. Har nok av ting oppi hodet når jeg skal sove ^^ Hadde en liten glassramme med hvitt ark det stod "Rock'n roll is the answer" i svart på en lang stund, men tok ned den også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg et hodegjerde i svartlakkerte stålrør som gjør at den nesten-hvite veggen ser mindre naken ut. Ikke et veldig bevisst valg, kjøpte senga brukt av en som skulle flytte. Men hodegjerde på senga kan være et alternativ til å henge noe på veggen.

I TS' tilfelle ser jeg også et alternativ å male hele endeveggen i soverommet i en mørk, rolig farge. Grønn skal visstnok gjøre at man sover godt, men kanskje en gråblå tone vil passe bra til fargen som allerede er brukt.

Lenke til kommentar

Neida det er forsket en del på at man sover roligere i et grønt rom, og at spebarn som sover i knallgule rom skriker mer.

Man oppfatter farger og lys før man sovner og når man våkner, og søvn er sjelden en total komatilstand, man veksler mellom dyp søvn og faser der man sanser mer også i søvne.

Lenke til kommentar

Neida det er forsket en del på at man sover roligere i et grønt rom, og at spebarn som sover i knallgule rom skriker mer.

Man oppfatter farger og lys før man sovner og når man våkner, og søvn er sjelden en total komatilstand, man veksler mellom dyp søvn og faser der man sanser mer også i søvne.

Men hvis det er helt mørkt på rommet? Oppfatter man farger da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...