Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal bygge PC for første gang og trenger hjelp til hvordan oppsettet skal være.

Jeg tenkte Carbide Spec-02 kabinett, GTX 1070 som grafikkort og over 3.0 GHz prosessor fra Intel. Budsjettet mitt er 8000kr ( uten skjerm, mus og tastatur)

Hadde vært evig takknemlig om noen kunne laget et oppsett til meg. Takk på forhånd!

Endret av Felix.Gjestland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Det du spør etter er egentlig ikke mulig å få til - iallfall ikke uten å kjøpe en god del på bruktmarkedet.

Et GTX 1070 vil ta opp halve budsjettet ditt. Det er ikke nok med 4000 til resten.

Hvis du f.eks skal ha et bygg rundt et GTX 1070, en overklokkbar prosessor fra intel (7600K), en god PSU og SSD så er du fort opp mot 12 000. Windowslisens kommer da i tillegg. 

Man kan få prisen ned litt ved å kjøpe en ikke-overklokkbar plattform og en billig PSU. Man kan også droppe SSD - men du kommer ikke under 8 000 uansett sammen med et GTX 1070. I tillegg vil det være vanskeligere å bli kvitt det ved et eventuelt fremtidig salg.

Her er to eksempler. Det er hentet fra Prisjakt så litt endringer må man kanskje gjøre ved eventuell handel. 

Påkostet eksempel:

https://www.prisjakt.no/list.php?l=376707&view=b

Noe sånn ville nok jeg gått for. Dedikert m.2 ssd til windows og mye brukte programmer/spill. Forbedret CPU-kjøler. God PSU. Overklokkbar. Greit med ram. Ekstra HDD for lagring.

Redusert pris:

https://www.prisjakt.no/list.php?l=376708&view=b

Ingen SSD, men en SSHD til alt. Mindre ram. Redusert kvalitet på PSU. Stock CPU-kjøler. Ikke overklokkbar.

Edit: Surr med lenkene. Skal være riktig nå.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei jeg klarer egentlig ikke det altså. 

Hvis du får skjermkort + prosessor for 3333 + 1789 = 5122. Da har du 2878 igjen.

Eksempel fra Komplett på resten, plukket fra bunnen av hylla.

2v01nhs.jpg

Og så har du windowslisens igjen. Si du handler denne fra Kinguin.net for rundt 200 - 250.

Du skyter over budsjett med ca. en 1000 lapp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...