hysing Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) tror jeg svidde den gamle cpuen min, og nå må jeg derfor gå ut å kjpe ny CPU. det ser ut til at hovedkortet miott støtter helt opp til 2800+ Jeg har et Abit NF7-S kort. Forrige gang jeg kjøpte CPU (2400+) satt jeg aldri med det problemet, og jeg vet derfor egentlig ikke hvor forskjellen ligger. I følge prisguiden på hardware.no koster de begge like mye.Jeg ser at nonbarton skal yte et par Mzh mer en bartonprosessoren. dessuten er jeg litt usikker på om hovedkortet støtter begge, men det kan jeg vel egentlig sjekke hvis jeg gidder. er det ellers noe som bør nevnes? er det noen av de som yter bedre enn den andre på spesielle oppgaver? er det ene mer klokkbar enn den andre? Endret 5. desember 2003 av hysing Lenke til kommentar
Leffa01 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Barton CPU'ene har en L2 Cache på 512kb, mens througbred CPU'ene har en L2 Cache på 256kb. Derfor kjører Barton CPU'ene på en lavere klokkefrekvens, men yter likt... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Det er feil i prisguiden, XP2800 Tbred er praktisk talt umulig å få tak i. Hovedkortet ditt støtter alle socket A-prosessorer (riktignok ikke offisielt om du har rev. 1.x). Lenke til kommentar
hysing Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 ok? men hva bør jeg gå etter?. hvilken produerer mest varme? hvilken kan klokkes mest? og andre meninger? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) ok? men hva bør jeg gå etter?. hvilken produerer mest varme? hvilken kan klokkes mest? og andre meninger? XP2800 Tbred får du ikke kjøpt... sånn er det med den saken. Men Barton er uansett hakket bedre på alle måter. Endret 6. desember 2003 av EnD.R.E. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå