Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 2014 - Verksted byttet dekk, dunkelyd framme når jeg slipper gassen + bensin måler stuck på full tank?

Anbefalte innlegg

Hei

Så har en Golf 2014 TSI Highline med automat.

Etter at det ble byttet dekk på den har det kommet en forholdsvis høy dunkelyd fra det som hørtes ut som forsiden, og kanskje på førersiden. Har prøvd å høre etter nå på kvelden i lite trafikkert område. Men hørtes jo ikke som det kommer fra dekkene. Og med en gang jeg gir gass, så går jo lyden bort, så da kan det vel ikke være dekkene? Dog veldig uhyggelig med en så kraftig lyd.

Står på originale 17" felger.

La merke til en annen ting i dag, har nå stått 720km rekkevidde i bilens display, siden jeg fylte bensin, og verken måleren eller rekkevidden har endret seg. Har kjørt ca 140km vil jeg tippe.

Holder bilen på å død eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar ofte litt tid før bensinmåler og rekkevidde begynner å gå ned. I hvert fall på min Audi, som sikkert deler mye med VW. Virker som tanken har plass til mer bensin enn måleren kan vise.

Dunkelyden er imidlertid litt urovekkende. Har du forsøkt å etterstramme mutterne?

Lenke til kommentar

Tar ofte litt tid før bensinmåler og rekkevidde begynner å gå ned. I hvert fall på min Audi, som sikkert deler mye med VW. Virker som tanken har plass til mer bensin enn måleren kan vise.

Dunkelyden er imidlertid litt urovekkende. Har du forsøkt å etterstramme mutterne?

Godt tips. Skal prøve det i morgen. Nå er det natta :)

Litt merkelig hvis det skulle være det. Fordi lyden går bort under gass og brems. Mens når jeg slipper gassen spesielt under 50km/t så hørtes lyden ekstra godt. Sånn rask dunking.

Tenkte også på om bremseskjold er borti men rart igjen siden lydene går bort når jeg bruker en av pedalene

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Rekkevidden beregnes etter faktisk forbruk de siste 20 km (eller var det 30?), så dersom du reduserer forbruket etterhvert som du kjører, vil rekkeviddevisningen stå på det samme ganske lenge. Etter 14 mil burde du sett forskjell på tankmåleren, uansett. Følg med på dette, kan være feil på sensor eller el. nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...